login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Match engine

Offline crimes - 07/03/2007 14:17 (laatste wijziging 07/03/2007 14:19)
Avatar van crimesNieuw lid Ik moet voor men sport game een match engine maken voor de wedstrijden maar hoe begin je aan zo iets en het is voor live te volgen dus er moet van die zinnen in voor het verslag:?: 

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline SomaQan - 07/03/2007 14:53
Avatar van SomaQan PHP beginner dit zou ik ook wel willen weten
Offline Rik - 07/03/2007 15:24
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Kan je wat duidelijker zijn:
- Wat bedoel je met een match engine?
- Zinnen voor het verslag?
Offline crimes - 07/03/2007 16:12
Avatar van crimes Nieuw lid Ja dat als je een wedstrijd speelt dat je live het verslag kunt volgen met zinnen ( standard zinnen ) wat er gebeurt.:D
Offline Rik - 07/03/2007 16:34
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Zo'n wedstrijd hoe ziet die er uit? Is het beeld of tekst of iets anders?

Ik ken manieren om informatie uit een tekstbestand te halen maar geluid of beeld gaat heel lastig worden.
Offline crimes - 07/03/2007 16:34
Avatar van crimes Nieuw lid gewoon tekst
Offline Rik - 07/03/2007 16:35
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Heb je een voorbeeld online staan?
Offline crimes - 07/03/2007 16:38
Avatar van crimes Nieuw lid neen maar het de bedoeling bv

een voetbalmatch duur 90 minuten dus op mijn spel ook en het is de bedoeling dat er standard zinnen worden gemaakt en dat de er om de 2 minuten of zo een zin word getoont wat er precies gebeurt is puur gekozen door de computer zelf snapje ?
Offline marten - 07/03/2007 16:39
Avatar van marten Beheerder zet al je zinnen in een array en haal met rand() er een zin uit. Je bedoelt waarschijnlijk zoals die oude championship manager spelletjes?
Offline crimes - 07/03/2007 16:43
Avatar van crimes Nieuw lid ja zo iets ongeveer
Offline ikkedikke - 07/03/2007 16:46
Avatar van ikkedikke PHP expert met php bepaal je de volgorde van de zinnen. Die stop je in een javascript array.
Eens de pagina geladen is bij de gebruiker laat je met een timeout om de 10 sec. de volgende zin zien.
Offline Rik - 07/03/2007 16:48 (laatste wijziging 07/03/2007 16:48)
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Dan snapte ik het wss verkeerd. Het moet dus random in plaats van live oid?

  1. <?php
  2. $zinnen = array(
  3. 'En hij scoort!',
  4. 'Ai rode kaart!',
  5. 'En hij wordt gewisseld!',
  6. 'Overtreding!',
  7. );
  8.  
  9. echo array_rand($zinnen);
  10. ?>


Edit:
Met javascript werken is dan inderdaad makkelijker.
Offline crimes - 07/03/2007 16:51 (laatste wijziging 07/03/2007 16:55)
Avatar van crimes Nieuw lid ja random zo moet het zijn.  met natuurlijk wat langere zinnen maar dat steek ik zelf wel in elkaar ik denk dat ik nu verder kan  dankje iedereen en vooral Boukefalos bedankt voor je hulp. 



Nog 1 vraagje moet ik het dan zinnen.php noemen of iets anders ?
Offline SomaQan - 07/03/2007 19:00
Avatar van SomaQan PHP beginner Je mag hem zelf een naam geven 
Offline nemesiskoen - 07/03/2007 19:13
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Het random generen van zinnen is geen probleem. Deze relevant laten zijn is iets anders. Voor de wedstrijd begint moet je iets laten bepalen wat de uitslag gaat zijn (bv. 2 - 1) en in welke minuten er gescoord wordt (zodat je dat dan op tijd kunt vermelden). Dan genereer je per x minuten in de wedstrijd een zin. Je moet dan zien OF in de huidige minuten een goal valt, zoniet dan genereer je een of andere corner, of gemiste penalty, of iets, is er wel een goal: dan ga je een lijstje afgaan met verschillende mogelijkheden om een goal te vermelden. Als het team bv. 10 goals achterstaat is een kreet als 'yeeees!!! een goal! nu gaan ze zeker winnen' niet echt een gepaste reactie, maar eerder iets als: 'hopelijk halen ze de rest ook op, nu zijn ze in ieder geval op dreef, laten we hopen!'. Daar moet je rekening mee houden. Vervolgens moet je met fouten en kaarten ook rekening houden als je het een beetje realistisch wilt maken.
Offline foe - 08/03/2007 00:54 (laatste wijziging 08/03/2007 00:56)
Avatar van foe HTML interesse inderdaad, een beetje wedstrijd engine is wat meer dan zinnetjes weergeven..

Je moet door middel van alle skills van de spelers, gekozen tactiek en nog veel meer aspecten(weer ,thuismatch, vorm , etc ...) een beeld vormen hoe sterk deze teams zijn en daarmee proberen een realistische uitslag te genereren zonder het random aspect uit het oog te verliezen. (goede wegingsfactor bepalen)

Je moet trouwens voor elk aspect een wegingsfactor bepalen.

het maken van je script zal qua tijd ver onderdoen voor het testen en alles uit te balanceren.

Have fun
Offline Rik - 08/03/2007 15:09
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Helemaal mee eens. 

Dit wordt eigenlijk kunstmatige intelligentie omdat je met zoveel factoren rekening moeten houden. Het wordt waarschijnlijk veel werk om een script een realistische wedstrijd te laten genereren, maar het zal zeker de moeite waard zijn!
Offline timo - 08/03/2007 16:37
Avatar van timo PHP ver gevorderde http://onlinesoccermanager.com heeft het volgens mij voor elkaar gekregen (vrienden van me spelen het)
Offline riekele - 08/03/2007 16:50
Avatar van riekele PHP beginner zijn wel meerdere van dat soort spellen, hattrick is er ook 1. Je moet er trouwens ook goed op letten dat je de kwaliteit van een team niet algemeen bekijkt, dus over het hele team, maar per linie, en daarop berekend wat bijvoorbeeld de kans is om een tegendoelpunt te krijgen enz.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s