login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

heropend!

Offline Stijn - 16/01/2014 18:43
Avatar van StijnPHP expert
marten schreef:
Wat ben je ook een aparte he Stijn
Maar mooi dat je er weer bent jong. Achter de schermen veranderen we eerst het één en ander. Is voor jullie niet zichtbaar. We kunnen bijvoorbeeld een antwoord op een bericht kenbaar maken bij de poster van het topic. Maar helaas is dit niet zichtbaar voor de leden.

slotje.
Eerst gingen de tutorials en scripts onder de schop genomen worden en nu zijn jullie bezig met features te implementeren waar geen haan om kraait... En ik roep wat iedereen denkt. Volgens mij is jullie planning gewoon random dingen doen. Typisch voor een Nederlander, veel spreken en weinig doen.

27 antwoorden

Gesponsorde links
Offline UpLink - 16/01/2014 19:31
Avatar van UpLink ... Stijn,

We gaan niet weer opnieuw beginnen he man. Commentaar leveren is altijd gemakkelijk, maar zelf met ideeën komen of zelfs een helpende hand toesteken is ook iets dat niet in je woordenboek staat he.

Offline Stijn - 16/01/2014 20:13
Avatar van Stijn PHP expert Heb vijf jaar gediend en de tijd ervoor was ik een zeer actief lid, heb meer gedaan dan jij uplink. En zekers meer veranderd. En zekers meer moeite gedaan om dingen te willen veranderen.
Offline vinTage - 16/01/2014 22:09
Avatar van vinTage Nieuw lid Hoewel ik de hoop al een jaar of 8 heb opgegeven, Stijn heeft gewoon gelijk!
Als er niets gedaan wordt aan SiMa, dan moet je ook niet aankondigen dat te doen, einde verhaal!

Natuurlijk willen we hier vooruitgang zien, natuurlijk willen we een keer een verandering (al dan niet SEO) maar vooral gebruikersgemak, maar NOG LIEVER hebben we een actieve community waarbij elke dag een stuk of 5 nieuwe vragen komen 

Elke crewlid heeft wel een keer lopen blaten 'ik wil dit, of ik zie dat zo', maar sinds Murfy is er eigenlijk niet veel meer veranderd, Stijn heeft dan ook nog veel gedaan (maar eigenlijk naast SiMa -> cursus meuk)...imo is er dus aan Sima al sinds de afschaffing van Arpa-net niets meer gedaan.

Ook Stijn heeft lopen blaten (toen hij in het begin crewlid werd) en heeft iets gedaan met die (kleur)statussen van de mods, en ik herinner me nog dat ik daar ook keihard om moest lachen en op IRC hadden we zelfs nog woorden daarover, sinds dat moment is er effectief niets meer veranderd aan sima volgens mij?

Mijn tip voor de crew, stop met blaten dat er iets aan gedaan gaat worden, en ben blij met de inbreng van de wel actieve leden...het hoe en waarom ga ik maar over zwijgen..
Bedankt door: Maarten
Offline Stijn - 17/01/2014 00:06
Avatar van Stijn PHP expert De sima chat was de beste periode ooit Even herinneren wat ik nog geprogrammeerd heb in den tijd:

* Poll: de "(S: 28, R: 8)" tekst
* UBB vernieuwd met Ibrahim
* Cursus in ZF1.0 geschreven met joel
* Een volledige PHP cursus geschreven (en gedelete :-/)
* Ieder forum een RSS gegeven zodat je op een forum kon abboneren
* Vista gadget gemaakt voor op de deskop
* E-mail notificatie als er een reactie gezet is op je forum topic
* De Oplossing! knop (denk ik)
* Laatste 5 topics/reacties op een gebruiker zijn profiel pagina
* Paar zaken ivm communicatie naar de crew toe
* Mededelingen, maar dat idee wordt niet meer gebruikt (is wel nog geprogrammeerd)
* Changelog pagina voor de crew (omdat we met teveel aan het programmeren waren zonder changelog)
* Nieuwe zoekfunctionaliteit op de website.
* Report functie in het forum
* Hier en daar bugs gefixed

Post jij die van jou eens marten....
Bedankt door: Abbas
Offline Wijnand - 17/01/2014 08:56
Avatar van Wijnand Moderator Stijn, ik ben het eigenlijk wel met je eens, met de strekking dat er niet heel de tijd gezegd moet worden "we zijn bezig". Dat zien de leden vanzelf wel, en als het veranderd is dan kun je als team 'stoer gaan doen', maar daarvoor niet.

