login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Dag van de download!

Offline Wim - 16/12/2007 00:27
Avatar van WimCrew algemeen Dag van de download... Het zegt al genoeg denk ik; het gaat over de TE strenge download limiet in België!

Citaat:
Reeds jarenlang vragen de Belgische internetgebruikers meer concurrentie en meer vooruitgang voor hun internetproducten. Belgacom en Telenet hebben het volume van hun internet-producten sinds de lancering van hun breedband-producten niet noemenswaardig gewijzigd.

In onze buurlanden stellen wij vast dat de internetgebruiker meer krijgt voor minder geld: een snellere verbinding en geen datalimieten.

Telenet en Belgacom domineren de markt in België en hebben zich genesteld in hun positie van alleenheersers. Beiden stellen dat de modale internetgebruiker niet méér nodig heeft dan wat hij nu krijgt en dat slechts een klein percentage van de gebruikers tegen zijn datalimiet loopt. Deze cijfers zijn voor buitenstaanders niet controleerbaar en zijn bovendien vertekend omdat veel klanten bewust onder hun datalimiet gaan blijven. Als Telenet bovendien stelt dat slechts 6% van zijn klanten problemen heeft met de datalimiet, gaat dit wel om meer dan 50.000 klanten en dan houden we nog geen rekening met de klanten die bewust op de rem gaan staan om steeds wat reserve te hebben. 50.000 klanten is een equivalent van meer dan het aantal inwoners van een stad als Dendermonde!

Met deze actie willen wij een statement maken: stilstand is achteruitgang. De toestand op de Belgische markt dient te veranderen. De gebruikers willen van de datalimieten af, meer concurrentie en betere tarieven voor hun breedband-internet.

Dat meer volume komt niet alleen de "gevorderde gebruiker" ten goede, zoals de providers wel eens stellen.
Wat in België als "light" breedband abonnement verkocht wordt, heeft over het algemeen een belachelijk lage datalimiet en is uitermate duur in vergelijking met de tarieven in onze buurlanden. Gebruikers worden zo verplicht om over te stappen naar een duurder abonnement of volume bij te kopen om hun beveiligingsupdates te downloaden of om digitale foto's en video's te uploaden. Meer datavolume, over de gehele productlijn, helpt niet alleen de "extreme grootverbruikers", maar verlaagt ook de drempel tot internet als we dit toepassen op de "light" producten!

Aangezien de zoveelste petitie voor meer datavolume ongetwijfeld weinig zou uithalen, willen we met deze Dag Van De Download deze problematiek op een ludieke manier onder de aandacht brengen bij politici en de internet-providers.


Ik post deze website hier -ookal is het eigenlijk spam- gezien er GEEN reclame op staat en het een initiatief van een vzw (vereniging zonder winst) is. De organisatie TIK citeert:
Citaat:
Tik vzw is de grootste nationale vereniging voor Telecom- en InternetKlanten en is ontstaan uit de feitelijke vereniging PUB, acroniem voor Pandora User Base. Dit was oorspronkelijk een vereniging van klanten die gebruik maken van de Internettoegang die in Vlaanderen wordt aangeboden door Telenet.


Hierdoor vertrouw ik erop dat de crew deze post laat staan, mede omdat sitemasters puur internet gericht is!

Ik hoop dat ook Nederlanders de Belgen een beetje gaan steunen door hun stem te laten tellen. Het extreem veel downloaden op de dag van de download heeft natuurlijk geen zin. In België misschien wel! (hopelijk merken telenet en skynet dit extreem hard, en komt er een oplossing...)

http://dagvandedownload.be/

34 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MothZone - 16/12/2007 01:54
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde Had er al over gehoord dezemiddag van een vriend.
Bij mij word er pas gereset de nacht van de 13e op 14e van de maand, dus als ik de 30ste alles erdoor haal zit k 2 weken zonder internet 
Wat ik dus niet ga doen dan.
Maar toch, zal wel iets kleins downloaden om toch mee te doen 

