login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[LAN] IPX bij Games

Offline Metalhead - 18/05/2005 12:39
Avatar van MetalheadHTML gevorderde Hey, ik ben bezig een klein thuisnetwerkje te maken met 2 pc's (1 XP en 1 ME). Op zich gaat dat wel goed, maar wanneer ik een multiplayer spel probeer (zoals StarCraft) zegt hij dat hij "unable to initialise network provider" (bij beide pc's)...

Kan iemand me hier mee helpen?

Starcraft geeft aan dat je IPX geïnstalleerd moet hebben, maar ik zou dus niet weten hoe ik dat moet doen...

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 18/05/2005 12:59
Avatar van Thomas Moderator Dat is een netwerk-protocol dat je bij je netwerk dient te installeren, net als TCP/IP.

Ik kan je trouwens nu al vertellen dat IPX niet lekker werkt met nieuwere OS'en (2K, XP), en verschillende OS'en waarmee je hetzelfde spel wil spelen met of tegen elkaar wordt helemaal problematisch.

Ik zat een keer op een LAN -ik had nog Win98, de rest Win2K- en het was een sport om mij te verslaan in Starcraft voordat ik uit het spel gegooid werd, het is de rest nooit gelukt .
Offline Gerard - 18/05/2005 13:24
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik heb op LAN nog regelmatig Red Alert gespeelt via IPX, ging wel xD

Rechtermuisknop netwerkomgeving > eigenschappen
Rechtermuisknop lan verbinding > eigenschappen
Installeren > Protocol > Microsoft > *IPX*
Offline Metalhead - 18/05/2005 13:32
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Ja, dat is al gelukt...
Maar om één of andeere reden lukt het me bij ME niet...
Ik hebb daar IPX ondersteuning wel ingeschakeld, maar ik blijf dezelfde error krijgen (unable to initialize network provider)
Offline SlashDotCom - 18/05/2005 13:44
Avatar van SlashDotCom Lid !OFF-TOPIC'
ME == grootste brol ooit

Nujah, kzou het zelf niet weten
Maar in een pc winkel kunnen ze je misschien wel verder helpen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s