login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Afbeelding te groote van de content div laten aannemen.. hoe?

Offline Jelmerholland - 06/04/2010 10:21
Avatar van JelmerhollandPHP beginner Luitjes,

ik heb een idee, en ik kom er niet uit. Ik weet ook niet waar ik moet beginnen.


http://www.jdwebdesign.nl/nieuw/index.php

zoals jullie zien staat er in het content vak (het wit/grijze deel) een schaduw om de rechterhelft en de linkerhelft te splitsen, deze heeft nou een fixed height van 800px. Nou is mijn vraag, kan ik op de een of andere wijze deze afbeelding mee laten 'groeien/krimpen' naar de hoogte van de div? Dus als er maa 300px content staat, dat de schaduw dan ook maar 300px hoogt wordt, als de content 1200px hoog is, dat de scha.... je snapt me wel 

Ik weet niet of ik hier javascript/jQuery moet combineren met php, maar ik weet niet hoe ik met php een image kan resizen, en hoe kan ik de hoogte van een divje in een var zetten? (Niet dat ik daar alsnog een getal invoer, maar dat hij m opmeet als 't ware)

Jelmer

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 06/04/2010 10:26
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Dat gaat door uw afbeelding in 3 te delen: Top shadow, Repeat shadow en Bottom shadow.
Deze zet je dan in een div met 3 delen, bovenste deel heeft een vaste breedte en hoogte en bevat de eerste afbeelding, onderste hetzelfde voor de laatste afbeelding. Middelste div heeft een vaste breedte maar een variabele hoogte afhankelijk van uw content, de background-image stel je in op uw 2e afbeelding met background-repeat op repeat-y.
Offline Jelmerholland - 06/04/2010 10:37
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Dat zou inderdaad ook kunnen, maar dan krijg je eerst een mooi rond stukje, en dan een rare rechthoek... Dat ziet er niet echt uit denk ik 
Offline Quibus - 06/04/2010 13:17
Avatar van Quibus Nieuw lid Hallo Jelmer,

Is het mogelijk de hoogte van je afbeelding op te geven in procenten?
Als je bv als hoogte opgeeft 100%, en de ruimte waarin die afbeelding komt te staan is bv. maar 300 pixels hoog, dan is de hoogte van je afbeelding altijd 100% van de beschikbare ruimte, dus 300 pixels.
Is de ruimte dan bv. 1200 pixels hoog, dan past de schaduw afbeelding zich ook weer automatisch aan en wordt dus 100% van 1200 pixels=1200 pixels hoog.
Proberen kan altijd, maar ik weet niet zeker of mijn denkwijze correct is.
[Quibus]
Offline Jelmerholland - 06/04/2010 14:00
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Quibus,

Werkt niet.. ;)
(En ja, ik heb 't geprobeerd )

Jelmer
Offline gnotrgnotr - 06/04/2010 19:44
Avatar van gnotrgnotr Nieuw lid met een rezise-and-upload phpscript
Offline Jelmerholland - 06/04/2010 20:30
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Hmm, is er geen makkelijkere manier? Want dat komt er dus op neer dat je net zoiets doet al met captcha, zelf een afbeelding maken, met imagedestroy() en dat soort coding. Maar hoe kom ik dan achter de grootte van de div?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s