Bedankt voor hetgeen je in de community hebt gestopt, dat is meer dan de meeste hebben gedaan. Daar heb je gelijk in.

Maar verder weet jij ook wel dat er vaak meer gedaan wordt, dan zichtbaar wordt voor de rest, tenminste.. ik ga ervan uit dat dat zo is. De meeste punten die jij neerzet van hetgeen jij gedaan hebt, dat heeft bijna niemand doorgehad.

Ach ja, ik vind het niet erg als je wat kritisch bent, en ook niet als je geen vertrouwen in het team hebt of in Marten of Joël, of wie dan ook. Ik hoop dat je goede kritiek blijft geven, ook juist wat je anders zou willen zien (maar weet niet of dat komt, aangezien ik denk dat je niet echt vertrouwen hebt :-)).
Offline UpLink - 17/01/2014 15:15
Avatar van UpLink ... Stijn,

Dat waren je kinderjaren jongen. Ik hoop dat je tegenwoordig toch al een job hebt waardoor je zelf ook begrijpt dat we niet dagdagelijks bezig kunnen zijn met SiMa. Toen jij nog in de crew zat hier, was je misschien 15 of 16 jaar ofzo, ik zal er niet ver naast zitten. Toen zat je nog op school. Toen had iedereen tijd zat om aan SiMa te prutsen.
Tegenwoordig zijn we toch allemaal al aan een leeftijd gekomen dat we een job hebben en een stuk minder tijd dan in onze jeugdjaren.

Dus jouw tijd bij SiMa vergelijken met nu is hetzelfde als appellen en peren vergelijken.

Offline Stijn - 17/01/2014 20:21
Avatar van Stijn PHP expert Uplink,

Ik was dacht ik 18 jaar toen ik in de crew zat, dus dat was unief. Ja er was meer tijd maar nu heb ik een zelfstandige zaak samen met nog andere mensen en daarnaast ben ik nog bezig met een tweede bedrijfje voor mezelf. Het is allemaal planning en tijdsindeling goed benutten.

Het probleem hier is dat jullie geen goeie designer hebben die een template kan maken. Ik zou er ééntje zoeken of een bedrijf contacteren.
Offline vinTage - 17/01/2014 22:18
Avatar van vinTage Nieuw lid
UpLink schreef:
Dus jouw tijd bij SiMa vergelijken met nu is hetzelfde als appellen en peren vergelijken.

Die appels en peren zijn nog nagenoeg hetzelfde als destijds, veel is er in ieder geval niet veranderd 
Offline Joel - 18/01/2014 00:11
Avatar van Joel Eigenaar Ik denk dat we inderdaad vroeger veel meer tijd hadden om dingen te ontwikkelen. Als ik kijk naar m'n jeugd, had ik echt zeeën van tijd. Elke zomervakantie 2-3 maanden tijd om vanalles te ontwikkelen voor Sitemasters. Nu is dat niet meer, dat is dag en nacht verschil, en ik ben er van overtuigd dat dit anderen ook overkomen. Er komt een moment aan dat je een vaste job hebt, dat je een vaste vriendin hebt, dat je alleen of samenwoont, ...

Nu, is het niet gemakkelijk om dingen te beloven en ook nog te verwezelijken. Er zijn bepaalde momenten dat je weer wat tijd hebt en ideeën begint te krijgen, en dan communiceer je die met anderen, maar uiteindelijk kom je toch weer terug in je dagelijks leven terecht en komt er uiteindelijk niets van.

Ik heb nu net m'n eigen leven geschetst van de laatste jaren. Ik geef toe dat ik niet meer in staat ben om uren te presteren voor sitemasters, zoals ik vroeger kon presteren.

Zijn er nog mensen die toch nog tijd hebben om van sitemasters een verbeterde of nieuwe versie te maken? dan moeten we eigenlijk op zoek gaan naar mensen die geen job hebben, of mensen die student zijn (15-18 jaar). Ik denk dat dit de enigste doelgroep is waar we echt op kunnen rekenen. De rest zal hier en daar nog wel eens een forumbericht kunnen beantwoorden, maar kunnen committen op bepaalde features, dat wordt al moeilijker.

