login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

"Tijdelijke" gegevens opslaan

Offline foxie - 23/02/2007 09:42
Avatar van foxieNieuw lid Ik biedt gebruikers op mijn website de mogellijkheid aan om verschillende formulieren in te vullen.. Om te voorkomen dat na het versturen van foutieve gegevens de gebruiker alle gegevens opnieuw moet ingeven sla ik de foutieve gegevens "tijdellijk" op in sessies en plaats ze nadat er een fout is opgetreden terug in het formulier...

Op zich werkt dit systeem goed, hetzij dat het toch niet alles is, zo gebruik ik op verschillende formulieren de sessie 'gebruikersnaam', en die is dan benaderbaar vanaf 2 formulieren en dat wil ik niet.

Wat ik zoek is dus een systeem om gegevens van een formulier in vast te houden, maar niet in allemaal verschillende sessies..

Heeft er iemand een idee?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stefan14 - 23/02/2007 09:57
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde als de gegevens allemaal goed ingevuld zijn, en zonder fouten opgeslagen in de db, kun je de sessie toch leeggooien?
Offline foxie - 23/02/2007 10:23
Avatar van foxie Nieuw lid ja maar dan krijgj je weer de situatie "Er zijn foutne opgetreden en los ze niet op ik registreer me later weer wel" ==> Sessie blijjft "vol"
Offline Stefan14 - 23/02/2007 10:28 (laatste wijziging 23/02/2007 10:32)
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde dan zou je eventueel nog met een if statement kunnen controleren of ze op de pagina register.php zijn, zoniet, dan leeggooien o.i.d.?

en anders de variabelen misschien een naam geven als reg_gebruikersnaam, dan heb je ook geen conflicten, dat is misschien nog wel de beste oplossing.
Offline Nrzonline - 23/02/2007 10:33 (laatste wijziging 23/02/2007 10:34)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde
  1. <?PHP
  2. $_SESSION['register']['username'] = "";
  3. $_SESSION['login']['username'] = "";
  4. ?>


Dat lijkt mij de eenvoudigste manier om sessies van ekaar te scheiden.
Als je dezelfde sessie naam geeft met een andere inhoud, wordt de
vorige sessie hoe dan ook overschreven. Ook al zit je op een andere
pagina.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.237s