login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Php naar Irc met sockets

Offline Stijn1 - 17/06/2007 18:39
Avatar van Stijn1Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Beste

Ik aan het proberen om mijn eigen bot op te zetten om een irc kanaal te beheren. (http://www.sitemasters.be/?pagina=tutorials/tutorials&cat=4&id=454) Ik krijg de bot goed verbonden en hij antwoord op de ping. Maar als ik nu het bestand stop dan blijft hij maar 20 minuutjes online. Daarna verlaat hij de server automatisch.

Heeft iemand misschien een idee hoe je de bot online kunt houden?

Alvast bedankt

S.A.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikkedikke - 17/06/2007 18:55
Avatar van ikkedikke PHP expert zit je bij een hostingbedrijf?
zo ja: waarschijnlijk mag je geen scripts langer dan 20 min laten lopen.
Zo nee: dan heb je hetzelfde probleem als Vintage
Offline Pastebin - 17/06/2007 22:13
Avatar van Pastebin Nieuw lid Je kan die zooi niet draaien vanuit een webpagina, dat moet vanuit een console opgestart worden, waardoor het proces niet eindigt voor dat er "exit" of "die" komt. Je krijgt dan een oneindige loop, waardoor je kan blijven ontvangen en versturen.

Daar is niks aan te doen, daar zijn geen workarounds voor, via een webpagina kan het gewoon niet.

(Murfy)
Offline Stijn1 - 17/06/2007 22:48
Avatar van Stijn1 Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Wat bedoel je met "dat moet vanuit een console opgestart worden"? Het is dus wel mogelijk, maar lokaal?
Offline marten - 17/06/2007 22:50
Avatar van marten Beheerder het moet gewoon als taak draaien. Niet als website. Vraag me nu even af of dat niet met cronjob kan?!?! Als iemand hier een antwoord op heeft dan hoor ik het graag.
Offline ikkedikke - 18/06/2007 00:08
Avatar van ikkedikke PHP expert je kan ook gewoon iedere 20 min de bot opnieuw starten ja, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Murfy:
Heb je al ooit zoiets geprobeerd:
  1. <?
  2. shell_exec('php startbot.php');
  3. ?>
  4. De bot is live!


?
Offline vinTage - 18/06/2007 00:16 (laatste wijziging 18/06/2007 00:18)
Avatar van vinTage Nieuw lid ga ik NU proberen (en zien wat er gebeurd) want die ssh meuk snap ik geen hol van 

edit: neh 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.267s