Toch zou ik graag vrede willen op sitemasters, en niemand proberen te verwijten. Ook al gebeurt er niet veel, niemand bedoelt het slecht. Denk daar aan, we zijn allemaal mensen die uiteindelijk elkaar willen helpen. Zo is het in ieder geval allemaal begonnen.
Offline vinTage - 18/01/2014 00:28 (laatste wijziging 18/01/2014 00:33)
Avatar van vinTage Nieuw lid
Joel schreef:
blaat

true @ tijd meuk
Maar waar zijn dan de 'kant en klaar afgeleverde' scriptjes om bijvoorbeeld een quote te maken zonder refresh en waarbij je een gedeelte van de text kunt quoten (js) ipv het hele bericht middels php en dus tekst moet gaan verwijderen?

Waar is je voorstel/uitwerking heen dat mijn quote er niet doorheen kwam (die kant en klaar werkte op test.sitemasters.be), omdat JIJ een antwoord op antwoord systeem ging maken (nota bene in 1 weekend, en dit dateert al van JAREN geleden..)

Jij bent de laatste die moet spreken, voor jou is sima alleen nog een bron van inkomsten en de rest interesseert je geen bal, dus zwijg vooral en trek inkomsten, en laat de fanatiekelingen hun ding doen zonder jouw bemoeienissen, parasiet!

Ja schelden doet goed en zeker naar degene die het verdienen!
Jij moet gewoon opbokken met je geslijm, JIJ bent de oorzaak/rem van alle stagnatie op vernieuwingen!!!

ik durf bijna te wedden dat ik dit niet mag zeggen en dus de post weg gehaald wordt, of ik een ban krijg 
Offline UpLink - 18/01/2014 00:34 (laatste wijziging 18/01/2014 01:06)
Avatar van UpLink ... Wel Joël, ik kan me alleen maar achter jouw mening zetten...

//EDIT:

vinTage, een eigen mening hebben is niks mis mee. Het is alleen de manier waarop je het brengt. Ik kan begrijpen dat er links en rechts frustraties zijn. Die heb ik ook gehad. Maar dat helpt ons niets vooruit.
Offline WouterJ - 20/01/2014 12:35
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Als de huidige crew geen tijd heeft voor sitemasters hebben we hetzelfde probleem als we met de oude crew hebben: Dan gebeurd er niks. Dus ga op zoek naar mensen die er wel tijd voor hebben en zorg dat hier wat van komt.

Of ga heel realistisch nadenken en kom tot de conclusie dat het op deze manier ook niet gaat lukken. Als je zo weinig tijd hebt en dan is alle tijd die je er in steek nutteloos en weggegooide tijd...

Dus of ga niet meer de zielepoot uithangen met tijdgebrek of stop er gewoon mee. Ja, in de crew van een organisatie zitten kost veel tijd, heb ik ook ervaring mee, maar dat wist je ook van te voren.

Aan de andere kant is het opscheppen over wat je hebt gedaan ook weer vrij nutteloos. Ja, er zijn hier jongens die erg veel tijd in sm hebben gestoken. Ik heb dat niet echt gedaan, dus ik heb makkelijk spreken, maar nu gaan opscheppen over wat je hebt gedaan zal deze huidige crew niet verder helpen.
Offline UpLink - 20/01/2014 13:48
Avatar van UpLink ... WouterJ,

Geen tijd hebben is veel gezegd. Ik persoonlijk heb er wel wat tijd voor, maar ook geen zeeën van tijd als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik probeer er tijd in te steken zoveel als ik kan. Opscheppen over wat iemand al gedaan heeft voor SiMa is inderdaad iets waar wij nauwelijks mee verder kunnen. Het is wat er gaat gebeuren of nog moet gebeuren waar wij ons proberen op te focussen.

Het is gewoon even afwachten tot we met een resultaat kunnen komen. SiMa is al veel veranderd sinds het begin en we zullen ook nu nog proberen te veranderen. Maar geef het een beetje tijd.
Offline Stijn - 20/01/2014 20:16
Avatar van Stijn PHP expert Met de huidige broncode kan je niets nieuws meer maken. De code is gewoon één grote troep.
Offline Ibrahim - 20/01/2014 22:10
Avatar van Ibrahim PHP expert Waar is het idee gebleven om sitemasters in een vbulletin board om te toveren? Afschuwelijk idee, maar goed, het was iets.

