login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Duikers

Offline Maarten - 10/03/2005 22:53 (laatste wijziging 10/03/2005 22:54)
Avatar van MaartenErelid Hallo,

ik zit met een probleempje, ik moest namelijk van die geit van fysica iets opzoeken ivm warmtegeleiding en andere brol... de opgave luidt als volgt:
Citaat:
In een waterbad van 21°C koelt je lichaam (met een lichaamstemperatuur van 37°C) niet af. De energieomzettingen in je lichaam produceren evenveel warmte die door je lichaam wordt afgestaan aan het water. Duikers die in water van bv. 5°C duiken, koelen zeer vlug af. De lichaamswarmte wordt doorheen de te dunne laag rubber of kunststof te vlug afgestaan aan het koude water. Een goed duikerspak is voorzien van een laagje schuimrubber met ontelbare kleine luchtblaasjes om warmteverlies aan het koude water te beperken. Sommige duikers doen wat koud water in hun pak zodat er een dun watervliesje komt tussen het lichaam en het pak. Wat is de bedoeling hiervan?
Ik heb al gekeken op google, maar daar heb ik geen antwoord gevonden... ik hoop dat er hier duikers zitten? 

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
het water tussen het lichaam en het pak warmt op door de lichaamstemperatuurrndan in het water springen en je lichaam blijft lekker goede temprnrnmoeilijk uit te leggen, maar daarom dusrnklinkt mss onlogisch maar het werktd
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Maarten Erelid Jah maar dan kan je toch evengoed lauw water in je pak gieten rnNajah, ik denk dat ik een antwoord gevonden hebrn[quote]Dit water in het pak wordt snel door je lichaam opgewarmd en aansluitend, zolang het water in het pak blijft, verlies je alleen nog warmte die door het neopreen naar buiten straalt.[quote]Komt ongeveer op dat van jou neer )
Offline Frederic - 30/11/1999 00:00
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde dan is het verschil niet zo groot zeker of juist wel
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00
Avatar van Maarten Erelid Je ne sais pas, ik ben geen duiker, maar ik heb dat gevonden op een duikerssite, dus ik vertrouw erop dat het juist is p Alhoewel ik er de logica niet van zie p
Offline DeafBoy - 30/11/1999 00:00
Avatar van DeafBoy HTML beginner Niets is logisch in deze wereld. Maar het klopt wel wat je zegt.rnDit water in het pak wordt snel door je lichaam opgewarmd en aansluitend, zolang het water in het pak blijft, verlies je alleen nog warmte die door het neopreen naar buiten straalt.
Offline CeReBro - 30/11/1999 00:00
Avatar van CeReBro Lid Probeer is encarta rn
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend hij heeft het toch al!
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde surfer ook goedp rnrnzon pak is ervoor dat je niet onderkoeld raakt, het water dat in het pak tussen je lichaam en het koude water zit zorgt ervoor dat jij warm blijft. In het begin is voelt het oud aan, omdat het koude water het pak binnendring, even later blijft het water in het pak zitten en wordt opgewarmt door je lichaamstemperatuur. Dat water blijft warm en kan jouw lichaam dus geen warmte verliezen aan koud water buiten je pakrnD
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s