login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Automatisch downloaden vanaf welke locatie

Offline Appie_Dijk - 27/10/2007 17:31 (laatste wijziging 27/10/2007 17:32)
Avatar van Appie_DijkLid Even een vraagje, wat vinden jullie van de volgende Totorial?

Heb nog nooit eerder één geschreven en leek me wel eens leuk...

Automatisch downloaden vanaf welke locatie
Veel mensen zitten overdag vaak op een locatie waar ze niet mogen/kunnen downloaden. Om toch van elke gewenste locatie te kunnen downloaden heb ik een “home-server” gemaakt. Dit houdt in dat je vanaf elke locatie (met internetaansluiting) je thuiscomputer aan het downloaden kunt zetten d.m.v. een simpele e-mail.

Wat heb je nodig:
• Internetaansluiting
• Microsoft Outlook
• Outlook Attachment Sniffer
• SABnzbd

Payserver
Om het downloaden zo goed mogelijk te laten verlopen is het aan te raden om een payserver te nemen, dit kan al vanaf € 4,95 p/m

SABnzbd
Download en installeer SABnzbd (http://sourceforge.net/projects/sabnzbd).
Handleiding SABnzbd (http://www.binaries4all.nl/sabnzbd/).

Microsoft Outlook
Ik ga er even vanuit dat de meeste mensen MS outlook op hun computer geïnstalleerd hebben.
Om de bijlagen van de e-mails op te slaan kun je een programma zoals bijv. Outlook Attrachment Sniffer gebruiken (shareware).

De instellingen voor het automatisch downloaden
SABnzbd: Ga naar http://127.0.0.1:8080/sabnzbd/ om SABnzbd te openen, ga dan naar “config” en klik op “directories”. Vul bij “OPTIONAL: Dirscan Directory:” een gewenste locatie in (in dit geval maak ik er “c:\nzb_files\” van). Klik op “Save Settings”

Outlook Attachment Sniffer: Start MS outlook, klik dan op de button “Outlook Attachment Sniffer”, klik op de optie “outlook folder” (onder e-mail to process) en zet de folder op “Postvak IN”. Zet de volgende vinkjes aan bij de “What to do with these e-mails”: optie 4: save attachments, optie 9: move e-mails to folder

Optie 4: save attachments
Zet de instellingen als volgt:
Save attachments in the following disk folder: c:\nzb_files\
Mask for generating subfolders and the filename: [FE]
What files to save: *.nzb

Optie 9: move e-mails to folder
Zet de instellingen als volgt:
Move e-mails into the Outlook-folder: (mag elke map zijn m.u.v. Postvak IN)

Klik op “save def…” en sla het bestand op (in dit geval: c:\nzbbatch.oad)

Batch bestand aanmaken
Ga naar het bureaublad en klik op de rechtermuisknop, dan op “nieuw -> tekstdocument”. Geef deze de naam “nzbbatch.bat” klik op “ja” bij de melding “door het wijzigen van de extensie wordt het bestand mogelijk onbruikbaar, wilt u deze extensie toch wijzigen?”
Klik met de rechtermuisknop op het bestand: “nzbbatch.bat” en klik op “bewerken”. Zet de volgende zin in het kladblok:
"C:\Program Files\RSBR-Software\Outlook Attachment Sniffer\OASbat.exe" "C:\nzbbatch.oad"

Taak aanmaken
Maak in windows een geplande taak aan, klik dan op “bladeren” en selecteer “nzbbatch.bat” van het bureaublad, zorg ervoor dat deze taak zich regelmatig herhaald, bijv. elke 10 minuten.


Hoe werkt het nu???
Zorg ervoor dat je computer aan staat en dat je de volgende programma’s hebt draaien:
NABnzbd & MS Outlook

Als je nu iets wilt downloaden dan kun je vanaf elke gewenste locatie een e-mail sturen naar het e-mail adres welke ingesteld is in outlook. Zorg ervoor dat de e-mail die je stuurt een NZB bijlage heeft en de computer start automatisch met downloaden, tevens kun je met NABnzbd instellen dat de gedownloade bestanden worden gecontroleerd en uitgepakt. Dus als je dan thuis komt staat alles klaar voor gebruik.


TIP: gebruik FTD portable om overal het FTD programma te gebruiken en NZB-files te maken!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gothmog - 27/10/2007 19:05
Avatar van gothmog Lid Handig, om prison break aan het downloaden te zetten en bij thuiskomen uit school meteen te kunnen kijken, maarja volgens mij kan dit ook anders, en gratis.
Offline Stijn - 27/10/2007 19:19
Avatar van Stijn PHP expert
Citaat:
Veel mensen zitten overdag vaak op een locatie waar ze niet mogen/kunnen downloaden. Om toch van elke gewenste locatie te kunnen downloaden heb ik een “home-server” gemaakt.
Je spoort dus mensen aan om illegale zaken te downloaden?

Is dit geen vorm om geld te verdienen op een ietswat illegale manier? Als bovenstaande zaken niet kloppen wil ik daar bewijzen van zien en misschien zal ik het topic openen.
Offline Flex1986 - 27/10/2007 19:20
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Volgens mij is het spreken over illegale zaken hier niet toegestaan.
En ten tweede typfouten onduidelijke uitleg.

Ten derde maak de nieuwsgroep gebruiker nog luier  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.442s