In mijn tijd als crew heb ik een ding geleerd en dat is wat Stijn zo mooi verwoord hierboven: code is troep, schone lei beginnen.

@Huidige crew: je mag nog zo weinig tijd hebben, maar je kunt het wel gedaan krijgen. Misschien over een jaar, misschien over tig jaar, maar het kan.

Ik zie graag dat er een soort van universiteitscafe structuur hier komt. Elk jaar neemt de volgende generatie leden het bestuur over, zodat de leiding en ontwikkelingen hier fris en fruitig blijft. Maar ik weet dat dat nooit zal gebeuren, men houdt gewoon van macht.

Maar je moet jezelf afvragen: heeft sima nog wel relevantie? We zijn in de periode van de mobile revolution, zie ik hier nergens van terug. Mijn god, we hebben nog steeds dezelfde layout als 1000 jaar terug...

Crew, ga van je (al dan niet luie) reet af en bouw V3...
Offline Stijn - 20/01/2014 22:20
Avatar van Stijn PHP expert
Citaat:
fris en fruitig
college chicks?

ps: niet alleen lay-out, maar ook features.
Offline UpLink - 21/01/2014 00:20
Avatar van UpLink ... @Stijn:

Als de hele broncode 1 grote troep is (wat ik niet tegenspreek), dan hebben de voorgaande crews daar toch alleen maar voor gezorgd? En als ik mij niet vergis was ook jij daar bij.
Met andere woorden ben je medeverantwoordelijk voor hetgeen waar wij nu mee zitten...
Offline Thomas - 21/01/2014 12:10
Avatar van Thomas Moderator Dit is mijn persoonlijke mening:

Al ongeveer vanaf dag 1 van v2 werd er gesproken over de bouw van v3. Hell, ik kijk hier tegen een screenshot aan van v3 uit september 2006. Dit heeft een hele simpele reden: v2 was -wat ik mij er van herinner- een enorme haastklus, en voor een (groot?) deel (initieel, in ieder geval) een ordinaire port van v1. Ik weet niet meer precies hoe het gegaan is maar Joël had volgens mij op een gegeven moment gewoon de stop uit v1 getrokken (is ook een manier om verandering door te voeren ).
De reden doet er allang niet meer toe maar de feiten waren duidelijk: er moest snel iets gebeuren. Ik heb toentertijd een nieuw forum in elkaar gehakt. Dat forum bestaat nu nog steeds en is volgens mij voor het grootste deel ongewijzgd (zou de broncode er op na moeten slaan).
Eigenlijk wisten we toen volgens mij al dat het voor het goede fatsoen over zou moeten, maar inmiddels is deze site dus al bijna een decennium de status quo.

Iedereen die (regelmatig) programmeert maakt een zekere ontwikkeling door. Het zou dus ook vreemd zijn dat als je naar code kijkt die je X jaar geleden hebt geschreven en denkt "mja, ziet er ok uit". De code van sitemasters is MISSCHIEN(*) toe aan een oppoetsbeurt, een alternatief is dat deze volledig herschreven wordt. Ik zie en hoor hier een heleboel kapiteins, maar haast geen bemanningsleden! In deze thread wordt menig oproep gedaan om te gaan rennen, zonder dat iemand echt weer waar naartoe.

(*) Het is verleidelijk om te klussen aan code, maar als je puur redeneert vanuit tijd die je er in steekt versus toegevoegde waarde... tenzij je lekken dicht of code efficienter maakt, waarom zou je code herschrijven enkel om het herschrijven?

