login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Refresh bij post

Offline Dark_Paul - 18/06/2006 19:38
Avatar van Dark_PaulPHP ver gevorderde is het mogelijk om zoiets te maken:
Persoon A leest de berichten op mijn gastenboek. Terwijl persoon A leest, post persoon B een bericht. Omdat er een bericht bijkomt in de DB, wordt de pagina van persoon A ook gerefreshed, zodat persoon A de nieuwe post gelijk ziet.
als dit mogelijk is, hoe moeilijk is dit dan? ('t liefst snap ik er nog iets van). In het begin wordt er al geteld hoeveel berichten er in de db staan (wordt ook weergegeven). Ik zou dus iets moeten maken dat ie constant kijkt hoeveel berichten erin staan, en dit vergelijkt met de oude waarde. Als 't dan niet gelijk is moet ie dan refreshen. Iemand een idee?

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 18/06/2006 19:41
Avatar van Gerard Ouwe rakker Laten we hier maar weer eens een leuk buzzword tegenaan gooien: AJAX. Dit is niet makkelijk maar met die technologie kan je wel bereiken wat je wilt. Ik denk alleen dat het een beetje overkill is voor wat je probeert te bereiken.
Offline Dark_Paul - 18/06/2006 19:54
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde dan wordt 't dus veel te moeilijk. laat maar zitten dan. Ik had al verwacht dat 't niet makkelijk zou zijn. ik had stiekem wel gehoopt dat er misschien iemand was met een PHP-oplossing.. 
Offline Frederic - 18/06/2006 22:43
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Bwa, als je via AJAX iedere seconde een pagina laadt waarin een controle gebeurd, en indien het aantal verschilt laat je de pagina gewoon herladen... Niet zo HEEL moeilijk denk ik 
Offline SilVeX - 18/06/2006 23:03
Avatar van SilVeX HTML beginner Met javascript, maar dan wordt je site heel sloom.
Gewoon zorgen dat je pagina om de 5seconden refresht
Offline vinTage - 18/06/2006 23:07
Avatar van vinTage Nieuw lid
Citaat:
Met javascript, maar dan wordt je site heel sloom.
Gewoon zorgen dat je pagina om de 5seconden refresht


das lekker als je aan het typen bent met een slome connectie:s
Offline SilVeX - 18/06/2006 23:20
Avatar van SilVeX HTML beginner
Citaat:
Met javascript, maar dan wordt je site heel sloom.
Gewoon zorgen dat je pagina om de 5seconden refresht

das lekker als je aan het typen bent met een slome connectie:S

Owjah, vergeten
Maar dat is alsnog op te lossen op een paar manieren:
Citaat:
Je kan net zoals hier op sitemasters de berichten laten zien en daaronder een box om te typen, en dan laat je de berichten zien in een I-frame zodat niet telkens de hele site refesht


Of:
Citaat:
Als je een reactie wilt plaatsen dat hij dan een andere pagina opent met alleen de textbox, dus een pagina die niet de heletijd refresht (je kan ook je textbox in een pop-up zetten en die laten sluiten als je een bericht hebt geplaats)

Vraag me niet hoe je het maakt maar ik weet dat het mogelijk is
Offline saimen - 19/06/2006 10:52
Avatar van saimen Nieuw lid Dit gaat dus meer lijken op een chatbox?!:) maar dit idd al1 mogelijk met AJAX of eventueel javascript!
Offline Dark_Paul - 19/06/2006 11:00
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde naja, 't moet niet echt een chatbox worden. maar 't leek me wel leuk. ik wist niet hoe ik dit moest doen, en of dit wel mogelijk was.
maar ik heb geen tijd om AJAX te leren. Na de proefwerkweek (waar ik nu eigelijk voor zou moeten leren ) ga ik alle PHP-tuts doen en de MySQL-tuts afmaken en waarschijnlijk nog de JavaScript tuts doen, dus daar ben ik de vakantie wel zoet mee (ook nog lekker veel gaan werken ) en aangezien ik de berichten ook niet in ee iFrame heb.. al zou dat niet zo heel moeilijk zijn denk ik. misschien maak ik dat nog, als ik tijd over heb in de vakantie in ieder geval bedankt!
Offline Nrzonline - 19/06/2006 11:05 (laatste wijziging 19/06/2006 11:06)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Er is wel een manier om een 'refresh' te maken zonder dat je het
merkt. Hoe dit precies werkt weet ik nog niet, maar me broer had
me beloofd om mij dit nog een keer uit te leggen als hij weer uit
duitsland is. (30 juni komt ie weer terug) Hiermee heeft hij ook een
script gemaakt voor een bedrijf over de server status informatie
die ook wordt gerefeshed zonder dat je het echt merkt. Alleen de
geweizigde informatie veranderd.
Offline BramBo - 19/06/2006 11:19
Avatar van BramBo JS gevorderde Gewoon via een javascriptje de innerHTML wijzigen. Beter nog zou zijn om met een nodelist te werken dan kan je gewoon de childnodes aanpassen zodat deze gerefreshed worden zonder dat er andere content aangepast wordt.

Ook zou je de content in een soort container kunnen plaatsen en aan deze container bij een refresh een nieuwe node toevoegen, let wel dat veel oude browsers niet goed werken met nodelists.
Genoeg manieren om dit te doen dus en met een beetje kennis van JS is dit al heel goed te doen. Wel, als eerder gezegd, heb je voor het ophalen van de data AJAX nodig.
Offline marten - 19/06/2006 11:41
Avatar van marten Beheerder @nrzonline

Zou je hier dan een tutorial over willen schrijven? Ben wel benieuwd daarnaar
Offline nemesiskoen - 19/06/2006 12:09
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
maar ik heb geen tijd om AJAX te leren.

Ajax is gewoon javascript waarbij je gegevens haalt uit een xml file of een .php/.asp(x)/.jsp/.htm/..... pagina.
Offline Dark_Paul - 19/06/2006 12:15
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde maar ik ken ook geen JavaScript.. dus duurt zowieso een aantal weken voordat ik dat dan kan proberen.. na donderdag kan ik me op de tuts van php, mysql en javascript storten..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s