Vind het trouwens wel een goede actie, zeker na telenet zijn in mijn ogen mislukte reclame-campagne van donderdag, "telenet drukt de knop".
Offline Giant - 16/12/2007 09:21 (laatste wijziging 16/12/2007 09:21)
Avatar van Giant PHP beginner hierbij (ookal ben ik Nederlander), mijn steun:)
ik ga zeker helpen:D helaas zal downloaden niet helpen...
anders had ik hele net leeg gehaald:D
ook zal ik een deel van mijn bandbreedte(heb maar 10000mb bandbreedte:D) bij mijn host beschikbaar te stellen, (heb alleen een bestandje nodig, groot of klein maakt niet uit).
Offline timo - 16/12/2007 10:55
Avatar van timo PHP ver gevorderde gewoon een 10 MB .bin bestand ergens vandaan plukken?
Offline Wim - 16/12/2007 12:07
Avatar van Wim Crew algemeen Giant: dat zou ik dus niet doen.... Er zijn grote mirrors zoals belnet etc genoeg die hun traffic niet betalen (of ftp.snt.utwente.nl oid)
Offline Giant - 16/12/2007 12:15
Avatar van Giant PHP beginner ik betaal ook niet:)
gratis webhost:D
Offline MaarteN1991 - 16/12/2007 12:32
Avatar van MaarteN1991 Nieuw lid Ik ben zo'n gebruiker van Belgacom die elke maand op zijn datalimiet let om er zeker van te zijn dat ik de laatste dagen van de maand nog iets kan doen...
Offline gothmog - 16/12/2007 12:53
Avatar van gothmog Lid Hebben ze in BE nog datalimiet?
Das erg...

Hoe hoog ligt het dan gemm.?
Als ik datalimiet zou hebben van 5 gb zou ik na 2 dagen al teveel hebben gedownload.
Offline Stijn - 16/12/2007 13:03
Avatar van Stijn PHP expert @gothmog: de gemiddelde datalimiet is 10-15GB.

Ik heb een telenet abonnement van 12GB en heb dit uitgebreidt tot 20GB en samen kost dit maandelijks €50. En ik luister gewoon iedere dag naar een radiostation en download enkel dingen die te maken hebben met webontwikkeling of updates voor me computer. Dus samengevat betaal ik €50/mnd voor 20GB en moet ik nog steeds op me rem staan!
Offline Wim - 16/12/2007 13:15
Avatar van Wim Crew algemeen mja ik zit vast aan 12GiB, maar ik de laatste dag is het eigenlijk unlimited (hoewel ze een patch hebben doorgevoerd vermoed ik, mijn verbinding wordt voort dichtgeknepen :x). De laatste dag hou ik totaal geen rekening meer met die download limiet dus kzit er altijd ver over... soms tot 40GiB oid 
Offline Stijn - 16/12/2007 13:16
Avatar van Stijn PHP expert Ik heb een irc kanaal gemaakt waarover gepraat kan worden. Ik heb dit gedaan vanwege een topic op dagvandedownload.be

server: irc.chatfactory.net
channel: #nolimits

directe link: irc://irc.chatfactory.net/nolimits
Offline gothmog - 16/12/2007 13:34
Avatar van gothmog Lid Crazy lui daar in belgië... 50€ voor 20 gb...
Daar kun je hier in Nederland een heel kantoorgebouw mee voorzien. (iets overdreven).
Wij betalen iets van 20€/maand onbeperkt internetten.

Datalimiet hebben we eigenlijk nooit gehad hier in huis. Wel per minuut betalen maar daarna meteen op ongelimiteerd. Dus al minstens 4 jaar zo.
Offline Pieter - 16/12/2007 15:33
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Hier ook hoor. Soms kom ik zwaar limiet tekort, soms heb ik er over. Spijtig dat nog steeds die limiet geldt, alvast mij ook ingeschreven.
Offline Wim - 16/12/2007 16:12 (laatste wijziging 16/12/2007 16:14)
Avatar van Wim Crew algemeen huh dataverkeer over op het einde van de maand????? WTF? 

Gisteren een laptop gekocht met een OEM versie van Windows Vista Home Personal (of whatever, 2de laagste versie iig). Ik heb het ding geinstalleerd en nadien al maar onmiddelijk volledig laten updaten (lees: windows updates + updates van voorgeinstalleerde software + updates norton 360); bijna 1GiB traffic... 
Offline Pieter - 16/12/2007 16:21 (laatste wijziging 16/12/2007 16:21)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Tja, soms heb ik over, soms niet. Ik download veel aan 20Mbit op school voor de grote updates, gewoon omdat die **¨£* downloadlimiet er is.
Zo kan het dan gebeuren dat ik thuis limiet over heb. (ik ben eigenlijk op 3 verschillende plaatsen met mijn laptop, vandaar dat ik eigenlijk 36 Gb kan opsoeperen, school belnet niet inbegrepen)
Offline Wim - 16/12/2007 16:30
Avatar van Wim Crew algemeen mja op school download ik ook regelmatig wat, tot op mijn exaam stond "Hoe kan men op een NTFS station beperkingen leggen zodat leerlingen hun persoonlijke schijf niet vol spelletjes en muziekbestanden zetten", tja, dan weet je natuurlijk dat het gelogd wordt :x 
Offline gothmog - 16/12/2007 16:43 (laatste wijziging 16/12/2007 16:43)
Avatar van gothmog Lid Hoe zit het dan met draadloos? Via zendmasten enzo?
Hier in Ned. heb je daar ook al abonnementen voor die onbeperkt laten downloaden. En glf ook al aardig snel.
Hebben jullie daar ook limiet op?
Offline webstab - 16/12/2007 18:03
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Ik heb daar persoonlijk geen last van, want ik download bijna niet. (5 Gb per maand)

