login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

HTML5 AND CSS3 Poll.

Offline WimJ - 29/10/2010 18:48
Avatar van WimJGrafische gevorderde Beste Masters!

Bij deze wil ik even peilen hoeveel van jullie, HTML5 gebruiken op de moment, hoeveel mensen van jullie gebruik maken van CSS3 en of jullie HTML5 & CSS3 eventueel gebruiken om een merendeel 'flash' te vervangen.

Flash versus HTML5 & CSS3?

Juist dat was het geen dat ik dacht toen ik een artikel las in Webdesigner Magazine..
Dus hier even graag jullie mening over, oh en laat zeker even een link na indien je HTML5 actief gebruikt in één van je projecten altijd benieuwd =)

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cx1213 - 29/10/2010 19:14
Avatar van cx1213 Lid ik gebruik alleen maar css 3 +html 5 +pie(voor ie) het is makkelijker en het verlaagt de load op de webbrowser.
Offline milco - 29/10/2010 19:21
Avatar van milco Lid cx1213 heb je ook een voorbeeld van die site die je daarmee hebt gemaakt??

ben wel benieuwd
Offline nathanael - 29/10/2010 19:37
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
Ik wilde dus CSS3 gebruiken alleen een nadeel is dat niet alle browsers dit ondersteunen. De gemiddelde Nederlander cq Belg download namelijk niet de meest recente browser waardoor het nog niet haalbaar is dit toe te passen (anders krijg je wel een erg groot verschil)

Daarnaast moet je voor bijv Mozilla, Opera, Safari, ed andere elementen meegeven in CSS, hierdoor gaat het principe van CSS (het makkelijker en overzichterlijker maken van een pagina) weg.

Maar ik ben wel zeer geinteresseerd in CSS3   
Offline milco - 29/10/2010 19:50
Avatar van milco Lid ik wacht dus wel met een layout e.d. maken totdat alle browsers dit ondersteunen :S
Offline WouterJ - 29/10/2010 21:34
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Ik heb wel eens site's gemaakt met HTML5. Het nadeel vind ik dat IE dat niet ondersteunt. Ik ga het zeker wel gebruiken, maar dan pas als IE het ook ondersteund.

CSS3 gebruik ik al wel veel. Vind sommige dingen gewoon veel simpeler, en als IE dat niet ondersteund is het minder erg dan HTML5 (aangezien dat de hele site opbouw betreft en CSS3 alleen een paar bochten enzo)
Offline valles10 - 29/10/2010 23:02
Avatar van valles10 HTML interesse Wat jij zegt van 'flash' vervangen. In mijn ogen vervangt JavaScript(jQuery) flash Op uitzondering van filmpjes enzo. Ikzelf gebruik wel al tamelijk veel CSS3, geen HTML5, hier been ik zelfs totaal onbekend mee.

Ik vind het nog steeds onzin waarom browsers zo hard moeten verschillen als het gaat om interpreteren van code. Dat er in IE JS functies extra zijn die de browser uitleest tot daar aantoe. Maar simpele dingen zouden toch in elke browser hetzelfde mogen zijn! Zelfde geldt voor dat CSS3, ik vind het belachelijk dat het nog steeds voor (bijna) elke browser anders moet!
Offline Pieter - 30/10/2010 08:52
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
CSS 3 gebruik ik af en toe, maar eerder bescheiden (Shadow en ronde borders). Dat zal alleen maar stijgen naar de toekomst toe, wanneer iedereen alles ondersteunt.
Imo is CSS3 sneller bruikbaar dan HTML5, want daar zal er minder snel nog vanalles aangepast worden. Het feit dat praktisch alle recente browsers de css3 specs gaan ondersteunen zal het er wel doorgeduwd worden. HTML5 ligt nog heel wat minder vast.

@Valles10, nu moet het nog even anders per browser, maar wat is dat, 3 regeltjes code?
Offline WouterJ - 30/10/2010 10:52
Avatar van WouterJ HTML gevorderde
valles10 schreef:
Zelfde geldt voor dat CSS3, ik vind het belachelijk dat het nog steeds voor (bijna) elke browser anders moet!

Dat komt omdat alles nog in de proeffase is. Als browsers het echt gaan gebruiken krijgen we gewoon weer 1 regeltje code.
Pieter schreef:
@Valles10, nu moet het nog even anders per browser, maar wat is dat, 3 regeltjes code?

Wel meer als je het goed wil doen:
  1. border-radius: .5em;
  2. -moz-border-radius: .5em;
  3. -webkit-border-radius: .5em;
  4. -o-border-radius: .5em;
  5. -ms-border-radius: .5em;
Bedankt door: valles10
Offline cx1213 - 30/10/2010 13:33
Avatar van cx1213 Lid Als je het de standaard dingen wil in alle browsers, gebruik dan pie voor internet explorer. http://css3pie.com/. en voeg gewoon die 3 extra regels toe dan werkt het bijna altijd.
Offline Joost - 30/10/2010 14:31 (laatste wijziging 30/10/2010 14:34)
Avatar van Joost PHP expert Zolang een significant deel van de gebruikers (van de doelgroep) van mijn website het niet ondersteunt, zal ik het niet gebruiken, zeker niet als het er vreemd/onbruikbaar uitziet als het niet ondersteund wordt. Je kan je tijd dan imo beter investeren in een mooiere site in de standaarden van nu.
Offline milco - 27/11/2010 18:26
Avatar van milco Lid Ik zag vandaag iets in een reclame op tv over het een of ander blad dan er gevaren aan HTML5 zitten

Weten jullie wat de gevaren zijn??

En zijn er trouwens al nederlandstalige tutorials voor css3 en html5 beschikbaar? 
Offline MiST - 27/11/2010 20:46 (laatste wijziging 27/11/2010 20:46)
Avatar van MiST Lid http://www.css3.info?
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s