login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

@include

Offline joppe - 31/12/2007 11:52
Avatar van joppeNieuw lid Hey,

Mijn vraag is eigenlijk wat juist het @ teken doet voor de include?
Ik heb het al in veel scripts gezien op het internet (niet alleen bij inlude), maar nog nooit een uitleg gevonden waarom mensen dat doen.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Bart - 31/12/2007 11:56
Avatar van Bart PHP expert Het "@"-teken wordt gebruikt om errors te onderdrukken.
Bijvoorbeeld:
  1. <?php
  2. if(@MySQL_Result($source, 0) == 0)
  3. {
  4. // blaat
  5. }
  6. ?>

In het bovenstaande stukje wordt de error onderdrukt die MySQL_Result teruggeeft, omdat hij niet naar row 1 kan gaan.
(Unable to jump to blabla)

  1. <?php
  2. if(MySQL_Result($source, 0) == 0)
  3. {
  4. // blabla
  5. }
  6. ?>

In dit stuk krijg je de error "Unable to jump to row blabla"
Offline joppe - 31/12/2007 11:58
Avatar van joppe Nieuw lid Ah!
Bedankt voor de snelle reactie.
Dit verklaart veel  
Offline avdg - 31/12/2007 15:43 (laatste wijziging 31/12/2007 15:44)
Avatar van avdg PHP gevorderde tip: als je de error toch wilt zien word die opgeslagen in $php_errormsg

meer info op http://be.php.n...ontrol.php
Offline MFdriver - 31/12/2007 15:49
Avatar van MFdriver PHP interesse maaaar sinds php5 heeft het @ symbool veel van zijn waarde verloren, omdat je nu ook (en volgens mij beter) try catch enzo kan gebruiken ;)
Offline Grayen - 31/12/2007 16:00
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Het gebruik van @ vertraagd je script wel. Ik gebruik hem alleen voor functies die bij een fout een error produceren die altijd wordt weergegeven (ook binnen try...catch en if) tenzij je er een @ voor plaatst (zoals de functie mysql_connect).
Offline markpieper - 01/01/2008 15:34
Avatar van markpieper HTML beginner Idd, ik gebruik het @ teken nog steeds. Wel vang ik de foutmeldingen op, en gooi een exception. Dat vind ik mooier, en handiger dan die standaard mysql-error bijvoorbeeld. Die stopt heel je script, en als je en exception gooit, stopt alleen het try-blok.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s