login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP, .NET Framework of JAVA?

Offline Martijn2008 - 06/10/2012 12:09
Avatar van Martijn2008PHP beginner Hallo allemaal,

In deze topic staan de diverse web programmeertalen centraal. Voorbeelden zijn PHP, .NET Framework (ASP.net) en JAVA.

Ik ben nieuwsgierig naar welke programmeertaal jullie voorkeur uit gaat en met welke overweging.

Martijn.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Joel - 06/10/2012 12:19
Avatar van Joel Eigenaar PHP gebruik ik vooral voor privé gebruik, als ik snel een website moet bouwen zeg maar. En .NET zou ik eerder gebruiken voor business applications/websites/batchen...

Op m'n werk programmeer ik dagelijks in VB.Net (Framework 4.0). Ik zou persoonlijk liever in C# willen programmeren, daar vind ik de syntax leuker werken (meer leestekens ipv tekst).
Offline Martijn2008 - 06/10/2012 12:31 (laatste wijziging 06/10/2012 12:31)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Het voordeel van het .NET Framework en JAVA vind ik de debug functionaliteit van de Integrated Development Environment (IDE).

Een ander bijkomend voordeel vind ik dat je een zogenaamd library project kunt aanmaken, waarmee je vervolgens zowel een console, window of webapplicatie kan maken.
Offline Joel - 06/10/2012 12:37
Avatar van Joel Eigenaar Ook de handige tools zoals Resharper die je kunt gebruiken om het programmeren nog sneller en aangenamer te maken vind ik handig. En inderdaad, debuggen is zalig! Zou niet meer zonder kunnen werken 
Offline Martijn2008 - 06/10/2012 12:42 (laatste wijziging 06/10/2012 12:43)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Afgezien van het .NET Framework is JAVA ook een prima alternatief. JAVA draait op alle platformen: Windows, Ubuntu, Debian etc. Al moet ik wel zeggen dat ik de manier zoals je in JAVA websites (jsp & servlets) bouwt minder vind dan hoe dat met ASP.net gaat.

Je moet bij JAVA veel meer uitzoeken: voor geïnteresseerde kijk eens naar deze Youtube-tutorials
Offline Filip - 06/10/2012 14:03
Avatar van Filip IRC guru ubuntu en debian zijn geen platform.. dat platform is linux.. Windows, Linux, *NIX, BSD, dat zijn platformen.. de onderliggende distro's niet..
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s