login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

R.I.P. socket

Offline vinTage - 16/06/2007 23:52
Avatar van vinTageNieuw lid Ik ben bezig met een chat dingetje via een php socket.
Op een voor mij onverklaarbare reden, stopt die socket te pas en te onpas met draaien..

Soms stopt hij na X tijd, soms tijdens een chat sessie, al met al zit er totaal geen regelmaat in.

Ik heb me echt al de tering ge-googled, maar ik kan nergens iets vinden over het "uitgaan/doodgaan/stoppen" van een socket of de redenen daarvoor.

ja "set_time_limit(0);" staat op een van de eerste regels 

iemand die gewoon iets meer info heeft over het hoe, wat of waarom ?

thx

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 17/06/2007 02:12
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
socket_create() Returns a socket resource on success, or FALSE on error. The actual error code can be retrieved by calling socket_last_error(). This error code may be passed to socket_strerror() to get a textual explanation of the error.


Maak onder je while(true) dingetje eens een mail statement dat deze gegevens naar jou mailt. Misschien komt er iets zinnigs uit.
Offline vinTage - 17/06/2007 02:49 (laatste wijziging 18/06/2007 12:34)
Avatar van vinTage Nieuw lid goed idee !




(hopende op niet teveel spam/server ban) maar dat is wel een goeie tip thx moppie 


edit: geen mailtjes (op local host toch niet)
Na aanleiding van andere topics hier en wat informatie van Murfy en ikkedikke en een mailtje naar netfeed, ben ik dus erachter dat je zelf zo'n ding niet aan de gang krijgt.

Niet via ssh, niet via (shell_)exec of cronjobs, ... gewoon niet 
(tenzei je host ssh toestaat)
Gelukkig is netfeed niet de eerste de beste, en gaat dus kijken of e.e.a. op een andere veilige manier opgelost kan worden.

Offline Thomas - 18/06/2007 13:46
Avatar van Thomas Moderator Kun je geen persistente socket oid maken?
Offline vinTage - 18/06/2007 14:12
Avatar van vinTage Nieuw lid Mijn taalgebruik laat me even in de steek 

persistent?

Ik weet niet wat dat precies inhoud, maar de socket die ik heb werkt gewoon perfect (op het doodgaan na), maar dat komt doordat je de socket moet starten in de background, dmv nohup* (geloof ik) zal die socket dan ook niet stoppen met draaien.
*no hang up

Ik had al iets geprobeerd met
'nohup/usr/local/bin/php domains/...etc
Maar dat mocht ook niet baten, ik ben nu in de fase dat ik het allemaal wel geloof en wacht vol spanning de oplossing van Thijs af 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.28s