login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Landen herkennen en doorverwijzen

Offline sjorzzzie - 19/06/2008 09:57
Avatar van sjorzzzieNieuw lid Goedemorgen,

Laatst werd ik perfect geholpen met mijn probleem, ik wou dat mensen uit Nederland automatisch werden doorverwezen naar de Nederlandse site. En het zelfde voor Franse mensen naar de Franse site. De algemene site is engels [.com]. Dit was de code:

  1. <?php
  2. $host = gethostbyaddr( $_SERVER['REMOTE_ADDR'] ); // Host ophalen d.m.v. het ip adres
  3. if( $host == $_SERVER['REMOTE_ADDR'] )
  4. {
  5.  
  6. // De host is hetzelfde als het ip adres dus land is Onbekend
  7.  
  8. return "Onbekend";
  9.  
  10. }
  11. $hostsplit = explode( ".", $host ); // Hak de host in stukjes op de punt
  12. $ext = array_pop( $hostsplit ); // Pak het laatste item
  13.  
  14. if($ext=="nl" OR $ext=="be" OR $ext=="fr") {
  15. header('Location: http://www.domein.'.$ext);
  16. }else{
  17. header("Location:http://www.domein.com");
  18. }
  19. ?>


Deze code plaatste ik op de [.com] site. Echter welke code moet ik nu plaatsen op de Nederlandse site? Want ik wil niet dat engelse op de Nederlandse site komen, die moeten automatisch naar de [.com] site.

Alvast bedankt

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 19/06/2008 10:01
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
geef ze gewoon de mogelijkheid om dit zelf te kiezen. Stuur ze allemaal standaard naar de .com waar je de mogelijkheid hebt om je taal te kiezen.

Want hoe ga je dit doen voor Nederlandstalige belgen, Franstalige belgen en Duitstalige belgen? 3 officiele en allemaal naar de nederlandse sturen gaat je enorm veel bezoekers kosten.
Offline sjorzzzie - 19/06/2008 10:25
Avatar van sjorzzzie Nieuw lid Ja dat weet ik, echter is het zo dat de inhoud verschillend is per land. En in de website zelf kunnen ze nog e.v.t extra talen kiezen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s