login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

chatprogramma op eigen website

Offline roodbuik - 09/09/2012 11:57 (laatste wijziging 16/09/2012 15:01)
Avatar van roodbuikLid Hallo,

Ik ben op zoek naar een chatprogramma die ik op men eigen website kan zetten. Iets zoals hier bijvoorbeeld (Mibbit). Ik stoot op paar problemen en vragen.
1) Liefst zonder mysql
2) De mogelijkheid er zelf een bestaande Irc Server in op te slaan met een x aantal ingestelde rooms voor als de websitebezoeker mee wil chatten in onze group maar daarvoor niet verplicht gaat worden om bijvoorbeeld mirc te gaan downloaden en instaleren wil hij dit kunnen.
3) De bezoeker er een eigen nicknaam kan op zetten (zolang deze in real nog niet geregistreerd is door een ander natuurlijk op de ircserver en room zelf
4) Als zo'n chatprogramma voor op men eigen website bestaat, hoe leg ik dan die hyperlink er naar toe voor de bezoeker die deze wil gebruiken?
5) Het prog op zich zelf moet al goed beveiligd zijn.

Wij zijn een paar rooms begonnen op een bepaalde irc server (bestaande group dus) waar ik ook aan radiostreaming doe met men sam broadcaster of virtual dj pro, en zo wil ik meer bezoekers naar onze room lokken en radio.

mvg
roodbuik

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline UpLink - 09/09/2012 12:48
Avatar van UpLink ... wel, dan is Mibbit toch goed. Anders zoek je even Google af op "IRC chat applet" of dergelijke. Er zijn tonnen van die gratis applets beschikbaar.
Offline roodbuik - 12/09/2012 10:00
Avatar van roodbuik Lid Hallo...

Niemand die me kan helpen met men technische vragen over wat mogelijk is en hoe de integratie van een bepaald chatprogramma de intigreren op men eigen website? Aan Uplink: Ja Mibbit is blijkbaar goed volgens u, maar hoe en wat die integratie doen o men eigen website? Meer technischee details zijn welkom. Het is immerd de erste maal ik dit zal instaleren op men eigen website. Is het programma nederlands? Hoe zet ik er een vaste bestaande irc server op? Hoe zet ik er chatkanalen in? Kan ik bij ongewenst gedrag vanuit men eigen mirc die persoon kicken of bannen? Ben ik verplicht zelf constand aanwezig te zijn bij dit chatprogramma zelf om toezicht te houden? En zoveel meer vragen eigenlijk. Is het mysql? Moet het via een acces zijn? Allee dus over het algemeen gevraagd, wat zijn goede chatprogramma's voor op eigen website te gebruiken waar ik zelf een bestaande irc server kan op invoegen die door niemand kan veranderd worden dan door mij alleen? Registratie en dergelijke is geen must, het mag, maar een nicknaam invoegen is oor mij al voldoende. (liefst nederlandstaligge uitleg en chatprogramma
Offline Martijn - 12/09/2012 12:18
Avatar van Martijn Crew PHP Je kunt de site van mibbit ook doorlezen? http://wiki.mibbit.com/index.php/Main_Page, niet de perfecte FAQ, maar daar staat heel veel in.

Een beetje zelf zoeken ga je toch wel moeten.
Offline roodbuik - 12/09/2012 13:03
Avatar van roodbuik Lid Hoi Martijn...

Ik heb het eens gelezen. Als ik de uitleg goed lees, wordt Mibbit op zichzelf beheerd op een van de vier mibbit servers zelf waar ik een wachtwoord kan op plaatsen waar ik alleen de toegang kan tot hebben. Maar dat is dus niet men bedoeling. Ik wil een chatprogramma die ik zelf op men eigen webserver kan zetten en beheren zonder tussenpersoon. Gewoon een bestaand irc server kan op invoegen (bijvoorbeeld als (Irc.chat.be) room #babbelbox (om maar iets te fantaseren. Vanaf de websitebezoeker de chat aanvinkt moet hij kunnen een nicknaam aanmaken, er een room uitkiezen (die ik er heb ingezet, en dan... chatten maar. En als global owner van de hoofdserver zelf, moet ik personen die zich bijvoorbeeld niet gedragen die aan het chatten zijn op mijn website, vandaar uit ook kunnen kicken of bannen. Zo'n chat ben ik dus aan het zoeken voor op men website.
Offline UpLink - 13/09/2012 10:47 (laatste wijziging 13/09/2012 10:51)
Avatar van UpLink ... De Mibbit applet is zoals de naam zegt een APPLET... geen server... de applet staat volgens mij gewoon op de servers van mibbit, maar je kan je eigen credentials wel ingeven voor je eigen IRC netwerk.

Mibbit Wiki schreef:
If you have/create your own irc channel you can also use a Widget to embed a chatroom on your own website

Mibbit Widget


Als je het ooit moest willen, is er ook een applet die webcam ondersteuning bied. Voor die ondersteuning dien je wel zelf een server te hebben (VPS of Dedicated) om te kunnen streamen. Maar dat lees je allemaal wel op de site zelf.
LightIRC

LightIRC Website schreef:
lightIRC is a free Flash IRC client that includes all well known IRC features.
It supports stylesheets for its own skins, has support for multiple languages, and can be used with every kind of IRCd.
Offline roodbuik - 13/09/2012 15:49
Avatar van roodbuik Lid Halo UpLink

Een streamserver zelf heb ik al. Ik kan zelfs de verzoekjes aanzetten zodat de luisteraars maar moeten invullen !req Peter Schilling - Major tom enteren en hop ik krijg het verzoekje automatisch binnen. Maar toch hartelijk bedankt voor jullie reactie. Verder zoeken zal de boodschap worden. Ik dank jullie van harte. Ik zal wel eens op zo'n soort chatprogramma vallen zeker die ik op men eigen website kan zetten en beheren. Der zijn er zoveel, maar men moet ze er kunnen uitnemen.

mvg
roodbuik
Offline UpLink - 14/09/2012 19:42
Avatar van UpLink ... dat kan met LightIRC ook... je download de files van de opgegeven website en zet deze op je eigen hosting, zorgt dat alle info van IRC-kanalen in de config staan en je kan aan de slag...
Offline roodbuik - 17/09/2012 12:42
Avatar van roodbuik Lid Hey UpLink

Ik heb intussen ook eens de tester gebruikt van Mibbit waar ik zelf de irc server kan in inullen, een chatroom, en een nick, druk op connect, en krijg als mededeling (irc server don't exsist). You are bann from the server (now reasen). ;)
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s