login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Taalselectie met sessies...

Offline skyflyer - 13/04/2008 10:24 (laatste wijziging 13/04/2008 10:25)
Avatar van skyflyerNieuw lid Hey,
ik ben een website aan het maken en probeer voor het eerst sessies te gebruiken. Ik kan er even niet aan uit...
Is er iemand die me kan helpen? Ik heb wat uitleg bij mn code gezet... Het kan zijn dat het wat verward is, maar ik heb nog niet echt veel ervaring met PHP... Ik wil het leren door het te proberen en uit mn fouten te leren...

Hier mn code: http://www.plaatscode.be/6870

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen...

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 13/04/2008 10:39
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Het probleem zit op regel 39 t/m 43. Jij bedoelt dat als er op zo'n link wordt geklikt dat er dan php code wordt uitgevoerd die $_SESSTION['taal'] instelt.

Wat jij waarschijnlijk denkt is dat de php code op die regels pas wordt uitgevoerd als er ook echt op wordt geklikt. Maar dat gebeurt niet! Die code wordt geparsed bij het opvragen van de pagina zodat je in de source (in de browser) alleen onclick="" ziet staan.

Je kan het voor elkaar krijgen door daar links van te maken met als url iets van pagina.php?taal=rus en ook eentje voor engels. Dan zet je ergens bovenaan (wel onder session_start()) dit erbij:

  1. if (isset($_GET['taal'])) {
  2. $_SESSION['taal'] = $_GET['taal'];
  3. }
Offline skyflyer - 13/04/2008 10:46
Avatar van skyflyer Nieuw lid Is het mogelijk dit eens in mijn code allemaal aan te passen?
Dus onClick hoef ik helemaal niet te gebruiken?

SkyFlyer
Offline Rik - 13/04/2008 11:14
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Ik heb het voor je aangepast:
http://www.plaatscode.be/6876/

Ik kwam trouwens een foutje tegen op 16:
  1. if (!isset($_SESSION["taal"]) || ($_SESSION["taal"] = "rus")) {
Dat zou altijd waar zijn omdat je = hebt gebruikt in plaats van == (of ===). = zet waarden in een variabelen, == controleert of ze gelijk zijn. === let daarbij ook nog op type.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.228s