login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Socket niet ondersteund, Curl?

Offline gothmog - 24/02/2009 18:15
Avatar van gothmogLid Hallo,

Ik heb een MSN script gemaakt voor iemand, dit script haalt de contactpersonenlijst van internet en stuurt vervolgens een script naar alle mensen in die contactpersonenlijst.

Ik het twee scripts hiervoor van internet gehaald en verder een hoop veranderd. Nu is het probleem dat deze persoon al betaald heeft, maar het script blijkt achteraf niet te werken op zijn server.

Het probleem zit hem er in dat fopen is uitgeschakeld en includen van buitenaf ook. Op mijn server werkt die wel. De klant heeft natuurlijk al betaald en ik ben nu op zoek naar een oplossing. Nu las ik dat curl ongeveer hetzelfde kan doen, nu heb ik hier alleen geen verstand van.

Weten jullie of curl hetzelfde kan doen? Of weten jullie een andere oplossing?

Alvast bedankt!

Je kan het msn contact grabber script hier bekijken:
http://torrenti...ntact-grab

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 24/02/2009 18:47
Avatar van Koen PHP expert allow_url_fopen op "On" zetten in php.ini 

Als hij de server zelf niet in handen heeft: bidden dat de host het wil doen 
Offline timmie_loots - 24/02/2009 18:53 (laatste wijziging 24/02/2009 19:10)
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Met cURL kun je redelijk veel, maar het hangt af van wat je precies wilt doen. Ik ken het MSN-protocol niet en kan je zo niet zeggen of het gaat werken.

Ik gebruik zelf meestal de socket_* functies (socket_create() is een goede plek om te beginnen) voor verbindingen naar andere servers. Dat kun je ook even proberen, het lijkt sterk op een oplossing met fopen().

Verder is het handig om dergelijke dingen in het vervolg gewoon als systeemeis te stellen.
Offline gothmog - 24/02/2009 18:57 (laatste wijziging 24/02/2009 19:23)
Avatar van gothmog Lid Die staat merkwaardig genoeg op "ON" (volgens phpinfo()). Toch krijg ik de warning:
Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to messenger.hotmail.com:1863 (Connection timed out)

Of is fsockopen geen onderdeel van fopen?

Edit:
@timme_loots: zal het even bekijken!

Update:
Citaat:
Warning: socket_create() [function.socket-create]: Unable to create socket [1]: Operation not permitted in /home/hoekstra/domains/windewii.net/public_html/msn_socket.php


Mag nog niet eens een socket aanmaken, iemand anders nog ideen?
Offline timmie_loots - 24/02/2009 19:26
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde De fout die je geeft heeft niets te maken met het wel of niet ondersteund zijn van de manier waarop je nu verbinding probeert te maken.

Er staat toch ook een reden bij, staat erbij dat fosckopen() niet uitgevoerd kan worden of staat erbij dat het niet lukt om verbinding te maken omdat de connectie time out?
Offline Rik - 24/02/2009 19:30 (laatste wijziging 24/02/2009 19:32)
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Post eens de output van:
  1. echo ini_get('disable_functions');


Dan zie je gelijk welke functies je sowieso niet kunt gebruiken. Dan maar hopen dat er iets overblijft om het toch voor elkaar te krijgen.

Edit:
Dat je geen verbinding kunt maken met de server kan ook doordat ze die hebben geblokkeerd. Met hotmail zijn wel vaker problemen als het om spam (voorkomen) gaat.
Offline gothmog - 24/02/2009 19:31 (laatste wijziging 24/02/2009 19:40)
Avatar van gothmog Lid @timmie_loots,
Er staat dat het niet lukt om verbinding te maken. En dat het proberen om verbinding te maken is gestopt (time out).

@boukefalos,
Er wordt geen lijst getoond... Of er is niks gedisabled of ini_get is gedisabled. 
Offline Giant - 24/02/2009 21:40
Avatar van Giant PHP beginner gothmog, probeer eens vanaf de server can je klant een e-mail naar een hotmail account te sturen. Als dit niet gaat moet je misschien eens nakijken of het IP van de server ergens in een anti spam database staat.

Succes
Offline gothmog - 25/02/2009 15:43
Avatar van gothmog Lid Ik heb een email gestuurd naar een hotmail account, ze komen er gewoon doorheen...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s