login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

HTML mail bij geen ondersteuning

Offline Brycer - 27/01/2006 19:44
Avatar van BrycerHTML interesse Hey!
Ik heb een probleempje...

Ik wil met een php-script een mail met HTML versturen naar verschillende mail-adressen.
Bij bijv. Hotmail is er geen probleem, maar bijv. Gmail ondersteunt geen HTML-pagina's.

Kan ik mijn script zo aanpassen dat de mensen met html-ondersteunende mail-adressen de html-pagina zien en mensen die dat niet hebben een mailtje zonder html-codes zien (alleen de tekst dus). Ik kan niet van te voren zeggen of het een wel/niet html mailtje moet zijn, het moet echt in het script gedaan worden.

Ik hoop dat ik duidelijk ben...
BvD Brycer

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 27/01/2006 19:46
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Voor hotmail en gmail zou je kunnen kijken of er @hotmail / @gmail invoorkomt:
  1. if(strpos("@hotmail", $email))
  2. {
  3. // wel html
  4. } else
  5. {
  6. // geen html
  7. }
Offline webstab - 27/01/2006 19:57
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Gmail ondersteunt dat wel. Het beste is om dat voor ieder emailadres apart (te laten) bepalen. Niet iedere webmail ondersteunt html.
Offline Brycer - 27/01/2006 22:15
Avatar van Brycer HTML interesse Bij mijn Gmail account doet hij het niet hoor...
Maar er is geen functie ofzo die dit al doet?
Offline Thomas - 27/01/2006 22:29 (laatste wijziging 27/01/2006 22:29)
Avatar van Thomas Moderator Als jij je mail goed opmaakt werkt HTML-mail prima in G-mail.
Je kunt alle typen mail (plaintext, HTML, attachments zoals plaatjes of bestanden) opmaken m.b.v. MIME.
Bekijk de source eens van nieuwsbrieven die je ontvangt, of raadpleeg de RFC-archieven .

Je kunt ook meerdere formaten in een mailtje specificeren, zoals plaintext èn html. Het mailprogramma bepaalt dan welke variant wordt getoond (afhankelijk van wat deze ondersteunt).
Offline Brycer - 27/01/2006 23:30
Avatar van Brycer HTML interesse danku, danku
ik zal kijken of ik het daar kan vinden!
Offline Riny - 28/01/2006 13:01
Avatar van Riny Nieuw lid Je kunt ook dit bijvoorbeeld in de mail zetten:

Citaat:
<!--
Als u deze mail niet ziet dan ondersteunt uw email-programma geen html-mail.
Ga naar de volgende url om de mail te bekijken:
http://www.url.ext/mail.ext
-->


Degene die geen html mail ondersteunen krijgen dat dan te zien..
En degene die wel html mail ondersteunen krijgen het niet te zien ;)

Greetz
Offline xSc - 28/01/2006 13:26 (laatste wijziging 28/01/2006 13:27)
Avatar van xSc Onbekend Ik maak altijd gebruik van 'platte-tekst-e-mail'. Dat werkt altijd goed. Je hebt overigens ook scripts, die controleren of een bepaalde mail client HTML-mail ondersteunt. Zo ja, dan wordt HTML weergegeven. Anders gewoon platte tekst.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s