login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

users op de homepagina

Offline omerdian - 18/11/2007 13:23
Avatar van omerdianHTML interesse hoe krijg je het user menu, nieuwste lid en je leden die online zijn op de homepagina zoals op http://www.phpbb3portal.com/
mijn website is gebasseerd op phpnuke en phpbb2  
http://210.211.211.113:81/phpnuke.com (is soms ofline)

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 18/11/2007 15:02
Avatar van Ibrahim PHP expert Kun je dit niet beter vragen aan de support van die opensource systemen.

Heb je op z'n minst wel iets geprobeerd ?
Offline KingIsulgard - 18/11/2007 18:34
Avatar van KingIsulgard Nieuw lid Ik doe het ook zo op men site;
Ik maak een tabel aan in mijn database
daarin staan alle users die zich ingelogd hebben met de tijd van laatste vernieuwing.

Ik geef alle users weer uit die tabel

Een cronjob zorgt er dan voor dat degene die er al meer dan drie minuten niet hebben gerefresht eruit gekickt worden. 
Offline vinTage - 18/11/2007 18:48
Avatar van vinTage Nieuw lid @KingIsulgard
En waarom een cronjob voor zoiets?

Als je die update meuk gewoon in je index hebt staan (en dat lijkt me logisch) word dat dus bij elke refresh aangepast.
Als er iemand geinteresseerd is in die info, moet hij verversen, en ziet dus gewoon up to date gegevens.
Offline omerdian - 18/11/2007 19:29
Avatar van omerdian HTML interesse
Psycho schreef:
Kun je dit niet beter vragen aan de support van die opensource systemen.

Heb je op z'n minst wel iets geprobeerd ?


ja, ik heb dat ook aan hun gevraagd en ik heb al van alles geprobeerd
Offline Ibrahim - 18/11/2007 19:38
Avatar van Ibrahim PHP expert Wat heb je dan geprobeerd en wat ging er mis ?
Offline KingIsulgard - 18/11/2007 20:08
Avatar van KingIsulgard Nieuw lid
vinTage schreef:
@KingIsulgard
En waarom een cronjob voor zoiets?

Als je die update meuk gewoon in je index hebt staan (en dat lijkt me logisch) word dat dus bij elke refresh aangepast.
Als er iemand geinteresseerd is in die info, moet hij verversen, en ziet dus gewoon up to date gegevens.


Als je veel users constant online hebt dan kost dat enorm veel processing voor de database omdat deze constant upgedate wordt voor dezelfde actie. Als je inderdaad nooit meer dan 1 persoon online krijgt dan kan je het gerust in de index steken.
Offline vinTage - 18/11/2007 20:11 (laatste wijziging 18/11/2007 20:11)
Avatar van vinTage Nieuw lid Waar staat jouw "update" functie dan, of word er alleen op subpaginas ge update (en tellen bezoekers op de index dus niet mee) ?
Offline Gerard - 18/11/2007 20:11
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik heb een dergelijk systeem geïmplementeerd op een website met 50 concurrent users. Daar draaide alles gewoon perfect hoor. Waar jij het nu over hebt komt pas naar voren bij 100en concurrent users.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s