login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Een goed (php) boek

Offline Raze - 10/04/2010 13:55
Avatar van RazePHP beginner Hallo,

na alle boeken van PHP van de plaatselijke bibliotheek te hebben gelezen, deze oproep: is er iemand die een goed boek kent over PHP. Ik weet ook wel: ik kan proxis.be of bol.com ofzo afgaan, maar op een korte beschrijving kan ik niet uit opmaken wat een goed boek is. Het enige boek dat ik tot nu toe écht leerrijk vond is het boek van larry Ulmann "PHP 5 voor gevorderden". En aangezien ik heb ondervonden dat ik een taal beter begrijp uit een boek (is gewoon makkelijker te lezen).

Ik zoek liefst een boek voor "gevorderden": een boek dat volstaat met hoofdstukken over variabelen en array's, of hoe je een gastenboek maakt, heb ik niets aan, ik zoek liever een boek dat bv. dieper in gaat op OO programmeren, dat de design patterns gelijk singleton, factory, strategy, MVC, ...) uitlegt.

Moest er iemand een goed boek kennen over AJAX mag je dat ook altijd vermelden.

Het mogen engelstalige boeken zijn, geen probleem, maar nederlandstalig is zeker even welkom.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WimJ - 10/04/2010 14:13
Avatar van WimJ Grafische gevorderde AJAX, noemt het boek en is geschreven door David Crane, Eric Pascarello, Darren James.
ISBN:90 12 115191

Uitgever: Academic Service

Hoop dat je iets bent met die info
Offline Stijn - 14/04/2010 00:12
Avatar van Stijn PHP expert PHP boeken gaan weinig vertellen over OO principes en patronen. Je moet dan boeken kopen van Java. PHP 5.x zit qua OO implementatie op dezelfde lijn als Java buiten dat PHP extra dingen hebben zoals __get e.d. Misschien moet je eens boeken zoeken over Zend Framework of van CakePHP of van Sympfony. Zo kan je ook de kracht van PHP en OO leren.

Head First Design Patterns is een aanrader als je over design patronen wilt leren. In het programmeren zijn patronen wel handig.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s