login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Achter de schermen

Offline Joel - 14/03/2016 23:02
Avatar van JoelEigenaar Het leek me wel eens leuk om een screenshotje te delen van hoe het er achter de schermen uitziet.

Screentje

het leek me nog leuker om ook eens te zien hoe jullie werkomgeving eruit ziet. Welke kleuren jullie zoal gebruiken, architectuur van de solution, etc.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jointjeff - 15/03/2016 09:13
Avatar van Jointjeff HTML interesse Mijn oplossing ziet er iets meer minimalistisch uit vrees ik :-P

Schermafbeelding
Offline Joel - 15/03/2016 11:09
Avatar van Joel Eigenaar Ook dark theme Toen ik nog PHP programmeerde had ik ook een heel minimalistische editor.

Visual studio is wel een zeer knappe IDE. Zeer fijn om te in programmeren!

Heb je debug mogelijkheden in je editor?
Offline Jointjeff - 15/03/2016 11:53
Avatar van Jointjeff HTML interesse Ja, ook dark theme. Vele malen prettiger vind ik.

"Joel" schreef:
Visual studio is wel een zeer knappe IDE. Zeer fijn om te in programmeren!

Kan ik me voorstellen :-).
Lees ook goede verhalen over PHPStorm.

Ja normaal heb ik de 'Linter' package aan staan, waar mee ik PHP en JS kan debuggen. Screen.

Verder heb ik ook nog wat andere packages die e.e.a. doen:
- Dockblockr (makkelijker om documentatie toe te voegen)
- WordPress API (vult hints voor WordPress functies e.d. aan)

Daarnaast nog een WordPress "coding standards" package alleen die werkt sinds kort niet meer.
Offline Thomas - 16/03/2016 14:16
Avatar van Thomas Moderator
Jointjeff schreef:
Mijn oplossing ziet er iets meer minimalistisch uit vrees ik :-P

Maar welke IDE is dat? SublimeText?
Offline Jointjeff - 16/03/2016 15:10 (laatste wijziging 16/03/2016 15:10)
Avatar van Jointjeff HTML interesse Nee, Atom. Wat gebruik jij Thomas?
Offline Thomas - 16/03/2016 15:35 (laatste wijziging 16/03/2016 15:51)
Avatar van Thomas Moderator Op dit moment vaak Sublime Text. Vooral omdat het een simpele lichtgewicht editor is met syntax highlighting en code gewoon prettig leest. Wat dat betreft lijkt het veel op Atom.

En soms/tot voor kort ook PHPStorm maar mijn licentie is ondertussen weer verlopen geloof ik. Dat was voornamelijk om code van de huidige sitemasters door te baggeren op het gebruik van aanroepen van functies/funtionaliteit die ik er graag uit had willen slopen (zoekfunctie werkt goed en doet mij sterk denken aan wat in Eclipse zat). Ik gebruikte PHPStorm eigenlijk meer om door code te spitten dan code te schrijven.

Maar dat werk ligt nu volledig stil.

editor

Trouwens. Het gereedschap wat je gebruikt vertelt weinig over de (kwaliteit) van het product wat je hiermee vervaardigt. Applicaties zoals IDE's zijn (hulp)middelen, geen doelen.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s