login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP Basis

Offline delta_004 - 22/12/2007 20:25
Avatar van delta_004Onbekend Hallo

Ik erger me een lange tijd ergens aan, dit is het:

Wat ik doe is dit:

$arr = "SERVER"; // Voorbeeld dus ga niet zeggen: echo $_SERVER;
echo $_{$arr};

Maar wat ik dus wil is dat die de suberglobal van $arr weergeeft.

Hoe kan ik hiervoor zorgen?

Chris

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 22/12/2007 20:29
Avatar van Koen PHP expert Ehm, $_SERVER is een array, gebruik print_r of var_dump om weer te geven, niet echo..
Offline delta_004 - 22/12/2007 20:32
Avatar van delta_004 Onbekend Weet ik, maar ik bedoel als voorbeeld. $arr moet de naam van een superglobal zijn, bijvoorbeeld: GET POST COOKIE SESSION

En dan wil ik die superglobal teruggeven. Ik snap dat als je dat doet echoen dat je Array terug krijgt maar het was een voorbeeld, in mijn script kom er een foreach, alleen die klopt niet aangezien dit niet werkt:

  1. foreach($_($arr) AS $i => $key)
  2. {
  3. $return .= '<div id="'.$a.'">'.$this->arr.'</div>';
  4. $return .= '<div id="'.$b.'">b</div>';
  5. }
Offline timmie_loots - 22/12/2007 21:25 (laatste wijziging 22/12/2007 21:25)
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde
  1. $arr2 = &$_{$arr};
  2.  
  3. foreach ($arr2 as $i => $key) { }


en die?

EDIT: Overigens blijft dit een vreselijke manier van scripten die je jezelf beter niet aan kunt leren. Beter is het om na te denken over wat je precies wilt bereiken; en hoe je dit wilt gaan bereiken.
Offline delta_004 - 22/12/2007 21:32
Avatar van delta_004 Onbekend Vindt het raar hoe je dit kunt zeggen, misschien zit mijn scripting niet zo in elkaar, dit waren allemaal voorbeelden in een situatie die bij niet voorkomt maar aangezien ik wel met het probleem zat
Offline Stijn - 22/12/2007 22:46
Avatar van Stijn PHP expert Eerst en vooral is het onhandig om ${$variable_naam} of dergelijke te gebruiken. Variablen ken je altijd bij hun naam. En kom niet met het volgende af: $key_1 , $key_2 , $key_ 3 , ... $key_{$i}... Daarvoor gebruiken we array's. Je kan dit gebruiken bij functies of classes.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s