login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tutorials Toevoegen Op Sitemasters.

Offline WimJ - 29/03/2008 20:58
Avatar van WimJGrafische gevorderde Beste Leden,

Zoals de titel het al zegt..
Tutorials toevoegen op sitemasters.

Ik heb er een opmerking/suggestie/idee over ..
En wil weten wie het nog goed zou vinden..
En de crew het ook meteen voorleggen in dit topic.

De crew is ondertussen al met vanalles bezig geweest om sitemasters te verbeteren.
Ik zit hier al vanaf het begin bij sitemasters, en kan zeggen dat er vrij veel vooruitgang is geboekt.

Maar het geen dat ik me een beetje aan stoor.
En dus ook wil voorstellen aan de Crew is.

Het tutorial toevoeg systeem is een beetje 'ouderwets'..
Als je ziet op andere community's het is allemaal online.
Zonder een HTML file te moeten maken etc..

Is er de mogelijkheid dit hier op Sitemasters ook gaan toe te passen.
Dat men gewoon simpelweg online in het controlepaneel, sectie tutorials online zijn tutorial kan schrijven en klaar zetten voor toe te voegen/laten keuren ..??  

Dit zou niet een stapje vooruit zijn, maar een STAP vooruit !
Het is volgens mij niet veel werk, en zou wel leuk en handig zijn bovendien !

En het dingt vrolijk mee naar Sitemasters V3 !!

Wat vinden jullie leden er van.
Wat vinden jullie Crew er van, en is het mogelijk, en gaat het gebeuren indien genoeg positieve feedback ?

Vuur er op los ** Smily met mitraiet met vuur **  

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline GTW - 29/03/2008 22:54
Avatar van GTW Gouden medaille

PHP gevorderde
Dit is een goed idee vind ik zelf, een WYSIWYG editor zou er bijvoorbeeld voor ingezet kunnen worden.
Offline WimJ - 30/03/2008 04:02
Avatar van WimJ Grafische gevorderde 1 Stem voor 
Offline gothmog - 30/03/2008 11:05
Avatar van gothmog Lid Is wel beter ja, dit nodigt niet bepaald uit een artikel/tutorial te schrijven.
Offline WimJ - 30/03/2008 12:18
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
gothmog schreef:
Is wel beter ja, dit nodigt niet bepaald uit een artikel/tutorial te schrijven.


Inderdaad ben ik ook van mening.
Offline Koen - 30/03/2008 14:14 (laatste wijziging 30/03/2008 16:33)
Avatar van Koen PHP expert Inderdaad, niet echt uitnodigend 
De laatste tutorial dateert van 2 maanden geleden 

Grts
Offline Abbas - 30/03/2008 14:16
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dit systeem bepaalt niet of jullie, leden, tutorials schrijven of niet! Misschien is een WYSIWYG-systeem beter, maar niets houdt jullie tegen om nu een tutorial in je favoriete programma te maken en daarna die ene file te uploaden... 
Offline marten - 30/03/2008 14:19
Avatar van marten Beheerder Dat is de vraag ook niet titjes, de vraag is het of het rechtstreeks op sitemasters gemaakt kan worden. Ik denk, en als het niet zo is dan moeten ze het zeggen, dat de rest van de crew en ik druk bezig zijn met de cursussen. Wanneer dit klaar is (Begin juni) kunnen we weer een ander project op gaan starten. Maar verder is het een goed idee.
Offline vinTage - 30/03/2008 14:20
Avatar van vinTage Nieuw lid Daarbovenop kan je zelf bepalen wat er in die file staat, dus ook flash/java/iframes/en nog meer 
Offline WimJ - 30/03/2008 15:33
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
vinTage schreef:
Daarbovenop kan je zelf bepalen wat er in die file staat, dus ook flash/java/iframes/en nog meer 


@ vinTage: Kan je toch ook mee intigreren..