Ook voel ik in deze thread een soort van blinde overtuiging dat als we maar met frisse ideeën en een nieuwe layout komen dat dan de community zich (ineens) automagisch herpakt (als dit het doel is? wat is het uiteindelijke doel van nieuwe dingen?). Sorry dat ik het zeg, maar ik geloof hier niet zo in. De community moet zichzelf activeren (en zit hier ook voor het grootste deel voor zichzelf, ik heb hier niet zo'n "wij-zijn" gevoel in vergelijking met vroeger), een nieuwe site met allerlei toeters en bellen is eenmiddel, GEEN DOEL. Daarnaast verandert internet en het gebruik. Misschien hebben we wel erg hoge verwachtingen van onze bezoekers? En tevens: wat willen we uitdragen met deze site? Waar nemen we genoegen mee? Deze site zal nu voornamelijk gebruikt worden als (nederlandstalig) naslagwerk? Maar dat is dan toch meteen een (sterk) punt waar wij ons op kunnen onderscheiden van bijvoorbeeld stackoverflow? Voordat er wat dan ook gebeurt zal er (wat mij betreft) ook eerst een soort van bezinning moeten zijn van wat sitemasters IS, en niet zozeer (de nadruk leggen op, zoals hier dus gebeurt) wat het DOET.

En al dit negatieve geleuter ten spijt is er één onontkenbaar feit: sitemasters is er nog steeds. Als ik het mij goed herinner, was een deel van de oude crew op een gegeven moment begonnen met een alternatieve sitemasters. Volgens mij is dit nooit helemaal van de grond gekomen? Sitemasters zelf heeft ook een aantal ontwerpen enige tijd in de steigers staan, maar volgens mij zit daar ook niet veel beweging in. Dus ook al is dit een partij brakke code, het draait nog steeds. Ik snap alle frustratie wel (dit laat ook zien dat het mensen echt aangaat), maar het is zo makkelijk om je gal te spuien. Zoals ik het zie zijn er twee opties: of je zet je in voor deze site (op wat voor manier dan ook, maar daarmee bedoel ik dus niet dat je continu de droeftoeter uit moet hangen) of je begint voor jezelf. Welke van de twee zou makkelijker zijn? En "voor jezelf beginnen" is dus starten vanaf 0, wat je in feite dus ook doet als je een compleet nieuwe site maakt, met als enige verschil dat je al een (enorme) achterban hebt die mee wil denken en mee wil beslissen over dit nieuwe concept. Het is ONMOGELIJK om iedereen tevreden te stellen. Het wordt ook lastiger om zomaar wijzigingen door te voeren. Maar dit is geen excuus, als je op een gegeven moment zo flexibel als een olietanker bent, is er ook ergens iets mis.

En ja, er moeten geen dingen beloofd worden die je niet kunt realiseren. Wat men ook nog wel eens vergeet is dat er na de bouw ook onderhoud gepleegd moet worden. Gezien de "leeftijd" van de huidige sitemasters zullen uit deze code de meeste kinderziektes wel zij eh?

Vraag jezelf eens eerlijk af: als je een goed idee bedenkt, en het voorstelt, en je zou hiertoe de middelen hebben / hierbij geholpen worden, zou je deze dan ook zelf helemaal willen realiseren? Of wil je alleen maar dingen bedenken en voel je je vervolgens op je pik getrapt als niemand dit voor jou wil gaan doen?
Bedankt door: Joel, Wijnand, vinTage, UpLink
Offline Stijn - 21/01/2014 19:19
Avatar van Stijn PHP expert
UpLink schreef:
@Stijn:

Als de hele broncode 1 grote troep is (wat ik niet tegenspreek), dan hebben de voorgaande crews daar toch alleen maar voor gezorgd? En als ik mij niet vergis was ook jij daar bij.
Met andere woorden ben je medeverantwoordelijk voor hetgeen waar wij nu mee zitten...
Als ik mij niet vergis hebben Ibrahim en ik de eerste PHP class geschreven . Moest ik de troep van ervoor opkuisen, kon ik evengoed versie 3 schrijven. Je moet de code van de cursus maar eens doornemen. Deze was 4-5 jaar terug keurig geschreven volgens ZF1 structuur, dus fuck off dat ik troep schrijf. Jij hebt nog niets geschreven.

