login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

EXE op site draaien?

Offline prorsoft - 22/02/2006 16:10 (laatste wijziging 22/02/2006 17:39)
Avatar van prorsoftPHP gevorderde Goedemiddag,

Ik heb een multiplayer game gemaakt, maar nu wil ik m natuurlijk ook online zetten, nu heb ik dus 2 mogelijkheden:
- Ik zet een cronjob op mijn site die een EXE laat draaien die een lijst met draaiende games bijhoudt, maar hoe?
- Ik kan EXE laten draaien op een server, maar hoe?

www.gamespy.com, kan ik dat mss in mijn spel gebruiken?

plz help me

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DRUNK - 22/02/2006 18:46
Avatar van DRUNK PHP gevorderde Ok, hiervoor is meer informatie nodig.

Hoe werkt het spel (ongeveer) wat moet die exe doen en wat voor server is het?

(Cronjob+exe lijkt mij een beetje een vreemde combinatie, Cron == *NIX exe == MS)
Offline prorsoft - 22/02/2006 18:49
Avatar van prorsoft PHP gevorderde ok. Het spel dat de speler heeft, de client, maakt verbinding met *IETS* waarop dus gegevens staan over alle draaiende servers. Misschien zou ik dus op de server een EXE kunnen zetten die dus aan alle online clients gegevens zendt.
Offline DRUNK - 22/02/2006 23:03
Avatar van DRUNK PHP gevorderde Ja dat kan, je bedoeld dus een daemon (zoals httd ed.).

Je schrijft dus gewoon server software die bv. bij het aanmelden van een client de eigen status wat bijwerkt en een (xml?) bestand verstuurd waarin alle info over het spel staat.

Lijkt me nou niet echt een erg groot probleem.
Offline prorsoft - 23/02/2006 14:48
Avatar van prorsoft PHP gevorderde maar hoe?
moet ik dus gewoon een .exe bestand in een van de mappen zetten en die via mijn control panel laten draaien ofzo?
Offline Ontani - 23/02/2006 15:50
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
je zal een windows server moeten vinden die die exe voor jou wil laten draaien. om een linux server zal dit niet gaan.
Offline prorsoft - 23/02/2006 16:21
Avatar van prorsoft PHP gevorderde maar moet ik dan een eigen server hebben of kan dat ook met een gewone hosting?
Offline riekele - 23/02/2006 17:27
Avatar van riekele PHP beginner nee volgens mij heb je daar deticated hosting voor nodig
Offline ThAlmighty - 23/02/2006 19:08
Avatar van ThAlmighty HTML beginner ja volgens mij heb je dan ook deticated nodig. Maar dat gaat je wel wat kosten hoor.
Offline prorsoft - 24/02/2006 13:08
Avatar van prorsoft PHP gevorderde laat maar ik heb dit gevonden:
http://www.zend.com/pecl/tutorials/sockets.php
^^ 
als ik mijn code in php schrijf is het dan opgelost.

toch bedankt allemaal!

[opgelost]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s