login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

HTTP/1.1 403 bij remote copy

Offline Mark - 19/03/2009 10:59 (laatste wijziging 19/03/2009 13:30)
Avatar van MarkNieuw lid Ik ben op dit moment bezig met een script dat gebruik maakt van 'remote copy' (dus met de copy functie bestanden binnenhalen van een andere site/server). Deze bestanden zijn php-bestanden, maar met een andere bestandsnaam.

Op zich werkt dit alles prima, alleen krijg ik zo nu en dan een foutmelding die er als volgt uitziet:
Citaat:
Warning: copy(http://www****.nl/****/****/****.tmp) [function.copy]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in ****/****/****.php on line *


Wanneer ik op zoek ga met Google vind ik hier relatief weinig over, en het vreemde is dat het niet altijd gebeurt, slechts 2 op de 10 keer of iets en volstrekt willekeurig...

Nadere details zijn: bestand wordt op de ene site d.m.v. php gemaakt en bevat enkele variabelen, vervolgens verandert d.m.v. javascript de browser naar de andere site/server die vervolgens bestand kopieert.

Het is uiteraard de bedoeling dat ik 10/10 die transacties krijgt. Het lijkt dus ook alsof bij het krijgen van 1 van zo'n foutmelding, de meldingen een aantal keer herhalen, en dan opeens weer niet komen.

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 19/03/2009 14:21
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
"failed to open stream" zegt al wel genoeg toch?

De/het map/bestand bestaat niet en kon niet geopend worden.
Offline Koen - 19/03/2009 17:01
Avatar van Koen PHP expert
Citaat:
HTTP/1.1 403


Deze error wil zeggen dat je geen toestemming krijgt om dat bestand te openen, 'Forbidden'.
Offline Mark - 20/03/2009 11:43
Avatar van Mark Nieuw lid Ja, idd, dat is volgens mij de betekenis.

Maar ik krijg dus die melding de ene keer wel en de andere keer niet. En als ik hem krijg, dan pakt ie hem na een paar keer proberen alsnog.
Het lijkt dus alsof na het aanmaken van het bestand op site 1 het soms wat langer duurt voordat je die rechten krijgt (terwijl het bestand 0777 ge-chmod is), met als gevolg dat site 2 dan die melding geeft.

Maar volgens mij ben ik de eerste die dat probleem ondervindt ofzo, want ik lees er nergens wat over...
Offline Giant - 20/03/2009 11:56
Avatar van Giant PHP beginner Misschien een vertraging voordat je doorstuurt?
Offline Mark - 24/03/2009 18:05
Avatar van Mark Nieuw lid Vertraging is helaas geen optie...
Ben bang dat ik het maar moet laten, want er is niks over te vinden, en tis wel vervelend als het gebeurd...
Offline Sander1993 - 24/03/2009 19:46
Avatar van Sander1993 PHP interesse dit heb ik ook een keer gehad, het probleem lag toen bij mijn hoster, als ik jouw was zal ik dan de hoster contacteren.
Offline Mark - 24/03/2009 21:19
Avatar van Mark Nieuw lid @Sander1993: thnx, heb je misschien iets meer informatie over hoe de betreffende hoster dit toen heeft opgelost?

Dan hoeft mijn hoster (pcextreme) misschien neit héél lang te zoeken naar de oplossing...
Offline Joost - 24/03/2009 21:28
Avatar van Joost PHP expert Ik vermoed dat het probleem niet bij jouw website zit.
Je krijgt immers wel wat terug, namelijk forbidden.

De remote server laat jouw er niet in.
Dan ligt het probleem, vermoed ik, niet bij je eigen server..
Offline Mark - 25/03/2009 11:22
Avatar van Mark Nieuw lid @Medieval: de websites zijn beiden van mij (ook bij dezelfde webhoster gehost), het te kopieren bestand heeft de goede rechten, en in php is 'fopen wrappers' enabled.

En het meest vreemde is nog dat het niet elke keer gebeurd, die foutmelding. Daarom is wat Sander1993 zegt niet onlogisch: het zou dus goed aan iets van de hosting liggen...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s