login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Irritant taalgebruik!!! (Opgelost)

Offline jasperkennis - 21/02/2008 18:06 (laatste wijziging 22/02/2008 15:26)
Avatar van jasperkennisNieuw lid Arg!!! Ben ik de enige die dit zo super irritant vind, al dat vreselijk kromme nederlands overal op iedere tutorial site op internet, GRRRR!!! Nou lekker, dat ben ik kwijt. Handig, zo'n "ontspanning" forum.

Maar ik wil er toch even over verder. Kijk, een klein foutje mag, maar ik ben toch zeker niet de enige die stront ziek word van alle vreselijke, vooral grammaticale fouten die je overal tegen komt? Ik weet dat internet geweldig is, een plek voor iedereen. Joehoe, allemaal bloggen, allemaal schrijven, allemaal ons verhaaltje doen!

Allemaal tutorials en nieuwsberichten schrijven? Nou doe maar niet meer... En ik heb het echt niet echt over site masters, want Vlaams is geen nederlands, maar over het algemeen... De vreselijke crap die mensen uit kramen, het is toch gewoon rampzalig!

Zo, heb ik me even lekker geuit. Goed forum. Leuke site. I love internet. En kwaliteit.

We leven nog 

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 21/02/2008 18:25
Avatar van Filip IRC guru Buiten het feit dat dit een .be site is en dus zowel nederlands als vlaams toegestaan is (in mate van verstaanbaar nederlands) zijn er altijd wel van die irritante mensen die zich storen aan elk foutje dat iemand anders schrijft..

Even ter verduidelijking, ik persoonlijk heb een lichte vorm van dyslexie, waardoor ik niet in staat ben om perfect nederlands te schrijven. En zo zijn er vele mensen... Als je het niet kan hebben raad ik je aan om gewoon niet meer op internet te komen! 
Offline Threetimes - 21/02/2008 18:47
Avatar van Threetimes PHP beginner
nephilim schreef:
Even ter verduidelijking, ik persoonlijk heb een lichte vorm van dyslexie, waardoor ik niet in staat ben om perfect nederlands te schrijven. En zo zijn er vele mensen... Als je het niet kan hebben raad ik je aan om gewoon niet meer op internet te komen! 
Er zitten bij mij 2 mensen met dyslexie in de klas, maar die kan ik gewoon verstaan als ze wat zeggen/scrijven.
Sommige dingen op o.a. forums (nederlands, vlaams en engels) kan ik gewoon niet lezen!
Spellingsfouten zijn meestal niet zo erg, maar kromme, te lange zinnen zijn vreselijk om te lezen.
Offline Gerard - 21/02/2008 19:00
Avatar van Gerard Ouwe rakker Controleer je zelf ook even je topic-start op grammaticale fouten en spelfouten? Ik heb er namelijk al meer dan een handjevol gevonden.
Offline Dark_Paul - 21/02/2008 19:05
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Dyslexie kan je niets aan doen. Maar je kan wél je best doen om fatsoenlijke (niet te lange en duidelijke) zinnen te maken, hoofdletters en leestekens te gebruiken.
Wat ik heel vaak zie, is van die kindjes van 13-14 die net MSN hebben ontdekt en hun bReEz4H-TaAltJuH ook op forums gaan gebruiken zodat er werkelijk niets meer van te lezen is.
En ook veel mensen die niet de moeite nemen om leestekens of [enters] te gebruiken.
En daar erger ik me ook dood aan.
Offline Threetimes - 21/02/2008 19:09
Avatar van Threetimes PHP beginner
Proximus schreef:
Controleer je zelf ook even je topic-start op grammaticale fouten en spelfouten? Ik heb er namelijk al meer dan een handjevol gevonden.
Het is leesbaar, en het ziet er netjes uit. Daar gaat het om...
Dark_Paul schreef:
...die net MSN hebben ontdekt en hun bReEz4H-TaAltJuH ook op forums gaan gebruiken...
Dat vind ik het ergste!
Offline Flex1986 - 21/02/2008 19:12 (laatste wijziging 21/02/2008 19:13)
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Weet je wat pas irritant is mensen die een topic open over hoe iets niet zou moeten. Maar er zelf ook niet veel van bakken! Verbeter de wereld en begin bij jezelf. En speciaal voor jou "Verbeter de wereld en begin bij je eigen portofolio en tutorial site" zitten nog genoeg fouten in  

@Threetimes klopt wat je zegt maar het is hypocriet als je ander naar beneden haalt terwijl dat je hetzelf niet perfect doet!
Offline Bart - 21/02/2008 19:16
Avatar van Bart PHP expert Wat ik al helemaal niet snap is dat je hier gelijk als nieuw lid zo'n topic opent. Zegt genoeg..
Offline nemesiskoen - 21/02/2008 19:31
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Kijk, een klein foutje mag, maar ik ben toch zeker niet de enige die strontziek wordt van alle vreselijke, vooral grammaticale fouten die je overal tegen komt?
Offline Stefaan - 21/02/2008 19:40 (laatste wijziging 21/02/2008 19:40)
Avatar van Stefaan Nieuw lid aha, a comedy topic :-) Die heb je hier dus ook :-)
Offline gothmog - 21/02/2008 19:43
Avatar van gothmog Lid Ik probeer altijd zo duidelijk mogelijk te typen. Je hebt ze ook die racistische opmerkingen maken, vind ik dat wat erger dan op internet je niet aan het ABN (ABB?) te houden. 
Offline WimJ - 21/02/2008 19:48 (laatste wijziging 21/02/2008 19:48)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Weet je wat ik erg vindt ?
Dat jij hier als nieuw lid en dus een sitemasters noobje ..
Even van je tak komt maken ..

Echt man zoek een leven , muggepisser.

Weet je waar ik stront ziek van wordt ?

MENSEN ALS JIJ ! 
Offline Pieter - 22/02/2008 08:48
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ok zo kan het wel weer. Iedereen houdt niet van Breezah taal, als iedereen zijn best doet om op zijn taal te letten , dan gaan we al ver raken.
Ook in termen van noobs, muggepisser e.d. wordt er hier niet gesproken.

Conclusie: dit gaat op slot en we doen allemaal gewoon verder zoals we bezig waren: in het Algemeen Nederlands. 
Offline jasperkennis - 22/02/2008 15:21 (laatste wijziging 22/02/2008 15:32)
Avatar van jasperkennis Nieuw lid Ik ben zelf ook dyslectisch, dank u.

'T is een forum, toch, ik heb niemand aangevallen, dus ik snap niet dat een deel zo reageert, en ik heb er nog bij gezegd dat ik het niet over déze site specifiek had. Ik vroeg me af of ik de enige was die zich ergerde aan slecht taalgebruik, bijna wel dus. Kan gebeuren.

Ik snap ook niet helemaal waarom ik als "noob" 't recht niet zou hebben de posten wat ik wil...

En ik had het, voor de mensen die net als ik zelf ook dyslectisch zijn, niet over rare spellingfouten, zolang dat binnen de perken blijft lijkt 't me geen probleem. Ik had het over simpelweg slecht leesbare teksten.

Aan de mensen die m'n spelling nog even nagekeken hebben, hartelijk dank, waar zat ik fout? Want ja, ik check m'n spelling, Google Toolbar, met spellingcheck, is helemaal gratis. Want inderdaad, voor dyslectische mensen is het moeilijk foutloos te schrijven. Daarom check ik 't ook. Wel dus...

Bedankt voor de feedback iedereen 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s