login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Discussie: pagina systeem

Offline Frederic - 01/08/2006 14:02
Avatar van FredericPHP ver gevorderde Ik zou eens graag de mening kennen van de SiMa'ers 
Wat is volgens jullie de beste methode om een 'contextgevoelig' paginasysteem te maken? Hiermee bedoel ik:

Citaat:
Link 1
-Sublink 1.1
-Sublink 1.2
-Sublink 1.3
Link 2
Link 3
Link 4
Citaat:
Link 1
Link 2
Link 3
-Sublink 3.1
-Sublink 3.2
-Sublink 3.3
Link 4

Wat is volgens jullie de beste methode om zoiets te maken?

-PHP dmv if lussen
-PHP dmw arrays
-PHP/MySQL
-Javascript
-Misschien wel AJAX?
-......


Voor mij persoonlijk lijkt PHP met if lussen het makkelijkst, dit is althans de methode die ik het meeste gebruik. De mening van anderen?

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikkedikke - 01/08/2006 14:05
Avatar van ikkedikke PHP expert het ligt er een beetje aan of het statische of dinamische menu's zijn.
voor een dinamisch zou ik toch gewoon mysql nemen.
verder: als je een array gebruikt om je links in op te slaan zal je toch lussen nodig hebben om ze er uit te halen of wat bedoel je als verschil tussen die 2?
Offline Frederic - 01/08/2006 15:06
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Je kan toch dmv arrays ook een systeem maken? Je steekt alle links enz in andere variabelen, en afhankelijk van wat er in ?Pagina= staat roep je een andere array aan..
Maar goed, zijn er niet meer meningen?
Offline xSc - 01/08/2006 15:11 (laatste wijziging 01/08/2006 15:11)
Avatar van xSc Onbekend Ik ga voor optie 3: PHP/MySQL of AJAX. De rest is lastig aan te passen. Verder zou ik geen ?pagina= gebruiken, maar een statisch url mbv mod_rewrite.
Offline ikkedikke - 01/08/2006 15:37
Avatar van ikkedikke PHP expert en dan heb je de links in de array, en wat gebruik je dan ? een lus^^
verder maakt het tegenwoordig voor zoekmachines niks meer uit of er vraagtekens of en-tekens in een url staan.
Offline xSc - 01/08/2006 15:43
Avatar van xSc Onbekend ikkedikke, je hebt geen gelijk 

Zoekrobots hebben wel degelijk moeite met ? in de url.
Offline CDNC - 01/08/2006 15:56
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde ik heb op m'n site (=php speeltuin) het met arrays gemaakt en een foreach en een for-loop, is ook simpel aan te passen (imo)
Offline svm - 01/08/2006 15:57
Avatar van svm PHP ver gevorderde Ik zou het met JS doen.
Offline ikkedikke - 01/08/2006 16:03
Avatar van ikkedikke PHP expert xsc:http://www.google.nl/search?hl=nl&q=sitemasters+tutorial&btnG=Zoeken&meta=
niet echt veel volgens mij.. als je goed quotes om je links zet zal het geen probleem zijn.
Offline Frederic - 01/08/2006 17:27
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Misschien een extra toevoeging: als iedereen eens eventjes het voorbeeldje uit het eerste bericht uitwerkt in de door hem/haar gekozen methode kan de rest dit beoordelen...
Offline Stijn - 02/08/2006 12:46
Avatar van Stijn PHP expert geef mij maar javascript , is dynamischer. als je telkens je pagina moet reloaden..... voor submenu's te openen
Offline nemesiskoen - 02/08/2006 12:55
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Dit kan ook gewoon met lists en css. Maar imo is de beste manier met javascript en aangeven in de url's welk menu er open staat (zodat dit niet telkens sluit). Een nog betere manier is met een mouseover dat er een menu uit schuift (zoals dit bij een normaal programma is).
Offline Thomas - 02/08/2006 13:54
Avatar van Thomas Moderator Of je gebruikt > suckerfish.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s