login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Dreamweaver CS 4

Offline WimJ - 13/09/2008 13:06
Avatar van WimJGrafische gevorderde Hi People !

Heb zo net Dreamweaver CS 4 Beta geinstalled en geactiveerd 
Nu ik ben hier DOL enthousiast over !

Vooral de LiveView zint me wel, alsook de widget insert !
Nu wie van jullie gebruikt het ook al ?

Als je het nog niet gebruikt !
Zeker doen !

Liveview, is echt gewoon de max van de dreamweaver !
Alles wat je in je browser ziet, zie je nu in het programma, werkende.
Zo dadelijk zien, of PHP ingesteld kan worden, en dus ook via liveview werkende is.

Kortom gedaan met uploaden en heel de rammetam.
 

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wouser - 13/09/2008 13:32
Avatar van Wouser PHP interesse Wat is het verschil tussen een klik binnen dreamweaver om te zien hoe het eruit ziet en een klik op de taakbalk om je browser tabblad te openen?
Offline Martijn - 13/09/2008 13:42
Avatar van Martijn Crew PHP het kunnen werken als je Inet het niet doet bv?
Offline Wim - 13/09/2008 13:42 (laatste wijziging 13/09/2008 13:43)
Avatar van Wim Crew algemeen pff liveview hebk ook niet nodig... gebruik altijd de ftp manager van dreamweaver, en op m'n rechtse scherm staat een browser ;)

@devioursoul: wat internet niet werken? da's max 1x/2jaar ofzo, en dan duurt het niet langer dan een half uur
Offline WimJ - 13/09/2008 13:55
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Een totaal oplossing / concept mischien ?
Offline gothmog - 13/09/2008 14:02 (laatste wijziging 13/09/2008 14:08)
Avatar van gothmog Lid wimmarien, niet als je bij Orange (nu Online) zat, heb er 3 maanden uitgelegen 

Maar hoe zit dat dan met liveview? Wat is het verschil met de 'ontwerp' knop nu? Kun je ook geinclude paginas bekijken?

En javascript? xhtmlrequest werkt dat ook?
Offline Wim - 13/09/2008 16:41 (laatste wijziging 13/09/2008 16:46)
Avatar van Wim Crew algemeen was ook aan het denken dat ze wrs javascript gaan ondersteunen.
Mss duven ze een volwaardige webbrowser in dreamweaver, zodat je ook frames etc (welke van andere (web)locaties komen) kan weergeven

//edit:
Citaat:
Aan de nieuwste Dreamweaver heeft Adobe een 'related files'-werkbalk toegevoegd en de code navigator is verbeterd. Verder is de preview-modus van de webeditor nu gebaseerd op de rendering engine van Webkit, waardoor volgens de softwarefabrikant minder uitstapjes naar externe browsers nodig zijn. Bovendien kan een webdeveloper tijdens debugsessies javascriptcode pauzeren en direct Flash-objecten bewerken.

http://tweakers...-vrij.html
Offline Stijn - 13/09/2008 18:31
Avatar van Stijn PHP expert Ik heb hem al een halfjaar staan maar nooit geinstalleerd. Ik vind twee dagen te weinig.
Offline Koen - 13/09/2008 18:37
Avatar van Koen PHP expert Heb je misschien een paar screenshots? 
Heb namelijk niet zoveel tijd om die beta te installeren..

Koen
Offline WimJ - 14/09/2008 11:56
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Ik heb hem geinstaleerd tot dat de officiele wordt uitgegeven, dus geen 2 dagen
Offline Kevin - 19/10/2008 14:21
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Nou het hele adobe CS4 pakket lijkt me wel iets handig om uit te proberen. Iedereen is er zo vol lof van...
Offline Martijn - 19/10/2008 14:33
Avatar van Martijn Crew PHP naja, dan ga ik ook maar ff kijken 
Offline Filip - 19/10/2008 16:12
Avatar van Filip IRC guru
DeviourSoul schreef:
het kunnen werken als je Inet het niet doet bv?


Misschien kan je een lokale webserver opzetten en daar op testen? Veel handiger als je echt lokaal wil testen. Dan test je teminste via een echte webserver ipv zo'n interne parser van welk prog dan ook..
Offline Wim - 19/10/2008 16:44 (laatste wijziging 19/10/2008 16:46)
Avatar van Wim Crew algemeen krijg hem niet draaiende met wine 

//edit: over die lineview: overbodig nu bijna elke dev'er 2 schermen heeft... Hier komen ze 10 jaar te laat mee imo
Offline mathiasB - 19/10/2008 16:56
Avatar van mathiasB HTML interesse Hiervoor gebruik ik al jaren een lokale (draagbare) server, zoals Wamp of Xampp. Dus zo handig vind ik dat niet en aangezien verscheidene browsers css anders interpreteren....
Offline gothmog - 19/10/2008 17:29
Avatar van gothmog Lid @wimmarien, 2 schermen vindt ik overbodig, een grote 22" is meer dan genoeg:)
Ben nu aan het downloaden, ben benieuwd, kun je nou ook PHP liveviewen?
Offline Wim - 19/10/2008 18:25
Avatar van Wim Crew algemeen
gothmog schreef:
@wimmarien, 2 schermen vindt ik overbodig, een grote 22" is meer dan genoeg:)
Ben nu aan het downloaden, ben benieuwd, kun je nou ook PHP liveviewen?


2 schermen overbodig....Neen... absoluut niet. Als je aan het scripten/programmeren bent is het altijd leuk om een grote werkruimte te hebben (dus je 22" scherm), en daar naast een scherm voor andere zaken zoals een webbrowser (zeker bij het webdev'en!). heb hier 1680x1050 en 1280x1024 naast elkaar, en ben al geruime tijd aan het denken om die kleinste ook te vervangen door een groter modelletje...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s