login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

session_register werkt niet

Offline webmaker - 31/07/2007 00:23
Avatar van webmakerPHP interesse De server ondersteund het gebruik van sessies, als ik probeer in te loggen krijg ik geen foutmeldingen, maar hij registreerd wel geen sessie, hoe kan ik dit oplossen?? 

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 31/07/2007 01:53

Crew algemeen
http://www.site...ls#session

Door superglobals te gebruiken...
Offline webmaker - 31/07/2007 11:15 (laatste wijziging 31/07/2007 11:17)
Avatar van webmaker PHP interesse dat weet ik ook, als ik een sessie registreer met session_register(); dan kijken of de sessie bestaat $_SESSION["user"] zegt hij dat de sessie niet bestaat terwijl er eigelijk wel een geregistreerd is. De php versie waar het niet op werkt is: 4.3.9 en op hogere versies werkt dit wel perfect, nogtans heb ik sessie ondersteuning en de register_globals zijn on. 

Dus het zou moeten werken, maar is het misschien omdat session_register niet herkend word in lagere versies.
Offline Thomas - 31/07/2007 13:19
Avatar van Thomas Moderator register_globals aan lijkt me nooit een goede zaak.
Beter om $_SESSION te gebruiken, i.pv. session_register (verouderd).
Offline webmaker - 31/07/2007 13:51
Avatar van webmaker PHP interesse zelfde effect als ik $_SESSION gebruik, wat kan ik doen!! 
Offline Ultimatum - 31/07/2007 13:55
Avatar van Ultimatum PHP expert Eens je script hier neer zetten zodat we kunnen kijken wat je nog meer fout doet? En niet in paniek raken ?
Offline webmaker - 31/07/2007 14:13
Avatar van webmaker PHP interesse Bij het inloggen laat hij als het ware op php 4.3.9 gewoon regel 3 en 4 over bij het uitvoeren van het script en bij hogere versie's doet hij dit perfect?? 
Het inloggen:
  1. $users = $_POST["user"];
  2. $pass= $_POST["pass"];

Het beveiligen:
  1. if(!isset($_SESSION["user"])) {
  2. echo "Niet ingelogd";
  3. }else{
  4. echo "Ingelogd";
  5. }
Offline Ultimatum - 31/07/2007 14:18
Avatar van Ultimatum PHP expert Als je ook eens suggesties van mensen met ondertitels zoals php expert luistert dan had je het allang opgelost. Session_register is verouderd, gebruik gewoon superglobals

$_SESSION['user'] = $_POST['user'];

Lekker veilig ook om ww onbeveiligd in een sessie te zetten ...
Offline webmaker - 31/07/2007 14:59
Avatar van webmaker PHP interesse is nog steeds hetzelfde hoor, als ik nu $_SESSION['user'] = $_POST['user'] neem of session_register, het probleem blijft aanhouden. 
Offline Ultimatum - 31/07/2007 15:00
Avatar van Ultimatum PHP expert Ook al session_start() bovenaan gezet?
Offline webmaker - 31/07/2007 15:45
Avatar van webmaker PHP interesse Ja, dit is mijn code nu, telkens als ik een sessie wil aanmaken en beveiligen script laat lopen dan heeft hij geen toegang weer en als ik gewoon $_SESSION weergeef dan heeft hij ingelogd weer maar hij kan de $_SESSION['user'] niet opvragen.

Dus er zal wel een sessie aangemaakt worden maar niet uitgelezen. 

inloggen:
  1. <?php
  2. if(!empty($_POST)) {
  3. $_SESSION["user"] = $_POST["user"];
  4. header("Location:test.php");
  5. }else{
  6. ?>
  7. <form method="POST" action="<?php $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
  8. <p>user: <input type="text" name="user" size="20"></p>
  9. <p><input type="submit" value="Verzenden" name="B1"></p>
  10. </form>
  11. <?php
  12. }
  13. ?>

Beveiligen:
  1. if(!isset($_SESSION["user"])) {
  2. echo"geen toegang";
  3. }else{
  4. echo"ingelogd loginnaam: ".$_SESSION["user"]."";
  5. }
Offline Ibrahim - 01/08/2007 09:52
  1. <?php $_SERVER['PHP_SELF']; ?>

==>>

1. <?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>

misschien heeft je host de ini instelling "session.use_only_cookies" aanstaan en heb jij geen cookies enabled, dat kan ook nog
Offline webmaker - 01/08/2007 15:26
Avatar van webmaker PHP interesse Hoe kun je dat toestaan in mijn code, en $_SERVER['PHP_SELF'] of een echo ervoor heeft namelijk ook geen invloed wel is session.use_cookies = on, ik heb een account bij de server downfire, http://www.downfire.com misschien kun je dan weten wat het is.

session.use_cookies On
session.use_only_cookies Off
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.209s