login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

online? (Opgelost)

Offline dieterke - 04/06/2008 15:23 (laatste wijziging 04/06/2008 15:24)
Avatar van dieterkeNieuw lid beste mensen
ik heb een blackjack scriptje gemaakt voor de site waaraan ik werk.
Nu stelde iemand voor om niet alleen tegen de computer te kunnen blackjacken maar ook tegen andere spelers die op dat moment on line zijn.
nu hoe kan ik checken of iemand online is? kdacht aan een waarde in de database die 1 wordt wanneer men inlogt, maar als de browser dan gesloten wordt ipv uitgelogd blijft deze op 1 staan.
iemand een idee?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 04/06/2008 15:28
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Update dat veldje met het huidige tijdstip elke keer een gebruiker op een pagina komt.

Als een veldje al 3 minuten meer is aangepast verwijder je dit uit de database ( Je gebruiker is niet meer online ).

Een directe controle is bijna onmogelijk.
Offline dieterke - 04/06/2008 15:31
Avatar van dieterke Nieuw lid ok dat snap ik, maar bedoel je dan elke keer diezelfde gebruiker op een andere pagina komt?
Offline Ontani - 04/06/2008 15:34
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
voor elke gebruiker. Dus zet gewoon in je config file of een bestandje dat op elke pagina ingeladen wordt. een regeltje dat die online tabel update voor de huidige gebruiker.
Offline dieterke - 04/06/2008 15:42
Avatar van dieterke Nieuw lid ok dat lijkt me een doenbare oplossing, maar dan is de vraag, als de gebruiker zijn browser sluit ipv ui te loggen, dan laad hij dus geen enkele pagina meer, met als gevolg dat er ook niet kan gecontroleerd worden hoelang hij al geen pagina geladen heeft. en blijft de waarde dus ook in de db staan ... of heb ik het verkeerd
Offline Ontani - 04/06/2008 16:01
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Die controle wordt wel gedaan door andere gebruikers die online zijn en van pagina verranderen. Als iedereen ineens zou afsluiten blijven inderdaad alle entries in de database staan maar de volgende keer dat de eerste gebruiker online komt wordt er gecontroleerd of er gebruikers zijn die minder dan 5 minuten voor de huidige tijd aanwezig waren op de website. Dit zal dan niet het geval zijn en iedereen zal uit die tabel verwijderd worden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s