login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP verandert van eigenaar...

Offline abacus - 02/01/2007 18:01 (laatste wijziging 02/01/2007 20:32)
Avatar van abacusNieuw lid Op mijn site gebruik ik (uiteraard!) PHP-programma's. Sommige hebben de onhebbelijkheid om bestanden die ze zelf aanmaken een andere eigenaar te geven. De mod staat dan 600. Dus die bestanden kan ik niet bekijken, bewerken of verwijderen. Dus moet ik mijn provider lastig vallen. (die dat ook braaf doet, dat wel.)
Wie kent dit probleem? En vooral: wie weet er een oplossing voor!  

Bedankt voor alle snelle reacties. Blijkbaar ben ik niet 'de hoogste baas' bij mijn provider, dat is hij. Ik werk met Linux en kon tot dusverre met de FTP-server (Konquerer) prima CHMOD-den. Maar met MOD 600 krijg ik de boodschap: 'kan atribuut niet veranderen', of zoiets.
Inderdaad moet het probleem aangepakt worden voordat het programma de site opgaat, blijft de vraag: hoe?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline elecomte - 02/01/2007 18:08 (laatste wijziging 02/01/2007 18:10)
Avatar van elecomte Grafische interesse normaal gezien kan je met filemanager (als je met cpannel werkt) dat zonder enig probleem terug de permissions verzetten. Zolang het maar in uw eigen mapje staat.

Dit heet chmodden als ik me niet vergis.

edit: en het mag best wel op 600 staan. Dan heb jij als eigenaar nog altijd alle rechten! Als je inlogt via je host.
Offline Threetimes - 02/01/2007 18:48
Avatar van Threetimes PHP beginner of zelf met php: chmod(0755,"jeBestand.php");
Offline svm - 02/01/2007 18:53
Avatar van svm PHP ver gevorderde Zoals al gezegd: de CHMOD aanpassen.
Ik heb hier een tutorial over geschreven, dus mocht je er meer informatie over willen hebben:
http://www.site...amp;id=442
Offline ikkedikke - 02/01/2007 19:52
Avatar van ikkedikke PHP expert kan je niet beter het probleem bij de wortel aanpakken?
kijken wie de eigenaar van de bestanden is en dat bij het aanmaken al veranderen misschien?
Offline abacus - 03/01/2007 11:29
Avatar van abacus Nieuw lid "kijken wie de eigenaar van de bestanden is "
De eigenaar is 'apache'....
Fred.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s