login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mail functie

Offline Speedy - 31/03/2008 20:59 (laatste wijziging 31/03/2008 20:59)
Avatar van SpeedyPHP interesse hallo

ik vond dit scriptje hier op deze site, maar wanneer ik het gebruik wordt de "From: " niet weergegeven in mijn mailbox.

Ligt het misschien aan het feit dat er bij

$header = "From: " . $uwemail . "\n";

geen POST voor .$uwemail staat? want in verdere lijnen wordt die POST wel gebruikt.

mvg


  1. $recipient = "your@email.com"; //Het email adres van de persoon die vragen moet ontvangen. $subject = $sub; //Subject van de mail.
  2. $header = "From: " . $uwemail . "\n";
  3. $mail_body = "Contact script werd op " . date("d-m-Y") . " om " . date("H:i") . " uur uitgevoerd.\n";
  4. $mail_body .= "De volgende persoon vulde het contact formulier in:\n\n"; $mail_body .= "Naam: " . $_POST['name'] . "\n"; $mail_body .= "E-mailadres: " . $_POST['uwemail'] . "\n\n"; $mail_body .= "Bericht:\n"; $mail_body .= $_POST['field']; $mail_body .= "\n\n -- Einde van het contact bericht --";
  5. mail($recipient, $subject, $mail_body, $header);

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 31/03/2008 21:02 (laatste wijziging 31/03/2008 21:03)
Avatar van cloudstrife PHP beginner Uw recipient in dit geval is het adres van die gene die de mail krijgt. De from is van wie het bericht komt en vul je dus zelf in met bv info@uwsite.be. Dus als je met een formulier werkt waar je een email meegeeft moet je die recipient invullen met een waarde uit je formulier.

Meer info over het juiste gebruik van de mail functie:
http://www.php.net/manual/nl/function.mail.php

Offline Speedy - 31/03/2008 21:08 (laatste wijziging 31/03/2008 21:12)
Avatar van Speedy PHP interesse ja, maar normaal moet er in mijn mailbox als onderwerp van de e-mail "FROM: persoon_die_het_contactformulier_heeft_ingevuld" staan.
en er staat niets bij onderwerp.

maar waarom wordt er op regel 2 met . $uwemail . gewerkt en op regel 4 $_POST['uwemail'] . ?

Offline webrik - 31/03/2008 21:32 (laatste wijziging 01/04/2008 07:34)
Avatar van webrik HTML interesse Waarschijnlijk omdat het door mensen is gemaakt, en er dus wel eens een foutje in zou kunnen zitten. Lees anders eerst een paar tutorials over het verwerken van gegevens uit een form, en info over variabelen in PHP .
Offline cloudstrife - 31/03/2008 21:45
Avatar van cloudstrife PHP beginner Je gebruikt ook een variabele $subject in je mail functie dus die bevat het onderwerp van je mail. Is dit in het script ingevuld?

Bekijk gewoon ff op je gemak die website van php.net dat ik in mijn vorige post heb geplaatst daar staat mooi uitgelegd hoe je die functie moet gebruiken, de rest is gewoon basis php.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s