login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

URL altijd hetzelfde?

Offline JelmerJ - 03/04/2008 21:20
Avatar van JelmerJNieuw lid Hallo, ik zoek een scriptje waarmee je kan zorgen dat de url altijd het zelfde blijft en niet lelijke lange urls krijgt. Net zoals marktplaats, de url veranderd nooit... Nee ik heb al gehoord frames, ik heb een joomla site, en ook nee simpele urls aanzetten in joomla. Ik wil echt alleen www._________.nl

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline SilVeX - 03/04/2008 21:23
Avatar van SilVeX HTML beginner .htaccess moet het wel mee lukken denk ik
Offline Richard - 03/04/2008 23:32
Avatar van Richard Crew algemeen Niks .htaccess, frames, anders kan niet.
Offline JelmerJ - 04/04/2008 00:18
Avatar van JelmerJ Nieuw lid Moet het echt met frames, ik heb het nu wel met frames maar zou het liever anders willen...
Offline Thomas - 04/04/2008 17:17 (laatste wijziging 04/04/2008 17:19)
Avatar van Thomas Moderator Vraag een pagina op via een script, in dit script stop je de pagina-data in een sessie, je redirect terug naar je voorpagina, en daar haal je content op met behulp van informatie in je sessie.

EDIT: En "het probleem" blijft: de verwijzingen naar je script-pagina moet je voeren met informatie welke pagina je wilt zien...

Het kan zeker, maar het is zeker _niet_ verstandig; hoe moet een zoekmachine door jouw site als alle pagina's "aan de buitenkant" dezelfde URL hebben?

Twee vragen:
- Wat voor site is het?
- Waarom zou je dit in hemelsnaam willen? Deze kunstgreep lijkt mij geen oplossing voor bijvoorbeeld security (bijv. dat iemand in je url loopt te klooien - die informatie zit dan in je sessie, wil je dat?)

Ik denk dat deze wens is ontstaan uit bepaalde security-overwegingen. De weg die je inslaat lijkt mij niet de juiste.
Offline shonda - 04/04/2008 18:03
Avatar van shonda Lid Dit gaat lastig, veel werk etcetera zonder frames.

Wat ook werkt, net zoals je hier op SiMa ziet, mod_rewrite gebruiken.

Je ziet geen vraagtekens, punten, is-tekens enzo.
Het is niet helemaal weg, maar staat wel veel netter.
Offline JelmerJ - 04/04/2008 21:09
Avatar van JelmerJ Nieuw lid Ok, laat maar wat ik nu allemaal hoor, ik doe het wel niet, was alleen een vraag 
Offline Stijn - 04/04/2008 22:24
Avatar van Stijn PHP expert Flash 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s