@ Topic:

Zou echt wel handig zijn, moest er tijd voor worden gemaakt binnenkort..
Of het aan een trouwe PHP expert op sima vragen dit te maken ..
Kan je ook doen hé..
Offline WimJ - 30/03/2008 16:20
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
Sandernerd schreef:
uitstekend idee. Ik hoop dat het verplicht wordt om een voorbeeld mee te geven, is altijd handig. En dat de plaatjes op sima zelf worden bewaard zodat ze blijven bestaan, wat dus nu bij 80% van de tutorials niet het geval is.


@ Plaatjes:

Dan zullen ze is met Thijs (Extor) Rond de tafel moeten gaan zitten 
Offline Keith - 30/03/2008 16:23
Avatar van Keith Grafische gevorderde
Sandernerd schreef:
En dat de plaatjes op sima zelf worden bewaard zodat ze blijven bestaan, wat dus nu bij 80% van de tutorials niet het geval is.



dat is zooooo waar! vooral bij de photoshop tutorials etc.. Verder vind ik het een beetje overbodig.. een tutorial kost zoiezo veel tijd om te maken of je nou die html dr bij moet doen of niet..
Offline WimJ - 30/03/2008 16:37
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
Keith schreef:
[..quote..]


dat is zooooo waar! vooral bij de photoshop tutorials etc.. Verder vind ik het een beetje overbodig.. een tutorial kost zoiezo veel tijd om te maken of je nou die html dr bij moet doen of niet..


Zever, het is een luxe, die er gerust mag komen !
Offline vinTage - 30/03/2008 17:09 (laatste wijziging 30/03/2008 17:12)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik heb op mijn site wel wat jij hier zegt, maar dr kleven ook nadelen aan.
Je zegt nu om te beginnen al "kan je toch integreren", ja idd, dat kan, je wilt dus een parser maken die het toestaat om php of andere meuk laat uitvoeren..

Verder zit je nog met een nadeeltje (waar ikzelf op mijn site vaak zat tegenaan kijk)
Ik heb het zo, dat elk LID een tutorial kan toevoegen, dit dus via een mini ubb dingetje(moet ik ook eens iets o verzinnen..), je kan daar swfjes/images/kleurtjes en B, I, U in gebruiken.
Zodra iemand begint met het maken/invoeren van een tutorial, word dat opgeslagen bij zijn usernaam en komt er bij die persoon in zn "cp" een linkje bij naar het edit gedeelte zodat hij zn tut kan aanpassen.
Zodra ik de tutorial goedkeur, verdwijnt het linkje bij hem en de rechten om die tut nog verder aan te passen.
Ikzelf krijg ook een linkje bij te zien in mn cp, zodat ik kan zien wie/welke tut aanmaakt, want niemand gaat een tut schrijven in één bezoekje...

Nadeel is dus, dat ik van die naabs op mn site krijg, die denken dat dat een vraagbaak is...en stellen daar dus gewoon een vraag ipv en tut in te voeren.
Ik zou natuurlijk die link bij mezelf weg kunnen laten, maar dan weet ik niet wanneer er iemand een tut maakt/gemaakt heeft en moet ik dus elke keer gaan kijken of er iemand mn DB aan het vervuilen is met brol.

Met andere woorden, het is nog best veel werk om dat fatsoenlijk te krijgen, daarnaast heb ik dan nog het voordeel dat ik alleen flash en images hoef te integreren, op een site als dit heb je wel met meer dingen te maken.
Offline Abbas - 30/03/2008 17:09
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Neen, dat is geen zever! Iedereen heeft zijn gedacht, maar het is niet omdat jij dat gedacht niet steunt dat het zever is. En btw, Keith heeft een punt. Stel, je bent een tut aan het schrijven en om de een of andere reden moet je weg. Ga je je PC dan zo laten staan? Als je hem offline maakt kan je opslaan en afsluiten en dergelijk wanneer je maar wilt. Maar we zien wel verder.. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s