login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum
Zoeken  Regels  Help
Categorieën > PHP

automatische link in tekst

markla – 11/03/2010 19:30
Voor twee zuster websites zoek ik een script dat automatisch links van de ene naar de andere website kan genereren.

De ene website bevat nieuwsartikelen, interviews etc met daarin (mogelijke) de namen van voetballers. De andere website bevat gedetailleerde informatie over die voetballers.

Nu zou ik graag willen dat als er een artikel plaats wordt waar in de naam van een speler in voorkomt , die naam automatisch een link naar de andere website wordt.

Deze techniek heb ik op ander website gezien, maar Ik weet niet hoe je deze techniek noemt, dus ik weet niet waarop ik moet zoeken.  

Wie kan mij (op weg) helpen

Pagina:

21 antwoorden

Gesponsorde links
Daisycon - Verdien geld met uw website

valles10 – 11/03/2010 19:34
Ehm, tijdens de echo van het artikel een <a href="">$iets->schrijver</a> zetten?

Jelmerholland – 11/03/2010 19:44
Ik denk dat je het beste een mysql tutorial kan doen.

Daar komen dingen als dit ook aan boden leer je iets meer de structuur kennen hoe je dit moet oplossen.

Wat kan je al wél?

markla – 11/03/2010 19:51
@valles110
telkens een a href plaatsen lijkt mij zeer bewerkelijk en fout gevoellig even voorbeeld van wat ik bedoel:

http://www.elfv...van-gelder

@Jelmerhollan
Ik denk dat een mysql tutorial hier niet op zijn plaats is

tenzij je een specifieke tutorial weet waar mijn vraag in uitgelegd wordt.

valles10 – 11/03/2010 19:54
markla schreef:
@valles110
telkens een a href plaatsen lijkt mij zeer bewerkelijk en fout gevoellig even voorbeeld van wat ik bedoel:

http://www.elfv...van-gelder

@Jelmerhollan
Ik denk dat een mysql tutorial hier niet op zijn plaats is

tenzij je een specifieke tutorial weet waar mijn vraag in uitgelegd wordt.

Dat bedoel ik ook niet?
Ik bedoel gewoon de schrijver een link meegeven zoals
geschreven door:
nu staat er gewoon "geschreven door: admin"
dat zou dan worden "geschreven door: <a href= ". ..... "> admin< / a>"

markla – 11/03/2010 20:02 (Laatst gewijzigd op 11/03/2010 20:03)
valles10 ik snap wel wat jij bedoeld, maar het gaat om de naam van de speler die IN de tekst staat. Net als in de link daar staat :
Dudek moet in de Kuip de opvolger worden van Rob van Dijk,
in de code staat dan:
  1. <p><a href="/speler/122885_dudek" class="koppeling">Dudek</a> moet in de Kuip de opvolger worden van <a href="/speler/00940_rob-van-dijk" class="koppeling">Rob van Dijk</a>,

Het lijkt mij dat dit automatisch gebeurd want je wilt een tekst redacteur toch geen a href codes laten toevoegen. da's vragen om moelijkheden  

voltrex – 11/03/2010 20:08 (Laatst gewijzigd op 11/03/2010 20:12)
Een mogelijkheid is om voordat je het artikel echoot, je het door een functie laat lopen. Deze ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:
  1. function nametolink($text) {
  2. $text= str_replace("Corneel", "<a href=\"/spelers/corneel\">Corneel</a>", $text);
  3.  
  4. return $text;
  5. }
  6.  
  7. /// aanroepen:
  8. $artikel = nametolink($mysqltabel['artikel']);
  9. echo $artikel;

Maar weet niet of dat juist is wat je zoekt.  

valles10 – 11/03/2010 20:11
voltrex schreef:
Een mogelijkheid is om voordat je het artikel echoot, je het door een functie laat lopen. Deze ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:
[..code..]

Maar weet niet of dat juist is wat je zoekt.  

ja zoiets..
ofwel:
  1. $namen = array("sam" => "<a href="?p=sam">sam</a>", "Corneel" => "<a href="?p=corneel">corneel</a>");//enz.. dit kan even goed samen met mysql...
  2. $bericht = strtr($bericht, $namen);

markla – 11/03/2010 20:15
Oke   dit lijkt me een end in de richting die ik graag op wil.

de $namen inderdaad met een query op halen Ja ik ken weer een avondje aan de slag

Thanks

P.s.
als het werkt......of niet I'll be back  

valles10 – 11/03/2010 20:17
markla schreef:
Oke   dit lijkt me een end in de richting die ik graag op wil.

de $namen inderdaad met een query op halen Ja ik ken weer een avondje aan de slag

Thanks

P.s.
als het werkt......of niet I'll be back  

Veel plezier ermee ;)

Jelmerholland – 11/03/2010 22:40
Dat dacht ik dus al, dat je zoiets bedoelde ;) Daarom een mysql tut. Dan zet je er een gewoon een check in, dat ALS in db, dan is dit de link, als DAT in db, dan is dit de link....etc.

Succes iig

Gesponsorde links

Pagina:

Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten:

© 2002-2012 Sitemasters.be - Regels - Gehost door: Vircon - Laadtijd: 0.1s