#include <iostream.h> // hiermee include je een library dat de definities van 'cout' en 'cin' bevat
#include <windows.h> // en deze voor de 'kleuren'
int main() // main functie
{
int x,y,; // 2 variabelen zette
SetConsoleTextAttribute(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), FOREGROUND_INTENSITY|FOREGROUND_RED|FOREGROUND_GREEN|FOREGROUND_BLUE); // maakt te tekst wit ipv grijs
cout <<"Toets een waarde in:" << endl; // voer de waarde van x in en de tekst endl voor einde van de regel
cin >> x; // waarde opslaan
cout <<"Toets nog een waarde in:" << endl; // voer waarde van y in endl voor einde van de regel
cin >> y; // waarde opslaan
cout << x << " + " << y << " = " << x+y << endl; // uitkomst XD
system("PAUSE"); // ff w88 :P
return 0; // afsluite
}
#include <iostream.h> // hiermee include je een library dat de definities van 'cout' en 'cin' bevat
#include <windows.h> // en deze voor de 'kleuren'
int main()// main functie
{
int x,y,;// 2 variabelen zette
SetConsoleTextAttribute(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), FOREGROUND_INTENSITY|FOREGROUND_RED|FOREGROUND_GREEN|FOREGROUND_BLUE);// maakt te tekst wit ipv grijs
cout <<"Toets een waarde in:"<< endl;// voer de waarde van x in en de tekst endl voor einde van de regel
cin >> x;// waarde opslaan
cout <<"Toets nog een waarde in:"<< endl;// voer waarde van y in endl voor einde van de regel
cin >> y;// waarde opslaan
cout << x <<" + "<< y <<" = "<< x+y << endl;// uitkomst XD