login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

wie doet aan SETI?

Offline numlockrond - 24/02/2005 18:25
Avatar van numlockrondOnbekend Hallo, ik wil weleens weten wie er hier aan het SETI (Search for extra terresteral intelligence) project meedoen, en wat die ervan vinden...

voor de mensen die het niet kennen: het is een project waarbij je je computer (als je er niks mee doet) beschikbaar stelt om radio signalen op te vangen vanuit de ruimte. Zijn dit regelmatige signalen met een "ritme" dan kan er weleens buitenaards contact zijn. Als de hele wereld meewerkt, heb je zo één grote schotelantenne.

26 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kpjmierlohou - 30/11/1999 00:00
Avatar van kpjmierlohou Lid Nej ik heb het niet en denk ook niet dat ik aan die onzin mee gaan werken. Aliens bestaan alleen in films
Offline master666 - 30/11/1999 00:00
Avatar van master666 Lid idd, ik geloof ook niet echt in die onzin, is enkel goed voor je pc extreem traag te laten draaien
Offline zwobbel - 30/11/1999 00:00
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Hmm intressant..rnMja zulke dinges intreseren mij wel ...rnWat is de site ik wil er wat over verder lezen
Offline infinity - 30/11/1999 00:00
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
ik heb er al best lang aan mee gedaan maar ik ben er mee gestopt snap niet echt wat het nut is ze kunnen ook gewoon paar supercomputers kopen en die dat laten doen kost wel wat geld maar die gasten zijn toch stinkend rijk
Offline Speedy - 30/11/1999 00:00
Avatar van Speedy PHP interesse httpsetiathome.ssl.berkeley.edu
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend waarom gelooft niemand in aliensrntis toch bijna onmogelijk dat ze niet bestaan
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
zoals in contact gezegt werd Het universum is zo groot, het zou gewoon veel te veel ruimte zijn weggegooid als het alleen maar voor de mensheid bestemd wasrnrnaliens bestaan bij mijn weten zeker, alleen niet in ons zonnestelsel, misschien niet eens in onze galaxie, en misschien niet eens in onze clusterrnmaar ik ben er van overtuigd dat ze bestaanrnmaar ik betwijfel wel dat ze signalen gaan lopen uitzenden
Offline Speedy - 30/11/1999 00:00
Avatar van Speedy PHP interesse Er bestaat nog iets gelijkaardigsrnrnhttpwww.distributed.netrnrnEen programma die keys zoekt wanneer je je pc beschikbaar stelt. Doen jullie hier aan mee
Offline zwobbel - 30/11/1999 00:00
Avatar van zwobbel PHP gevorderde @ nemesiskoen rnVoila volkomen met eens!rnMaar uuh cluster hoe groot is da!
Offline MothZone - 30/11/1999 00:00
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde zou wel wa toevallig zijn e, ge zyt ff op uwe pc bezig en ineens ontdekt GY buitenaards leven met uw simpel pcke, ookal zijn wetenschappers al jaren aan het zoeken...s
Offline BigBug - 30/11/1999 00:00
Avatar van BigBug PHP expert Buitenaardse wezensrnrnLaat me niet lachten p
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend @zwobbelrnrneen cluster is een groepje sterren.
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
tjarneen groepje sterren is een hele vage beschrijvingrnrnzullen we zo beginnenrnwe hebben onze aarderndie draait rond de zonrnde zon samen met miljoenen andere sterren die draaien rond een centraal punt (waar een enorm grote concentratie aan sterren is) in een Galaxy (een voorbeeld van een Galaxy ons melkwegstelsel)rnzo een galaxy kan een diameter hebben van miljarden lichtjarenrnen ziet er ongeveer zo uitrn[url=httpwww.bay13.depicsdesktopmorepicturesJLM_HST-Galaxy.jpg]Klik[url]rnrnEen groepering van Galaxy'en (een stuk of 100 of 1000 hangt er vanaf) noemt men een clusterrnzo een cluster heeft een diameter van miljarden en miljarden en zo voor lichtjaren... dus een cluster is eigelijk vrij groot, het is de grootste groepering die wordt gebruikt, mss bestaat er nog iets groter, mja, maakt niet uitrnrnmaar wat numlockrond zei is juist, een groepje sterren... hangt er natuurlijk vanaf wat je onder een groepje verstaat... persoonlijk versta ik er Maximum 100 onder, wat dus bij een cluster ZEKER NIET het geval is
Offline Stijn1 - 30/11/1999 00:00
Avatar van Stijn1 Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Ik denk niet echt dat er veel mensen niet weten hoe de ruimte nu echt (voor zover de wetenschappers op dit moment weten) in elkaar zit, het is echt heel gek als je je erin gaat verdiepen. Mijn broer moest zijn eindwerk erover maken en een stukje ging niet meer over de planeten maar echt over de ruimte. Echt wel raar. Volgens een grote wetenschapper (ken zen naam niet meer) zijn er ook wormgaten enz en als we die konden open houden, en ze weten al hoe maar hebben het materiaal er niet voor, konden we in de tijd reizen... Die wetenschapper geloofde niet dat we 'ruimtewezens' tegen kwamen die ongeveer dezelfde staat van ons haddan, want als je in de tijd reist ga je zoveel x jaren terug, dus dan is het al moeilijk om dezelfde tegen te komen. En, ruimte = tijd, raar maar waar. De astronaut die met de Mir was geland, was 0,01 seconde jonger geworden. Het is allemaal raar om te begrijpen, maar het echt wel fascinerend. Ik weet niemer welk boek het was waar het allemaal instond, maar het was allemaal heel ingewikkeld... Maarja, veel zullen nu denken dat ik een gek ben ofzo p Maar ik geloof dus eigenlijk wel in ruimtewezens, maar ze moeten er daarom niet groen ofzo uitzien p
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Fenrir PHP expert [quote]zijn er ook wormgaten enz en als we die konden open houden[quote] rnIk ga volgende week naar 3 lezingen aan de universiteit hier overrnalgemene relativiteitstheoriernspeciale relativiteitstheoriernkwantummechanicarnrndus mss kan ik dan wat vertellen over wormgatenrnik weet al wat van de relativiteitstheorie, dus mss een tutorial eroverrnrnrn[quote]ruimte = tijd[quote] rndat klopt niet helemaalrnruimte én tijd worden vervormd door (zware)objecten.
Offline Stijn1 - 30/11/1999 00:00
Avatar van Stijn1 Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Mja srry, zoveel heb ik er ook niet van gelezen dus p Maar ik vind het iig heel interessant, dus tut mag altijd!
Offline jeffreydv - 30/11/1999 00:00
Avatar van jeffreydv HTML beginner tis wel interessant maar k begrijp der niks van P
Offline zwobbel - 30/11/1999 00:00
Avatar van zwobbel PHP gevorderde pfff en het ergste van al is dat dat je doet denken en je nooit zal te weten komen wat of wie er nog allemaal bestaat.rnAle nooit is ook overdreven maar de kans is klein dat je hert in je eigen level nog zou meemaken.
Offline Os8 - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Os8 Gouden medaille

