login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Jullie meningen over PHP Editors

Offline Guardian - 21/06/2006 19:49
Avatar van GuardianNieuw lid Hallo allemaal,

Ik was eens aan het rondneuzen in de download sectie op zoek naar een nieuwe handige PHP editor.

Nu ben ik dus op zoek naar suggesties of aanraders.

Wat zoek ik precies?

Ik ben het een beetje beu om me altijd "te pletter" te typen en ben dus op zoek naar een editor die eventuele functies biedt om dit te vermindern (het typwerk dan) ook een highlight functie van PHP syntax kan ik niet meer missen (dat bv commentaar anders gekleurd wordt dan gewone code etc.)
een handige debugger is ook altijd welkom...

Graag jullie meningen en ervaringen.

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 21/06/2006 19:51
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
dreamweaver heeft een php-highlighter aan boord samen met een auto-aanvulling voor alle standaard php-functies. debugger zit er niet in maar dat merk je wel als je je pagina test niet? 
Offline Richard - 21/06/2006 19:52 (laatste wijziging 21/06/2006 19:53)
Avatar van Richard Crew algemeen Ik gebruik zelf de Zend IDE - Zend Studio Client en Server. Deze werkt echt heel makkelijk, het heeft auto-completering voor classes/functies etc (ook zelfgemaakte functies), je kunt code 'folden' - inklappen dus (bijv. comments en functies) - you name it!

www.zend.com hier kun je m wel ergens vinden...:p

EDIT: debugger zit erin, net als een analyzer...
Offline DenMette - 21/06/2006 19:53
Avatar van DenMette PHP gevorderde dreamwaver rule
Offline GTW - 21/06/2006 20:03
Avatar van GTW Gouden medaille

PHP gevorderde
ik gebruik ook dreamweaver. net zoals Ontani zei van wege de highighter. je kunt makkelijk zien of je een " of zo bent vergeten.
Offline Tuinstoel - 21/06/2006 20:10
Avatar van Tuinstoel PHP expert NotePad2, klein en efficient. Hij pakt veel programmeer en scripttalen, en je kunt de highlighting ook naar wens aanpassen. Hij herkent tabs, en geeft regelnummers weer. Kortom, alles wat je nodig hebt.
Offline Richard - 21/06/2006 20:17
Avatar van Richard Crew algemeen Serieus, voor PHP kun je echt beter Zend IDE gebruiken, deze is compleet op PHP gefocust...
Offline rickwieman - 21/06/2006 20:20
Avatar van rickwieman Onbekend Macromedia Dreamweaver bevalt mij prima. Zoals iedereen hier al meldde: vanwege de highlighting en automatische functieaanvulling.
Offline Bouli - 21/06/2006 21:19
Avatar van Bouli HTML interesse Crimson Editor.

Zelfde argumenten als hierboven aangegeven, inclusief ingebouwde ftp-module (net als dreamweaver overigens), maar dan een stuk lichter dan de rest. Lekker snel dus...
Offline Ultimatum - 21/06/2006 21:21
Avatar van Ultimatum PHP expert deel dezelfde mening als Tuinstoel 

heb dreamweaver gebruikt maar na de overstap op notepad++ wil ik niet anders 
Offline Maarten - 21/06/2006 21:28 (laatste wijziging 21/06/2006 21:31)
Avatar van Maarten Erelid Zend Studio.. automatische aanvulling, kleurkens, de hele PHP manual erbij.. ideaal.

PLUS het is de enige degelijke editor die onder Linux werkt (Dreamweaver wel mits emulatie maar waarom zou je Windows shit gaan emuleren als er een perfect alternatief is dat werkt onder Linux)

Citaat:
Kortom, alles wat je nodig hebt.
Ik denk niet dat Notepad++ of Notepad2 iets ondersteunt om projecten te beheren? Als jij een site als Sitemasters op die manier wilt gaan bijhouden, liever jij dan ik.. ik vind het gemakkelijk als je al je files kunt groeperen in een project, en als je een bestand include uit je project dat hij gelijk weet welke functies er daarin zitten, etc, etc.. terwijl je anders gewoon met losse nietszeggende bestanden werkt.
Offline Richard - 21/06/2006 21:40
Avatar van Richard Crew algemeen Hehe, ten minste nog iemand die ook Zend Studio gebruikt... echt het is een hemel (als die bestond)...

Bijkomende features zijn bijv. ook ingebouwde PHPDocumentor... Plus de auto-completering die VEEL beter is dan die van dreamweaver (eigen functies worden dus OOK gehighlight, net als classes, interfaces etc.), plus je kan ook nog kiezen tussen PHP 4 en 5, alle kleuren etc. zijn aan te passen, en natuurlijk ook FTP module.
Offline riekele - 21/06/2006 21:52
Avatar van riekele PHP beginner notepad2
Offline nielsvdwal - 21/06/2006 22:01
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde edit plus ..
Offline Martijn1989 - 21/06/2006 22:36
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde PHP Expert Editor 3.2.1 (van Ankord)

Probeer het 1 keer, en je wilt niks meer anders ;) Ben ik 100% van overtuigd.
Offline Xfader - 21/06/2006 22:37
Avatar van Xfader Lid PHP expert Editor, maar ik heb er niet echt veel verstand van . Voor mij werkt hij goed genoeg!
Offline Gerard - 21/06/2006 22:56
Avatar van Gerard Ouwe rakker PHP Designer 2006. Ik ben al jaren verknocht aan het programma (PHP Designer 2005) en vind het ontzettend handig werken. Heb ondertussen ook al Rapid PHP editor en Zend Studio op mijn laptop staan, maar als ik bezig moet met mijn websites ga ik toch voor voor de phpd2006.
Offline marten - 21/06/2006 23:03
Avatar van marten Beheerder zend studio 
Offline ece - 21/06/2006 23:21
Avatar van ece HTML interesse Edit plus.
-Highlighter.
-Regelnummers.
-Overzichterlijk (daarbij bedoel ik dat niet het hele script op 1 regel staat wat je nog wel eens hebt bij kladblok bv.
-Handig in gebruik.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s