login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Image als button

Offline stenno - 07/06/2006 16:13
Avatar van stennoPHP interesse
Ik zou graag een image als button hebben, maar hoe werkt dat met $_POST enz. en hoe doe ik dat  Kan iemand ff een voorbeeldje geven. Ik weet echt niet hoe dat te doen :S

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 07/06/2006 16:14 (laatste wijziging 07/06/2006 16:22)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
  1. <input type=image name="go" src="image/go.gif" style="border: none;" />


Edit: @ FangorN, ja toch wel ma nie op die manier, da had in een style tag moeten zitten
Offline Thomas - 07/06/2006 16:15
Avatar van Thomas Moderator De input-tag heeft volgens mij geen border-attribuut .
Offline stenno - 07/06/2006 16:36
Avatar van stenno PHP interesse @ontani werkt niet, ik krijg wel gewenste resultaat kwa layout maar als ik name veranderen in de oorspronkelijke naam (waarbij het script wel werkte) dan doet hij het niet :S
Offline Ontani - 07/06/2006 16:38
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
http://www.codeave.com/html/code.asp?u_log=5018
Offline Thomas - 07/06/2006 16:41 (laatste wijziging 07/06/2006 16:44)
Avatar van Thomas Moderator dat komt, omdat wanneer je een image gebruikt als submit-button, deze niet de naam van het plaatje verstuurd, maar een x- en een y-coordinaat van de positie waar je op de knop hebt gedrukt, of (0, 0) als je naar de submit-knop toe ge-tabt bent en op enter hebt gedrukt.

Als de naam van je submit-knop bijvoorbeeld "blaat" heet, dan bevat $_POST na submitten "blaat_x" en "blaat_y" met respectievelijk het x- en het y-coordinaat van de plek waar je op de knop geklikt hebt (of ge-enterd).

Makkelijker is wellicht om je formulier ook een hidden veld mee te geven, en hier na submitten op te controleren:

<input type="hidden" name="frm_submit" value="1" />

Controleren met:
  1. if(isset($_POST['frm_submit']))
  2. {
  3. // verwerken maar
  4. }


Een makkelijker manier om dit soort zaken te debuggen is door $_POST te dumpen, of eens de definitie van de input-tag te bekijken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s