login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Location

Offline mariosss - 22/10/2009 09:17
Avatar van mariosssNieuw lid Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Als er een formulier word ingevuld, en ik druk op de verzenden knop, wil ik dat deze word doorverwezen naar een pagina met een id.

Dus als voorbeeld:

header("Location: meerinfo.php?id="<?echo$id["id"]"");

Alleen deze regel klopt niet, en ik weet dus echt niet hoe ik de juiste code moet plaatsen.

Wie kan me hiermee helpen ?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 22/10/2009 09:46
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Tuurlijk kan dat wel op die manier! 

  1. $id = 7;
  2. header("Location: info.php?id=" . $id);
Offline mariosss - 22/10/2009 10:34
Avatar van mariosss Nieuw lid @titjes,

dit klopt,

maar i.p.v. $id = 7;

moet er wat anders komen te staan, want de id krijgt hij vanzelf altijd. Dus hij moet de id meekrijgen en niet bijv. die 7

Offline Rik - 22/10/2009 10:45
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Dan kun je toch zelf je eigen variabele erin zetten?
  1. header('Location: info.php?id=' . $id['id']);
Het enige dat je niet goed deed, is dat je echo gebruikte terwijl dat niet nodig is en dat je vergeet exit te gebruiken. Want je script hoeft niet verder door te gaan als er is geredirect.
Offline ArieMedia - 22/10/2009 11:09
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Rik schreef:
Dan kun je toch zelf je eigen variabele erin zetten?
[..code..]Het enige dat je niet goed deed, is dat je echo gebruikte terwijl dat niet nodig is en dat je vergeet exit te gebruiken. Want je script hoeft niet verder door te gaan als er is geredirect.
Ik gebruik ook redelijk veel header->location. Maar is die exit echt nodig? ik gebruik het namelijk nooit en het gaat tot zover altijd nog goed. Doet een header->Location niet hetzelfde als "return" (Dus na die functie stopt het script). Of kan je er voor de zekerheid wel exit() achter zetten?
Offline jaronneke - 22/10/2009 11:30 (laatste wijziging 22/10/2009 11:31)
Avatar van jaronneke MySQL interesse @Arie2Zero

Mocht er om wat voor reden dan ook output voor de header staan, krijg je een error maar niet een fatale
  1. saf
  2. <?php
  3. header ('Location: join.php');
  4. ?>
  5. asf


Output:

saf
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\xampp\htdocs\header.php:2) in C:\xampp\htdocs\header.php on line 3
asf
Offline Rik - 22/10/2009 11:38
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Volgens mij bedoelt Arie eerder dat het script vanzelf zou stoppen na het versturen van een Location header. Dat dat niet het geval is kun je eenvoudig testen:
  1. header('Location: http://google.nl');
  2. file_put_contents('test.txt', 'Dit wordt nog uitgevoerd!');

Dan zal er inderdaad nog een bestand worden aangemaakt.
Offline ArieMedia - 22/10/2009 16:27
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
jaronneke schreef:
@Arie2Zero

Mocht er om wat voor reden dan ook output voor de header staan, krijg je een error maar niet een fatale
[..code..]

Output:

saf
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:xampphtdocsheader.php:2) in C:xampphtdocsheader.php on line 3
asf


Ik weet niet hoe jij werkt maar ik houd PHP en HTML gescheiden, ik krijg dus nooit een headers been send fout :-)
Na mijn header kan nog code komen (bijv in een if) maar geen HTML.

@Rik Dat bedoelde ik ja :-) Thnx
Offline Martijn - 22/10/2009 18:42
Avatar van Martijn Crew PHP verder is de exit im sommige gevallen nodig. Ik heb wel eens problemen ondervonden met session's, die verholpen waren na het simpele exit;
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s