login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

imageloadfont() werkt niet mee (Opgelost)

Offline Ibrahim - 28/04/2007 20:24 (laatste wijziging 28/04/2007 20:25)
Avatar van IbrahimPHP expert Beste,

Ik ben me kennis over GD aan het opfrissen en het gaat best goed. Net heb ik een mooie schaakbord gemaakt, en nu maak ik een grafiek.

Daar gaat mijn probleem over. Ik wil mijn font die ik heb gedownload kunnen gebruiken in de functie PHP.net: imagettftext. Nu gebruik ik dit stukje code om de font te laden.

  1. <?php
  2. $font = imageloadfont( 'fonts/ADMUI3.fon');
  3. ?>


Dan krijg ik deze error:

Citaat:
Warning: imageloadfont() [function.imageloadfont]: Error reading font in D:WEBSERVERwwwGDLibgrafiek.php on line 15

Warning: imagettftext() [function.imagettftext]: Could not find/open font in D:WEBSERVERwwwGDLibgrafiek.php on line 16


nu lees ik net op php.net:

Citaat:
The font file format is currently binary and architecture dependent. This means you should generate the font files on the same type of CPU as the machine you are running PHP on.


Maar wat bedoelen ze ?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline santacrack - 28/04/2007 20:28
Avatar van santacrack Nieuw lid probeer het zelfde eens met imagestring()
Offline Ibrahim - 28/04/2007 20:32
Avatar van Ibrahim PHP expert als hij al een error geeft bij imageloadfont, dan is het toch logisch dat het niet ligt aan imagettftext() 
Offline santacrack - 28/04/2007 20:40 (laatste wijziging 28/04/2007 20:43)
Avatar van santacrack Nieuw lid je weet maar nooit!


en met
Citaat:
nu lees ik net op php.net:

The font file format is currently binary and architecture dependent. This means you should generate the font files on the same type of CPU as the machine you are running PHP on.


Maar wat bedoelen ze ?


bedoelen ze dat je de juiste extensie moet gebruiken die overeenkomt met je CPU
Offline Ibrahim - 28/04/2007 22:15
Avatar van Ibrahim PHP expert hoe weet ik welke extentie bij mijn processor hoort 
Offline Rik - 29/04/2007 10:59
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Bedoelen ze daar niet mee dat je geen font dat is gemaakt op een 32 bit systeem kan gebruiken op een 64 bit systeem?
Offline Ibrahim - 30/04/2007 23:00
Avatar van Ibrahim PHP expert dat zou idd kunnen, maar ik heb een standaard font van windows geprobeerd (verdana) en die werkt ook niet
Offline Thomas - 01/05/2007 12:18
Avatar van Thomas Moderator Lees de user contributed notes bij imageloadfont().
Offline BigBug - 01/05/2007 13:18
Avatar van BigBug PHP expert Volgensmij moet je gewoon dat font op je host gooien? (dus erbij in dezelfde map zetten)
Offline Ibrahim - 01/05/2007 14:27
Avatar van Ibrahim PHP expert santacrack, met imagestring() is het gelukt mijn excuses voor het niet geloven 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s