login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vraag over regeleinde

Offline Matrix - 06/04/2010 22:35
Avatar van MatrixNieuw lid Ik ben behoorlijk onbekend met PHP, maar het zit als volgt..
Ik ben een webshop aan het maken voor iemand (osCommerce) en ik moet een .php
bestandje aanpassen waarin de tekst staat voor de optie "Levering & Garantie".

Standaard staat daar:
define('TEXT_INFORMATION', 'Hier zet je: misschien leveren we maar we geven zeker geen garantie ');

Met behulp van Notepad++ wil ik de tekst aanpassen en meerdere regels plaatsen,
zoiets als hieronder;
Als wij uw bestelde producten op voorraad hebben, heeft u uw bestelling doorgaans binnen 48 uur in huis.
Webshop streeft naar een assortiment dat goed leverbaar is, zodat wij onze klanten snel kunnen leveren.
Het kan dus zijn dat er producten uit ons assortiment verdwijnen die slecht leverbaar zijn. Dit voorkomt gewoonweg lange wachttijden en ergernis.


Mijn vraag is dus hoe ik de <return> toepas in de regel.

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 06/04/2010 22:56
Avatar van Koen PHP expert \n is in principe een return, maar aangezien je met enkele quotes werkt gaat dat worden geïnterpreteerd als letterlijke tekst. Ik zou het op één van deze manieren doen:
  1. define('TEXT_INFORMATION', 'Als wij uw bestelde producten op voorraad hebben, heeft u uw bestelling doorgaans binnen 48 uur in huis. ' . PHP_EOL . 'Webshop streeft naar een assortiment dat goed leverbaar is, zodat wij onze klanten snel kunnen leveren. ' . PHP_EOL . 'Het kan dus zijn dat er producten uit ons assortiment verdwijnen die slecht leverbaar zijn. Dit voorkomt gewoonweg lange wachttijden en ergernis.');

Of
  1. define('TEXT_INFORMATION', 'Als wij uw bestelde producten op voorraad hebben, heeft u uw bestelling doorgaans binnen 48 uur in huis. ' . "\n" . 'Webshop streeft naar een assortiment dat goed leverbaar is, zodat wij onze klanten snel kunnen leveren. ' . "\n" . 'Het kan dus zijn dat er producten uit ons assortiment verdwijnen die slecht leverbaar zijn. Dit voorkomt gewoonweg lange wachttijden en ergernis.');
Offline Matrix - 06/04/2010 23:04
Avatar van Matrix Nieuw lid Ik heb beide methodes geprobeerd, maar krijg een foutmelding;

Parse error: syntax error, unexpected $end in bestand.php on line 24
Offline Koen - 06/04/2010 23:06
Avatar van Koen PHP expert Dat is een haakje dat je niet hebt afgesloten. 
Bedankt door: Hopsy
Offline Matrix - 06/04/2010 23:11
Avatar van Matrix Nieuw lid Inderdaad, de foutmelding is opgelost.

Maar de zinnen staan nog steeds achter elkaar, geen <EndOfLine> ?
Offline Hopsy - 06/04/2010 23:13
Avatar van Hopsy Nieuw lid @Matrix waar gebruik je het voor?
Offline Matrix - 06/04/2010 23:15
Avatar van Matrix Nieuw lid Levering en garantie voorwaarden in osCommerce webshop
Offline Koen - 06/04/2010 23:36
Avatar van Koen PHP expert Gebruik dan "<br />" als je het graag in html formaat wil. 
Offline Matrix - 07/04/2010 23:08
Avatar van Matrix Nieuw lid Krijg nog steeds foutmeldingen..

Het gaat om het bestand shipping.php en de betreffende regel luidt;

define('TEXT_INFORMATION', 'Als wij uw bestelde producten op voorraad hebben, heeft u uw bestelling doorgaans binnen 5 werkdagen in huis.' {hier de br} 'Het kan dus zijn dat er producten uit ons assortiment verdwijnen die slecht leverbaar zijn. Dit voorkomt gewoonweg lange wachttijden en ergernis.');
Offline genkstar - 07/04/2010 23:47
Avatar van genkstar Nieuw lid
define('TEXT_INFORMATION', 'Als wij uw bestelde producten op voorraad hebben, heeft u uw bestelling doorgaans binnen 5 werkdagen in huis. <br />Het kan dus zijn dat er producten uit ons assortiment verdwijnen die slecht leverbaar zijn. Dit voorkomt gewoonweg lange wachttijden en ergernis.');

Zo moet het dan.
Offline Matrix - 10/04/2010 15:09
Avatar van Matrix Nieuw lid Juist! dat werkt..

En wat als je nu redelijk veel zinnen moet plaatsen?
Wordt die regel in het php bestand dan niet erg lang?
Offline avdg - 10/04/2010 15:35 (laatste wijziging 10/04/2010 15:41)
Avatar van avdg PHP gevorderde Dat maakt toch niet uit 

Je kunt het wel doen opsplisen, om het overzichtelijk te houden

een klein voorbeeld hoe je het kan opsplitsen: Plaatscode: 139099

Tuurlijk heb je daarnaast de mogelijkheid die gegevens op te slaan in een aparte configbestand
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s