login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Dual Boot ..

Offline WimJ - 14/09/2007 20:48
Avatar van WimJGrafische gevorderde Hey Sima People..

Heb net een magazine gekocht genaamd Linux Starter.
Zit namelijk ook een DVD bij, met een OS op genaamd

Fedora Core 6 van Linux.
Nu ik ga deze in een dual boot zetten.

Maar wat is jullie ervaring van een dual boot met Windows XP Home

En wat is jullie ervaring met Fedora Core 6 ??

Graag jullie ervaringen omtrend deze onderwerpen..

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 14/09/2007 20:52
Avatar van Stijn PHP expert fedora core 6 is naar het schijnt wel goed. Werkt met gnome, werkt dus netjes (je kan er altijd nog kde bijzetten).

Mijn ervaring met linux is nu wel voor eventjes gedaan, die heeft een php class van mij volledig gewist omdat die eventjes vasthing.

Fedora is een distro van Red Hat dus ondersteund RPM en geen DEB. Meer kan je vinden op google en wanneer je de DVD instopt start automatisch de live cd (normaal).

Als je het installeert zorg voor een EXT3 partitie en van die dual boot moet je geen zorgen maken. Tijdens de installatie worden de andere besturingssystemen herkent en wordt Grub bootloader geinstalleerd en geconfigureerd.

Succes ermee 
Offline gothmog - 14/09/2007 21:11
Avatar van gothmog Lid Installeren van dualboot is makkelijker dan verwijderen.
Offline WimJ - 14/09/2007 22:18
Avatar van WimJ Grafische gevorderde dus ik mag gewoon een partitie maken op mijn schijf en daar dan in EXT3 formaat linux fedora core 6 op installen ?
Offline Stijn - 14/09/2007 22:46
Avatar van Stijn PHP expert uhu 
Offline WimJ - 14/09/2007 22:48
Avatar van WimJ Grafische gevorderde nu ik maak mijn partities als volgt:

Configuratie scherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Harde schijven en dan kan ik op de lege ruimte nieuwe partitie maken, aanklikken..

Nu kan ik dat niet formatten als die EXT3 formaat 
Hoe moet ik dat doen, ik heb enkel de optie NTFS .. ?
Offline timmie_loots - 14/09/2007 23:11
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Als je dit eerst format op FAT32, is het volgens mij mogelijk om dit later met de setup van je distro om te zetten naar EXT3.
Offline Stijn - 14/09/2007 23:13
Avatar van Stijn PHP expert Of je kiest tijdens de installatie van je fedora core bij partitie kiezen voor "handmatig kiezen" en dan kan je hierin partitie ruimte maken als EXT3 
Offline marten - 14/09/2007 23:29
Avatar van marten Beheerder Hardware matige topics horen niet op SiteMasters thuis.

Slotje
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s