login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

txt downloaden

Offline compudoc - 05/11/2008 17:08
Avatar van compudocPHP beginner Ik heb een vraag...
Ik wil een systeempje maken dat als ik een .txt file aanmaak. (met een varierende inhoud en bestandsgroote), dat deze door de gebruiker gedownload kan worden zonder dat deze eerst op de server moet worden opgeslagen.

Dus: ik laat door een php bestand de inhoud genereren die in een .txt bestand moet komen te staan. De gebruiker moet dan de vraag krijgen waar het bestand moet worden opgeslagen, en dan moet het bestand daar naartoe worden geschreven.

Nou denk ik zelf dat het niet mogelijk is zonder het bestand eerst op te slaan, mocht dit daadwerkelijk niet mogelijk zijn, dan zou ik graag willen weten hoe je het dan alsnog kan doen maar dan als je het bestand eerst zou hebben opgeslagen op de server.

Overigens mag een link naar een site ook, mocht iemand een goede link weten (al heb ik deze zelf nog niet kunnen vinden )

alvast bedankt voor alle reacties (die hopelijk volgen)

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 05/11/2008 17:15
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Dit kan met headers.
Hiermee kun je een stuk text forceren om gedownload te worden.
PHP.net: header
http://www.goog...n&meta=

Succes!
Offline compudoc - 05/11/2008 17:21 (laatste wijziging 05/11/2008 17:22)
Avatar van compudoc PHP beginner Bedankt! ik ga het direct eens proberen en proberen er een goed resultaat mee te krijgen.

weet je misschien of je deze code ook kunt aanpasen voor txt?
  1. header('Content-type: application/pdf');
  2.  
  3. // It will be called downloaded.pdf
  4. header('Content-Disposition: attachment; filename="downloaded.pdf"');


in
  1. header('Content-type: application/txt');
  2. header('Content-Disposition: attachment; filename="file.txt"');


Alvast bedankt want ik kan namelijk niet meteen testen omdat het script nog niet af is  
Offline Rens - 05/11/2008 17:38
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Het moet inderdaad zo kunnen ja...
Weet zo niet 100% zeker of die content-type correct is, maar dat merk je vanzelf wel.
Het moet in ieder geval (ongeveer, weet het zo ook niet meer precies) zoals daarboven staat ja 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s