login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

simpele socket (Opgelost)

Offline W0etah - 17/01/2010 17:43
Avatar van W0etahPHP beginner Ik ben al een tijdje op zoek naar hoe ik een simpele socket kan gebruiken.

Ik heb de tutorial gevolgd hier op sitemasters over hoe je een simpele IRC bot maakt, maar het enige waar ik niet uitraak hoe ik deze kan gebruiken.

Toen ik de php file getest had in mijn browser verbond de bot wel met irc, maar ik kan toch moeilijk mijn browser 24/7 open laten staan.

En ik raak er echt niet aan uit hoe mijn webserver die bot kan runnen.

Ik gebruik gewoon MAMP om alles lokaal te testen.
Hopelijk kan iemand mij hier verder mee helpen. (of een tutorial aanbevelen)

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline avdg - 17/01/2010 18:16
Avatar van avdg PHP gevorderde Even een kleine vraag: heb je al ervaring met CLI?
Offline W0etah - 17/01/2010 18:19
Avatar van W0etah PHP beginner Een heel klein beetje ervaring
Offline avdg - 17/01/2010 18:36
Avatar van avdg PHP gevorderde Dus ga via de CLI naar de map waar die script bevind en doe
"php irc.php" (verander het bestandsnaam naar jouw omgeving)

Dit is eigenlijk een klein probleem, kom even op de chat (snel vragen bovenaan) en we lossen het daar wel op
Bedankt door: W0etah
Offline W0etah - 17/01/2010 18:55
Avatar van W0etah PHP beginner Ik heb hem nu uitgevoerd in Terminal, in het begin gaf hij een foutmelding omdat er een error was.

Deze had ik opgelost en nu geeft hij geen errors meer, maar ik heb het gevoel dat er eigenlijk niet veel gebeurd 
Offline heymeemij - 18/01/2010 17:05
Avatar van heymeemij Nieuw lid lukt het dan socket met php ??? Kan er wat code komen te staan ? met meer info.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s