login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

fotoalbum

Offline fvd - 27/04/2006 20:54
Avatar van fvdNieuw lid Hallo, ik gebruik een PHP-script om een fotoalbum te tonen op mijn website.
Het zou alle foto's uit een map moeten tonen en er thumbnails van aanmaken.
Maar ik krijg het niet aan de praat.
De fotonamen worden wel getoond maar er staat voor elke foto een "kruisje" zoals in een normale html-pagina bij een ontbrekende foto of een foutieve link naar een foto.

Ik geef even het stuk code mee dat van toepassing is (de rest van de lange code is slechts om de grafische kant aan te passen).
  1. <?php
  2. /*
  3. +---------------------------------------+
  4. | Photo Explorer v0.1 |
  5. +---------------------------------------+
  6. */
  7.  
  8. // De albumconfiguratie
  9. $width = 800; // Hier geven we aan hoe breed de gallery moet worden
  10. $thumbnails_per_row = 5; // Het aantal thumbnails per rij
  11. $thumbnail_indexing = TRUE; // De thumbnails worden automatisch geïndexeerd
  12. $thumbnails_per_page = 15; // Het aantal thumbnails per pagina
  13.  
  14. $thumbnail_filetype = "png";// Je kunt hier aangeven of het png of jpg moet wezen
  15. $slideshow_filetype = "png";// Ook hier kun je aangeven of het png of jpg moet wezen
  16.  
  17. $multipleGalleries = TRUE; // Meerder galleries of 'FALSE' is één gallerie
  18.  
  19. /*
  20. Nu gaan we de gallerijen aanmaken. Tussen de eerste "" staat de naam van de gallerij, deze wordt
  21. ook weergegeven in de navigatiebalk. Tussen de tweede "" na => vul je de naam van de map in waar de
  22. images op je server staan.
  23.   */
  24. $galleries = array("gallerij 1" => "img/gallerij_1",
  25. "enzovoorts" => "enzovoorts");
  26. $link_original_image = FALSE; // De link naar het originele imagebestand activeren. FALSE is de-activeren
  27.  
  28. // !! Voordat je aan onderstaande configuratie gaat sleutelen is het aanbevolen EERST alle images uit de gallerij te verwijderen!!


Hopelijk weet iemand wat ik verkeerd doe...
Alvast bedankt voor de hulp!

fvd

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline delta_004 - 27/04/2006 20:55
Avatar van delta_004 Onbekend lol we hebbe hier niks aan:S
Offline Simon - 27/04/2006 20:57
Avatar van Simon PHP expert klik eens rechts op de afbeelding en kijk naar de url van het plaatje, mss zie je zo de fout
Offline Gerard - 27/04/2006 20:57
Avatar van Gerard Ouwe rakker Dit is alleen de configuratie en niet de achterliggende code
Offline delta_004 - 27/04/2006 20:58
Avatar van delta_004 Onbekend :o druk een bij eigeschappen ik weet nooit of het bij de img tags scr of src moet zijn:D
Offline Simon - 27/04/2006 21:00
Avatar van Simon PHP expert ik vraag me trouwens af of je het zelf gemaakt hebt, ga anders es bij de maker aankloppen 
Offline vinny - 27/04/2006 21:56
Avatar van vinny Lid je zou ook gewoon via adobe photoshop een foto album kunnen maken als je dat heb.
kun je bij bestanden dacht ik doen of eddit ik zit nu niet achter mijn pc dus kan je niet egt helpen waar dat ding zit maar hij zit er wel.
dan kun je een stijl kiezen of je pakt een stijl en bewerkt hem het best kun je sample gebruiken als je de stijl wilt aanpassen.
er staat verder volgens mij idee geen uitleg bij dus ik zal even helpen hoe je die foto's in die album zet.
heel makkelijk je opent gewoon alle foto's die je in je album wilt hebben en dan doe je dan zeg maar die foto album optie.
en in frontpage kun je hem bewerken met script of zonder.

suc6!;-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s