PHP interesse
Men zegt dat in 2035 de aarde bezogt gaat worden door aliens of buitenaardse wezens.rnrnMss weet je het niet maar is er ver heel heel heel ver van ons ook een wereld zoals wij nu leven met moderne technology.rnWie weet.
Offline master666 - 30/11/1999 00:00
Avatar van master666 Lid ik vind het gewoon allemaal zever, sorry, wij leven hier voor de rest is er gewoon zand op enkele planeten op enkele miljoenen kilometers hier vandaan
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde op mars is toch ook leven geweest na die expeditie zijn er uitgedroogde meren van vroeger gevonden
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
[quote]Men zegt dat in 2035 de aarde bezogt gaat worden door aliens of buitenaardse wezens.[quote]rnrnvrij onmogelijkrnals ze in 2035 willen ariveren zullen ze nu minstens al in ons zonnestelsel zijn, anders zal het iets langer durenrnhebben ze mss de technologie om sneller dan het licht te reizen... tja, dan ben ik bang dat ze een asteroide gaan raken tussen jupiter en marsrnrnmaar we kunnen het ook zo stellen, velen denken dat er nu al buitenaardse wezens zijnrnof ze willen ondekt worden en dan landen ze in het midden van New Yorkrnof ze willen niet ontdekt worden, en dit zal wss ook niet gebeuren, want als ze de technologie hebben om hier te geraken, is je verstoppen een hapje
Offline Os8 - 30/11/1999 00:00
Avatar van Os8 Gouden medaille

PHP interesse
Jah met onzichtbaar worden )rnIk geloof toch dat er leven is en geweest is.rnOp mars vind je lava steen dat zijn bacterieen en mensen zijn ook grote bacterieen waar bacterie is is leven.
Offline Wijnand - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wijnand Moderator Ja maar het zijn allemaal theorieën... ik heb ook zo mijn theorieën maar ik geef mensen geen valse en onzinnige informatie.rnrnKijk als er zoiets is als aliën en ze komen hier willen ze echt niets met ons te maken hebben omdat hun een betere technologie hebben (want zij komen hierheen dus ja).... en dan zijn we allemaal in 1x weg. En dat mensen denken dat ze een aliën zien ja daar geloof ik geen snars van. Maar goed.. zolang ik niet mee hoef te doen aan die bende is het goed P.
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert [quote]op mars is toch ook leven geweest na die expeditie zijn er uitgedroogde meren van vroeger gevonden[quote]Een uitgedroogd meer betekent nog geen leven, wel
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
kan wel wijzen op mogelijkheid tot leven, niet dat er leven is, da's waar Fenrirrnrn@Op mars vind je lava steen dat zijn bacterieen en mensen zijn ook grote bacterieen waar bacterie is is leven.rnrnnooit biologie gehad precies... mensen zijn echt GEEN bacterienrnmensen zijn Zoogdieren, deze horen tot de klasse van gewervelden, de spinachtigen, de bijen, de mieren,... horen tot de niet-gewervelden...rnen daarbuiten heb je nog een groep genaamd Bacteriën... dus die hebben NIETS maar dan ook NIETS met gewervelde-zoogdieren te maken
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s