login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

affiliate scriptje

Offline v1pEr - 04/11/2005 13:54
Avatar van v1pErNieuw lid Ik ben op zoek naar een affiliate script, niet zo een script om dingen te verkopen maar één met affiliate buttons van verschillende sites, je weet wel, dat is dan een lijst met de beste referrers. Het logo van de beste referrer staat dan bovenaan in de lijst (samen met link), het logo van de 2e beste eronder,enzovoort enzoverder. Ik heb me zot gegoogled maar niets gevonden behalve commercial affiliate scripts (om iets te verkopen en je referrer krijgt dan een comissie)

weet iemand hoe ik eraan moet beginnen? of een site waar ik zo'n script kan vinden? (ben zelf geen scripter, mijn php kennis is basis)

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 04/11/2005 13:57
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Zoek op "toplist script".
http://www.goog...n&meta=
http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=12110
Offline v1pEr - 04/11/2005 14:09
Avatar van v1pEr Nieuw lid een toplist script is toch om te voten?

Ik zoek een script dat werkt op basis van het aantal bezoekers dat ik krijg via die bepaalde sites

ik heb dus een site darkdesign.be

die site (darkdesign.be) registreert zich op mijn site, waardoor darkdesign.be toegevoegd wordt aan de database, de webmaster van darkdesign.be voegt er ook zo'n affiliate button bij (een kleine banner). Elke keer als een bezoeker van darkdesign.be op een link klikt naar mijn site wordt het aantal hits van darkdesign met 1 opgeteld. Dit voor alle sites die ingeschreven zijn. Op basis van die hits wordt een top 10 gemaakt met 10 afbeeldingen van de 10 beste referrers. voorbeeldje hier:http://www.greycobra.com/tutorials/ (links onder bij partners en affiliates)
Offline Rens - 04/11/2005 15:16
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Ah, op die manier.
Daarvoor kun je het volgende doen:

Je geeft elke gebruiker die zijn/haar site registreerd een ID in de database.
Op dat ID kun je kijken welke site opgevraagd word.
Dus de link naar jouw site word dan iets als volgt: in.php?id=1
Dit betekend dus, dat de site met ID 1 (in de database) naar jouw site linkt.
Aan de hand van dat ID kun je dus je hits bepalen.
Dus als er iemand via in.php?id=1 naar jouw site komt, kun je een update query maken die hits+1 doet.
  1. "UPDATE links SET hits=hits+1 WHERE id=".$_GET['id'];
Offline v1pEr - 04/11/2005 15:56
Avatar van v1pEr Nieuw lid ik zocht eigenlijk achter een script want ik heb de kennis niet om het zelf te maken:(
Offline Rens - 04/11/2005 16:05
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Het is niet zo heel moeilijk hoor...
Het is zo te leren.
Ik neem aan dat je HTML kent?
Dan hoef je alleen nog maar te kijken naar een tutorial "Verwerken van formulieren" en een MySQL tutorial "INSERT" en "UPDATE".

Als je écht niet van plan bent om er moeite voor te doen (ik vind een script downloaden niet echt moeite...), kijk je hier tussen de scripts bij Link/Download systemen.
Offline v1pEr - 04/11/2005 16:53
Avatar van v1pEr Nieuw lid Dit was precies wat ik zocht, bedankt voor de hulp Rensjuh! Sorry als ik lui overkwam maar ik heb nogal weinig tijd op de moment. Nogmaals bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s