@Fangorn: ik wou me 200% inzetten samen met joel en koen. Had een meeting met die twee mannen in april 2012. Ik moest 2 -3 uur reizen en ik ging naar huis moe, kon dus nergens overnachten (behalve een uur bij koen zijn girlfriend). We hadden afgesproken om met een kant en klaar pakket te werken en de waardevolle content te verplaatsen naar de database van het pakket. Een week later wou joel het geld niet leggen voor het pakket. In de zomer van 2012 wou ik sitemasters overkopen van joel, het aanbod was te hoog volgens anderen. Joel wilde 6x mijn bod hebben. Om jou het idee maar te geven dat ik wel moeite wilde doen maar dat het altijd tegen gewerkt werd omdat joel ad-inkomsten mogelijks ging verliezen.
Bedankt door: vinTage, Pieter
Offline Maarten - 23/01/2014 16:30
Avatar van Maarten Erelid miauw
Bedankt door: vinTage, Stijn, Abbas
Offline UpLink - 26/01/2014 04:56
Avatar van UpLink ... Stijn,

Ik denk dat je financiele zaken beter uitvecht in prive in plaats van deze open en bloot op tafel te gooien. Wat de onderhandelingen tussen jou en Joël geweest zijn, heeft niemand anders zaken mee.
Bedankt door: Joel
Offline Stijn - 27/01/2014 00:28
Avatar van Stijn PHP expert Zo weet iedereen wat er ondertussen gebeurd is. We zullen elkaar nog gelijk geven binnen 2 jaar .
Offline Koen - 31/01/2014 09:47
Avatar van Koen PHP expert @Stijn

Je bent dat stuk vergeten waarin we half België doorkruisten in de koekendoos van Gunirus 

Ik snap Stijn perfect, we hebben ongeveer hetzelfde traject doorlopen op Sitemasters. Langs de andere kant weet ik ook maar al te goed wat het is om opeens geen zeeën van tijd meer te hebben. Voor je het weet ben je weer een paar maanden verder. Hoe minder tijd je te spenderen hebt, hoe moeilijker de keuze wat te doen met de tijd die je wel nog over hebt.

Ik weet maar al te goed dat het niet altijd vanzelfsprekend is voor iemand die 8-9 uur per dag naar een computerscherm zit te staren om 's avonds ook nog eens hetzelfde te doen.

FangorN heeft gelijk. Het is belangrijk dat Sitemasters als platform mee moet zijn met zijn tijd. Maar met een nieuwe versie zijn ook niet meteen alle problemen van de baan. De community is altijd de drijvende kracht achter Sitemasters geweest. Zo lang die niet heropstart, zolang er niet regelmatig nieuwe tutorials en scripts worden toegevoegd, blijft Sitemasters een zinkend schip. Want geef toe, de meeste inhoud op Sitemasters dateert van een eeuwigheid geleden.

Ik schuif de schuld niet in de schoenen van de crew, integendeel. Ik heb veel respect voor wat ze dagelijks nog proberen te bereiken. Ik heb een paar jaar geleden op exact dezelfde positie gestaan en ik heb gefaald.

Ik hoop van harte dat de crew kan waarmaken wat niemand ervoor kon verwezenlijken. Maar dat kan enkel met de hulp van de community. Net zolang er nog activiteit is, blijf ik lurken op het forum, ik ben benieuwd. 


Bedankt door: Wijnand
Offline Wijnand - 31/01/2014 10:28
Avatar van Wijnand Moderator Koen, hoe denk je dat we de activiteit in de community kunnen krijgen?
Offline Stijn - 02/02/2014 21:03 (laatste wijziging 02/02/2014 23:17)
Avatar van Stijn PHP expert De oplossing ligt voor de hand hoor. *kniiip* zoek het zelf maar uit! Ga mijn idee niet gratis weg geven. Amateurs
Offline UpLink - 02/02/2014 23:30 (laatste wijziging 03/02/2014 08:48)
Avatar van UpLink ... Dan kan je beter ook gewoon je mond dichthouden. Je doet niets anders dan afgeven op mensen die *** NA jou de boel terug recht kunnen trekken. Altijd gemakkelijk om zo'n gedrag te vertonen als je alles zelf mee als een boeltje achtergelaten hebt. En begin weer niet met die zever van "mijn werk was perfect volgens de regeltjes van Zend" en andere bullshit... Jij bent mede verantwoordelijk voor hoe het er nu uitziet en waarom het nu zo moeilijk is voor ons...

Ofwel draag je mee bij om er weer leven in te krijgen, ofwel pak je je boeltje en bol je het af... Met die negativiteit en die opschepperij zijn we hier niks... Ik begin dat meer dan beu te worden ze... 
Offline marten - 03/02/2014 08:57
Avatar van marten Beheerder Denk dat over dit onderwerp nu genoeg gezegd is. Slot
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s