login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Linux 20 jaar

Offline Stijn - 27/08/2011 01:09
Avatar van StijnPHP expert Op 25 augustus 1991 plaatste linus torvalds een aankondiging dat hij een kernel, genaamd Linux, heeft gemaakt. Sindsdien heeft iedere persoon kennis gemaakt met Linux. Dit bericht wordt bijvoorbeeld door Linux verwerkt. Maar dankzij Linux kwam ook de discussie van Free Software/Open Source in het daglicht. Ook bedrijven die software maken en de vrijheid van die software van ons afnemen, hebben moeten toegeven aan Free Software. Denk maar aan bedrijven als Microsoft, Oracle, Sun, ...

Een leuk/interessant filmpje hierover kan je zien in de film Revolution OS

Vertel hier jou ervaringen (positief/negatief) over Free Software of Linux.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pieter - 27/08/2011 09:51
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Wel, ik test sinds versie 5-6 elke nieuwe grote release van Ubuntu, in de verschillende smaakjes. Elke keer zie ik dat het verbetert, maar nog niet voldoende in de buurt komt van OSX.

Bovendien mis ik altijd de commerciële software alla MS Office, Adobe etc. Ik krijg bepaalde words/excels binnen van de boekhouder en klanten die ik gemakkelijk moet kunnen lezen. Bij OpenOffice/LibreOffice/Staroffice etc lukt het gewoon niet zoals het moet.

Ik vind het elke keer spannend om de nieuwe versies te zien evolueren. Ik zie er eyecandy bijkomen, maar -meer basis- vind ik de fonts dan weer wat minder mooi...
Offline Martijn - 29/08/2011 21:49
Avatar van Martijn Crew PHP Laatst voor het eerst een linux systeempje geinstalleerd was voor een server. Op zich is installatie niet veel anders dan windows, leek best wel veel op elkaar.
Offline Stijn - 29/08/2011 22:40
Avatar van Stijn PHP expert
Martijn schreef:
Laatst voor het eerst een linux systeempje geinstalleerd was voor een server. Op zich is installatie niet veel anders dan windows, leek best wel veel op elkaar.
land/tijd instellen, partities maken, kernel samenstellen (hoewel dit niet altijd nodig is), root instellen en done .
Offline lemoinet - 05/09/2011 21:12
Avatar van lemoinet PHP gevorderde ik ben ooit begonnen met Red Hat 6, daarna Mandrake/Mandriva, om nu een LFS-systeem te draaien.
Offline Martijn - 06/09/2011 11:05
Avatar van Martijn Crew PHP @Stijn: zei ook niet dat t moeilijk was 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s