Volgend jaar heb ik

Down: 24Mbps
Up: 3Mbps
Ongelimiteerd dataverkeer

35 euro per maand

Dus ik maak mij in niets druk. Dat is snel genoeg.
Offline Pieter - 16/12/2007 18:19
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Dan zou ik wel eens je provider willen weten webstab.
Offline MaarteN1991 - 16/12/2007 18:36
Avatar van MaarteN1991 Nieuw lid ik toch ook...
Offline Dark_Paul - 16/12/2007 18:40
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Als ik dit zo lees dan ga ik toch wel weer van mijn hypocriete, bekrompen landje houden.
Offline webstab - 16/12/2007 18:49 (laatste wijziging 16/12/2007 18:50)
Avatar van webstab PHP ver gevorderde
Citaat:
Dan zou ik wel eens je provider willen weten webstab.

Mijn toekomstige provider:
Dommel :: Cityconnect Plus
(Het overzicht van dommel: hier

Momenteel enkel beschikbaar in Leuven, maar in de loop van 2008 ook in de andere grote steden(Antwerpen, Gent, ...).

Vanaf dat dat in Antwerpen beschikbaar is, stap ik over.
(Het is al deels geregeld met mijn huidige provider)

Kent nog niemand die provider???
Offline Pieter - 16/12/2007 19:12
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Jah, daar zeg je het webstab. Maar momenteel heb je die limiet dus nog.
Vanaf die cityconnect er is (hier in Antwerpen) neem ik die ook hoor. Heb al eens met dommel heen en teruggemaild erover.
Offline webstab - 16/12/2007 19:33
Avatar van webstab PHP ver gevorderde En weet jij wanneer dat ongeveer gaat zijn?
Begin 2008? Of pas op het einde?
Offline nielsvdwal - 16/12/2007 19:46
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde
Sandernerd schreef:
wij hebben gelukkig ene regering 
Maar of je daar nou zo blij mee moet zijn ..

Wat is eigenlijk de reden dat er in Belgie nog datalimiet word gebruikt?
Offline gothmog - 16/12/2007 19:49
Avatar van gothmog Lid Herriner me een groot artikel:

http://www.site..._in_Belgie

Als je als wijk nu zegt dat je een groot sateliet station laat bouwen en zelf wat leidingen aanlegt?:p
Offline nielsvdwal - 16/12/2007 21:15
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde wanne gekke zeg.. is er geen gekke miljardair in belgie die iets heeft van: ik ga even dikke sataliet de lucht in schieten voor draadloos internet.. mooi prijsje eraan.. hoppa.. 
Offline Wim - 16/12/2007 21:17
Avatar van Wim Crew algemeen
nielsvdwal schreef:
[..quote..]Maar of je daar nou zo blij mee moet zijn ..

Wat is eigenlijk de reden dat er in Belgie nog datalimiet word gebruikt?


te weinig concurrentie....

Er zijn maar 2 grote internet aanbieders: Belgacom (Skynet) en Tele(sl/n)et.
(er zijn nog wat kleinere, maar die zijn verwaarloosbaar).
Maw, ze spreken samen af welke (woeker)prijs ze vragen (ongeveer) en ze kunnen de prijs volledig zelf bepalen. Als er meer concurrentie kwam drong deze de prijs drastisch naar beneden, en ging ook de downloadlimiet omhoog!


Over dommel, zelf wil ik al even overschakelen (momenteel 100GiB met een 4MBit connectie voor 35€/mnd; unlimited upload), maar mja, m'n vader nog overtuigd krijgen....
Adsl2+ heeft trouwens ook bij belgacom een veel grotere snelheid & hogere downloadlimiet!
Offline gothmog - 16/12/2007 21:50
Avatar van gothmog Lid Je mag geen kartel sluiten.

Hier staat dat het komt omdat het hele netwerk van belgacom is:
http://www.site..._in_Belgie
Offline Wim - 16/12/2007 22:37
Avatar van Wim Crew algemeen met meer concurrentie gingen de internet providers hun winstpercentage verlagen. Ze moeten trouwens pas aan belgacom betalen vanaf ze groot genoeg zijn dacht ik
Offline Stijn - 30/12/2007 00:02
Avatar van Stijn PHP expert Het is begonnen mensen!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.287s