login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Klein probleem met live streaming

Offline Spellietje - 09/08/2009 19:36
Avatar van SpellietjeNieuw lid Ok, eerst en vooral, ik weet dat het niet mag om een live internet radio te houden wat ook mijn bedoeling niet is. Ik geef namelijk een bbq feest in openlucht en alles wordt live gestreamed enkel voor vrienden die er niet kunnen bijzijn.

Nu, alles werkt, het geluid passeert door enkele professionele apparaten, daar is niks mis mee, de streaming werkt is enorm goed van kwaliteit, volgens vrienden en kennissen zelfs stukken beter dan bv Q-music, MNM of dergelijke.

Maja é...
Om de 30, 45 seconden krijg ik een kleine dropout die mss een secondje duurt en ik weet dus niet aan wat het ligt. De stream heb ik al es opgenomen op de server zelf en daar zijn er geen dropouts, wat wijst dat de geluidskaart geen problemen vertoont op dat vlak.

Dit is mijn configuratie:
Streaming:
Server met Xenon 2.01 Ghz, 2Gb Ram, Audigy SE
Server draait op Icecast en SimpleCast
Ingang met Terratec Phase x24fw, Behringer MDD4000, en nog enkele DSP processoren

Iemand een idee waarom er die dropouts zijn???

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ibmos2warp - 09/08/2009 19:41
Avatar van ibmos2warp PHP interesse Misschien is de kwaliteit zo goed dat het zoveel data trekt en dus dat je de hele verbinding dicht trekt?
Offline Spellietje - 09/08/2009 19:47
Avatar van Spellietje Nieuw lid Het zou mij sterk verwonderen dat het daaraan ligt vermits ik een uploadsnelheid heb 1Mbit en zelfs als ik alleen luister, hetzelfde probleem.

Ik stream op MP3@128Kb. Heb ook lagere instellingen geprobeerd, ook OGG en MP3pro geprobeerd, net hetzelfde.
Offline ibmos2warp - 09/08/2009 19:49
Avatar van ibmos2warp PHP interesse Ik heb het steeds over trekken e.d. dan kan je verwachten dat het vanuit de de kant van de luisteraar is . Dus dat díe verbinding het niet aan kan.
Offline Spellietje - 09/08/2009 20:11
Avatar van Spellietje Nieuw lid Euh ja, en heb je enige suggesties om het op te lossen? Thx
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s