login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vraagje domeinnamen

Offline cunces - 17/03/2010 13:42
Avatar van cuncesNieuw lid Hallo iedereen,

tegewoordig zie ik veel aanbiedingen waar een domeinnaam maar 5 euro kost (http://www.hostnet.nl/acties/domeinnamen_voor_2euro50a.php of zelfs 2.5)

Nu is m'n vraag; komt deze altijd op jouw naam? of komt deze op de naam v/h bedrijf waarvan je 'm koopt (vb hostnet in m'n voorbeeld) en verhuren zij 'm dan aan jou?

Stel je "koopt" een domeinnaam van hostnet, maar eig hebben zij 'm gewoon gekocht en huur je de naam dan van hostnet. Als zij dan na zoveel jaren het contract verbreken omdat iemand anders een hoog bod uitbrengt ben je 'm kwijd. Kan dat?

Weet iemand hoe dat juist zit?



mvg,

cunces

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 17/03/2010 13:46 (laatste wijziging 17/03/2010 13:50)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Als je een domeinnaam koopt zal deze altijd op de naam staan van de koper.

Edit: Het kan natuurlijk dat de hoster zijn informatie laat invullen als aankoper. Maar doorverkopen zal nooit gebeuren. Eens gekocht blijft die domein van u tot dat deze verlopen is. Dan heb je nog 30 dagen om je domein terug te claimen, vanaf dan kan iedereen dat domein kopen.
Offline cunces - 17/03/2010 13:48
Avatar van cunces Nieuw lid ik heb op verscheidene forums gelezen dat dit niet zo is
Offline voltrex - 17/03/2010 13:51 (laatste wijziging 17/03/2010 13:51)
Avatar van voltrex Lid Het komt op jou naam te staan, maar er zal ook altijd bijstaan waar je het hebt gekocht.
Voorbeeld: kijk maar hier: http://www.dns....mp;lang=nl

Het kan wel zijn dat soms de koper er niet bijstaat, dat kan je soms zelf kiezen en/of de hoster kiest om dat niet te tonen.
Offline noep - 17/03/2010 16:11
Avatar van noep Nieuw lid de adder onder het gras van hostnet is dat ze aleen domein naam registeren geen nameservers of dns paneel dat kost 11+euro extra
Offline Ontani - 17/03/2010 16:16
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Hoe kan je nu een domeinnaam registreren zonder nameservers...

Die zullen default ingesteld worden op hostnet.nl maar met een berichtje naar het support afdeling of een opmerking bij het registreren stellen ze dat in op je gewenste nameservers.

Offline Erwt - 17/03/2010 16:24
Avatar van Erwt PHP beginner Domeinnaam registreren zonder nameserver wordt wel wat lastig inderdaad, maar bij hostnet is het zo.. (met die €2,50 actie in ieder geval) dat je een domeinnaam vastlegd.. en daar is ook alles mee gezegd. Je kan hem niet door verwijzen naar een andere site.. daar moet je nog apart voor betalen. En webruimte heb je er dan ook niet bij, maar dat lijkt me vanzelfsprekend(*!).
Offline Ontani - 17/03/2010 16:28 (laatste wijziging 17/03/2010 16:30)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Waar lezen jullie zoiets, ik zie hier nergens staan dat nameservers niet ingevuld worden... Met doorlinken worden GEEN nameservers bedoeld. Maar een domeinforwarder op hun host.

edit: Ik zie idd wel onderaan wel staan: Een nameserver-wijziging (eenmalig € 5 per domein) vraagt u aan via Mijn Hostnet. Wat dus idd een extra kost met zich meebrengt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s